iPod+iTunes=Problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.008 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:17
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een behoorlijk irritant probleem, namelijk:

Als ik instellingen van mijn iPod in iTunes verander of ik wil liedjes sturen naar mijn iPod via iTunes, dan freezed iTunes, hoor ik mijn HD ratelen en even later krijg ik de melding dat de schijf niet gelezen kan worden en er kan niet naar worden geschreven. En soms krijg ik de melding dat hij niet kan koppelen bij iPod Updater. Het gekke is, dat dit sinds kort is, namelijk sinds eergisteren. Daarvoor werkte alles nog prima.. :?

Wat heb ik al geprobeerd?

- Mijn iPod hersteld met de iPod Updater. (tot 3x toe..)
- Ik heb iTunes en de iPod for Windows software verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. (tot 4x toe..)
- Ik heb alternatieven geprobeerd, zoals Anapod, Winamp en Mediamonkey, maar geen van alleen vind ik net zo lekker werken als iTunes.

Nou, weet iemand wat hier aan de hand kan zijn en wat ik hieraan kan doen?

Ik hoop dat ik jullie genoeg geïnformeerd heb en dat jullie mij kunnen helpen.
Alvast bedankt!

Edit: Ik gebruik nu tijdelijk Winamp, maar hij ziet mijn iPod niet.. 8)7 Ook hier weer fabrieksinstellingen hersteld, maar dat baat ook hier niet..

[ Voor 11% gewijzigd door RnB op 21-03-2006 09:51 ]

Verwijderd

Ik heb sinds een weekje dit zelfde probleem. Hij geeft vrij random, lijkt het, meldingen dat hij de inhoud van de iPod niet kan lezen (iPod mini silver 4gb). Vervolgens herstellen naar fabrieksinstellingen met iPodupdater, hij doet het dan weer.

Het lijkt er nu op dat op het moment dat ik de naam van het ding verander en kloot met instellingen als: deze iPod automatisch bijwerken en iTunes opstarten als deze iPod wordt aangesloten dat hij er dan weer mee kapt. Uiterst irritant, heb inmiddels mijn bibliotheek verkleind tot 60 nr's omdat ik anders al 15 keer bezig was geweest met 4gig door een usb2 kabeltje persen (niet dat het langzaam gaat :P )

Hebben er meer mensen vergelijkbare problemen, heb zelf de nieuwste versie van iTunes en iPod updater. Het lijkt mij zitten in de nieuwe versie van iTunes (daar begonnen bij mij de problemen). Op http://www.apple.com kan ik niets vinden over dergelijke problemen (sowieso support bij apple ;( )

• RnB
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 08:48:
Ik heb sinds een weekje dit zelfde probleem. Hij geeft vrij random, lijkt het, meldingen dat hij de inhoud van de iPod niet kan lezen (iPod mini silver 4gb). Vervolgens herstellen naar fabrieksinstellingen met iPodupdater, hij doet het dan weer.

Het lijkt er nu op dat op het moment dat ik de naam van het ding verander en kloot met instellingen als: deze iPod automatisch bijwerken en iTunes opstarten als deze iPod wordt aangesloten dat hij er dan weer mee kapt. Uiterst irritant, heb inmiddels mijn bibliotheek verkleind tot 60 nr's omdat ik anders al 15 keer bezig was geweest met 4gig door een usb2 kabeltje persen (niet dat het langzaam gaat :P )

Hebben er meer mensen vergelijkbare problemen, heb zelf de nieuwste versie van iTunes en iPod updater. Het lijkt mij zitten in de nieuwe versie van iTunes (daar begonnen bij mij de problemen). Op http://www.apple.com kan ik niets vinden over dergelijke problemen (sowieso support bij apple ;( )
Hmm.. klote voor je.. :P Maar bij jou doet ie het nog na een update, bij mij dus niet..

Verwijderd

ja idd klote maar mijn overeenkomst met jou probleem is idd: het niet van schijf kunnen lezen. Waarschijnlijk hebben ze zo diep in de kern van iTunes lopen frutselen bij apple dat het weer een maand of 2 gaat duren voordat ze erachter zijn :/

Verwijderd

Met een Ipod + ITunes maak je afhankelijk van de producent.
Als bezoeker van Tweakers kun je weten, dat de geluidskwaliteit middelmatig is van een Ipod, alleen hij wordt door veel mensen om zijn uiterlijk en hype gewaardeerd. Merken als iAudio, Iriver, etc zijn kwalitatief beter en men kan onafhankelijke software gebruiken voor het overbrengen van muziek (video) en de firmware is vaak te upgraden.
Dus als je liever kijkt naar je speler dan luistert, moet je de nadelen op de koop toe nemen.
Leuk voor Apple, maar niet voor de koper. ;)

• RnB
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 10:21:
Met een Ipod + ITunes maak je afhankelijk van de producent.
Als bezoeker van Tweakers kun je weten, dat de geluidskwaliteit middelmatig is van een Ipod, alleen hij wordt door veel mensen om zijn uiterlijk en hype gewaardeerd. Merken als iAudio, Iriver, etc zijn kwalitatief beter en men kan onafhankelijke software gebruiken voor het overbrengen van muziek (video) en de firmware is vaak te upgraden.
Dus als je liever kijkt naar je speler dan luistert, moet je de nadelen op de koop toe nemen.
Leuk voor Apple, maar niet voor de koper. ;)
Sorry hoor, maar dit is natuurlijk één grote hap bullshit hè.. Ik heb een iPod Shuffle en als je een beetje om je heen kijkt zie je dat ie helemaal geen middelmatige geluidskwaliteit heeft, net zoals de Nano en de 5G. En voorheen deed iTunes+iPod het gewoon lekker, dus hier kan ik niks mee..

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Zoals je zegt... naast dat de opmerkingen geen hout snijden zijn ze ook nogeens tamelijk offtopic. :/

Heb je de iPod allen op je eigen PC getracht te benaderen? Of ook elders (bijv. met een Mac - dat kan immers niet allebei...)?

Is de firmware van de iPod de laatste versie?
Is je USB-poort wel een USB 2.0?

/disclaimer - Ik werk zelf alleen met een iPod vanaf (meerdere) Mac's, dus ken de andere kinderziektes niet...

[ Voor 62% gewijzigd door Ramzzz op 21-03-2006 11:07 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• RnB
Ramzzz schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 11:04:
Zoals je zegt... naast dat de opmerkingen geen hout snijden zijn ze ook nogeens tamelijk offtopic. :/

Heb je de iPod allen op je eigen PC getracht te benaderen? Of ook elders (bijv. met een Mac - dat kan immers niet allebei...)?

Is de firmware van de iPod de laatste versie?
Is je USB-poort wel een USB 2.0?

/disclaimer - Ik werk zelf alleen met een iPod vanaf (meerdere) Mac's, dus ken de andere kinderziektes niet...
Jep, alleen op mijn eigen pc (ook niet op andere pc's). Firmware is de laatste versie ja en de USB-poort is USB 2.0.

@hieronder: ik denk het wel.. :P Omdat er niet geschreven kan worden, heb ik er geen nummers op staan. Als ik hem aanzet, dan zie ik niks vreemds btw.

[ Voor 13% gewijzigd door RnB op 21-03-2006 11:43 ]

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Doet de iPod het verder wel gewoon?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

pasta

Ondertitel

Dit past beter in Apple Talk, ik verplaats je topic dan ook even. :)

Signature

Verwijderd

Over de kwaliteit valt te strijden en je hebt gelijk dat in de nieuwe Suffle en G5 het laag is verbeterd.
Dit wil nog niet zeggen dat het superieure kwaliteit is. En lees eens in tweakers Wat zijn goede oordopjes? met Apple O-) dan kom je misschien tot andere conclusies. Bij het gebruik van Shure E4 apart ontworpen voor Apple is het nog oppassen. Vergelijken bij Kieskeurig, Consumentenbond, HiFi, buitenlandse reviewsites, etc. zul je veel betere spelers tegenkomen, waarin iAudio in alle gevallen superieur t.a.v. Apple is.
Ben vooral gelukkig met je speler, maar ga een echte audiofile niet vertellen dat dit geweldige spelertjes zijn. Gewoon middelmatige kwaliteit met een leuk kastje. ;)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

De geluidskwaliteit van iPods staat in dit topic niet ter discussie, houd het dan ook on-topic! :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Heeft iemand toevallig hetzelfde probleem met zijn iPod mini zoals ik eerder beschreef want begin er nu toch een beetje moe van te worden

• RnB
What he says ^^ Ik gebruik nu Anapod, maar dit is echt niet je-van-het..

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 19:38:
Heeft iemand toevallig hetzelfde probleem met zijn iPod mini zoals ik eerder beschreef want begin er nu toch een beetje moe van te worden
Ja ik heb hetzelfde probleem sinds kort. Alle muziek behalve 1 podcast is pleite (maar volgens winamp met ipod plugin nog steeds aanwezig). Je kan er echter niets aan doen. In iTunes krijg ik inderdaad de leesfout melding.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Misschien een keer ombouwen naar Mac-versie (als je de kans krijgt c.q. gelegenheid hebt) en 'm daarmee testen... als hij het dan gewoon doet, is het geheid een Windows-iTunes probleem, al zou ik niet weten wát :/

• RnB
Ramzzz schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 12:23:
Misschien een keer ombouwen naar Mac-versie (als je de kans krijgt c.q. gelegenheid hebt) en 'm daarmee testen... als hij het dan gewoon doet, is het geheid een Windows-iTunes probleem, al zou ik niet weten wát :/
Als je hiermee doelt op een kapotte iPod, dat is niet zo :) Hij speelt namelijk gewoon muziek af en hij doet niet gek ofzo. Als je op iets anders doelt, dan moet je dat maar ff zeggen.. :P

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Reef_91 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 14:51:
[...]
Als je hiermee doelt op een kapotte iPod, dat is niet zo :) Hij speelt namelijk gewoon muziek af en hij doet niet gek ofzo. Als je op iets anders doelt, dan moet je dat maar ff zeggen.. :P
Ik doel inderdaad op een malfunction van de iPod. Nu lijkt het er toch echt op dat je complete iTunes/iPod config op je PS gaar is...

• RnB
Ramzzz schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 15:17:
[...]

Ik doel inderdaad op een malfunction van de iPod. Nu lijkt het er toch echt op dat je complete iTunes/iPod config op je PS gaar is...
Hmm.. maar dan zouden ze 't na een herinstallatie (4x gedaan.. :X ) eigenlijk gewoon moeten doen, toch? Zoals je in de TS kan lezen heb ik al vanalles geprobeerd, maar het lukt maar niet. In de tussentijd gebruik ik Winamp (ziet mijn iPod overigens niet..) en Anapod.. Maar dit vind ik gewoon niet lekker werken.

• RnB
Weet écht niemand een oplossing? :|

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

koppel je iPod los van windows d.m.v veilig verwijderen van hatdware
reset je iPod (dit is een toetsencombinatie op je iPod en verschilt wel een per generatie en model, Google hier even naar), verwijder iPod softwareupdate en iTunes + Qiocktome
reboot windows, reinstalleer iPod softwareupdate (haal de laatste versie van apple.com) en ook de laatste release van iTunes + Quicktime (alsie om een reboot vraagt, doe het dan ook)
Weer terug in windows, plug je iPod opnieuw in. Als alles goed is gegaan gaatie nu gewoon weer door het proces om je iPod te herkennen en hem aan je systeem te koppelen en istie gewoon weer d.m.v iTunes te benaderen

[ Voor 10% gewijzigd door Daenney op 25-03-2006 20:15 ]

• RnB
Daenney schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 20:14:
koppel je iPod los van windows d.m.v veilig verwijderen van hatdware
reset je iPod (dit is een toetsencombinatie op je iPod en verschilt wel een per generatie en model, Google hier even naar), verwijder iPod softwareupdate en iTunes + Qiocktome
reboot windows, reinstalleer iPod softwareupdate (haal de laatste versie van apple.com) en ook de laatste release van iTunes + Quicktime (alsie om een reboot vraagt, doe het dan ook)
Weer terug in windows, plug je iPod opnieuw in. Als alles goed is gegaan gaatie nu gewoon weer door het proces om je iPod te herkennen en hem aan je systeem te koppelen en istie gewoon weer d.m.v iTunes te benaderen
Dit heb ik allemaal gedaan, behalve het resetten, want ik heb een iPod Shuffle en ik kan nergens een toetsencombo vinden om hem te resetten. Helaas doet hij het nog steeds niet.

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

Reef_91 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 16:02:
[...]

Dit heb ik allemaal gedaan, behalve het resetten, want ik heb een iPod Shuffle en ik kan nergens een toetsencombo vinden om hem te resetten. Helaas doet hij het nog steeds niet.
Als je heel even de moeite had genomen om te Google'n
http://www.apple.com/support/ipodshuffle/

• RnB
Nou.. hij doet het dus nog steeds niet samen met iTunes.. :|

- Ik heb mijn iPod gereset.
- iTunes (wéér) eraf gegooit en herinstalleert.
- iPod software (wéér) eraf gegooit en herinstalleert.

Maar al deze acties hielpen blijkbaar niet, ik krijg nog steeds de melding dat hij niet naar de schijf kan schrijven/lezen.Deze melding krijg ik als ik een instelling verander en/of als ik een liedje erop wil zetten. (deze melding krijg ik pas na een tijdje, ik hoor eerst de harde schijf ratelen in dezelfde ''melodie'' en als ik bij de taskmanager kijk, dan zie k dat iPodService.exe heel veel processor in beslag neemt.)

Weet iemand hier raad mee?

[ Voor 10% gewijzigd door RnB op 23-04-2006 09:11 ]

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:33

Maximus

There is no substitute

Ik denk dat je het beste langs een Apple Centre kan gaan met de iPod omdat het duidelijk wijst op een iPod die niet helemaal in de haak is.

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• RnB
Maximus schreef op zondag 23 april 2006 @ 09:37:
Ik denk dat je het beste langs een Apple Centre kan gaan met de iPod omdat het duidelijk wijst op een iPod die niet helemaal in de haak is.
Zeker weten? Want hij werkt wel gewoon met Anapod explorer en speelt dus ook gewoon de liedjes normaal af. Ik dacht dat het aan de software zou liggen, alleen weet ik niet hoe ik dat moet oplossen.

Verwijderd

iets heel simpels..
na ik raakte in iedergeval een keer in crash toen dat gebeurde
als hij op hold staat kan je er niks naartoe en ervan af leze volgens mij...

Tom

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-02 19:22
Zo'n soortgelijk probleem had ik ook. Wat bij mij lukte, was zoals mensen al eerder zeiden, alles er af pleuren, netjes loskoppelen, je iTunes map ff backuppen door het een andere naam te geven (iTunesold) ofzo. Daarna je PC uitzetten, weer aan. Daarna ff voor de zekerheid de Windows Install Clean Up tool downloaden. Die ff gebruiken. Daarna installeren en alles werkte hier bij mij weer. Gebruik btw een Mini 4GB Silver

Verwijderd

Probleem met Ipod video 60 Gb

ben helemaal blij met mijn Ipod en ik had er grettig heel wat films op gezet. die zag ie allemaal gewoon bij de optie video's van je ipod, geen enkel probleem.
Ging ik 2 weken geleden bij een vriend langs en ja waarom niet, ik neem men ipod mee.
doe hem daar aan zijn computer. heeft ie alleen niet de nieuwste Itunes.
Gevolg, hij ziet de liedjes wel, maar de filmpjes niet meer als een Mp4.
Dus ik heb de films wel op mijn Ipod staan, maar ze staan er tussen als Liedjes.
Dan heb je hem dus op All Shuffle staan, krijg je als liedje je film in geluid zonder beeld.
In mijn Itunes ziet ie ze ook niet als film bestand ( met zo'n tv afbeelding er naast ) maar als je hem aan zet dan krijg je wel de film onder aan, waar normaal je album covers staan.
Is dit nog terug te keren, of moet ik ze er allemaal af gaan halen en der op nieuw op zetten.
Pagina: 1