Toon posts:

RDP sessie zonder wachtwoord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb voor een klant van mij een website gemaakt waarop zijn klanten zich aan kunnen melden. Dit is een gewone ASP.NET website. Voor deze klant hosten wij ook een paar servers waarop zijn klanten aan kunnen melden op Terminal Server sessies.

Nu wil onze klant dat zijn klanten nadat ze op zijn site zijn aangemeld een linkje krijgen "Verbinden met mijn virtuele server" waarmee dan direct de virtuele werkplek wordt opgestart.

Nu kan ik wel een linkje maken naar de TSWEB van de virtuele server, maar de grote vraag blijft dan of ik daar dan een gebruikersnaam en wachtwoord aan door kan geven zodat deze klant hier niet nogmaals hoeft aan te melden. Hij heeft dit namelijk al gedaan op de website.

De vraag in het kort
Ik zoek een manier om een TSWEB sessie te starten waarbij ik zelf een gebruikersnaam en wachtwoord meegeef zodat daar niet meer om wordt gevraagd.

Wat ik al heb geprobeerd:
Ik had geprobeerd om server site nadat iemand op die link had geklikt een eigen browser te starten die naar de TSWEB site gaat. Vervolgens doe ik daar een getelementbyid achtig iets op de gebruikersnaam en het wachtwoord, vul daar (automatisch) gegevens in en druk op aanmelden. Dit is nog niet helemaal gelukt, maar ik heb ook nog geen idee hoe ik deze sessie (als dit al gaat werken) weer aan de webbrowsende klant ter beschikking kan stellen.

Iemand enig idee?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2006 06:45 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-04 16:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move SN > NT

Als er geen unieke sessie dingen in de HTML code staan, kun je de HTML ff rippen, user/pass erin zetten en een stukje JS script die een submit doe na een bodyonload.
Andere optie :

Wellicht dat het met de lokale client wel kan dmv parameters, moet hij die alleen wel zelf starten.
En anders die klant lekker vertellen dat je niet zo dol bent op dergelijke security ondermijn truukjes.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Wat je kunt doen is een account aanmaken op je TS, en dat account locken, zodat wijzigingen bij het afmelden niet worden opgeslagen en iedereen dus een vers profiel krijgt.
Wanneer je dan een .rdp-bestand aanbiedt (wat in feite niet meer is dan een INI-file waarin je je wachtwoord kunt zetten), hoeft de eindgebruiker 1x op 'Openen' te klikken (en hij moet Windows XP hebben, bij lagere versies moet de client wellicht geïnstalleerd worden.)

We are shaping the future