Toon posts:

Sennheiser PC-165 Pro Gaming Headsets

Pagina: 1
Acties:
  • 572 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Sennheiser PC-165 Pro Gaming Headsets

Na wat te hebben rond gekeken op het internet heb ik nog geen duidelijk review kunnen vinden over de headset Sennheiser PC-165.

http://www.sennheisercomm...ro-Gaming?ProductId=PC165

Heeft iemand hier misschien deze headset en kan hij/zij voor mij een kleine review geven over de headset.

Ik ben op zoek naar een headset voor gaming, goede kwaliteit en over een USB aansluiting. Game namelijk op een laptop en geluidskaart is niet echt optimaal. Ik wil hem ook gebruiken voor muziek te luisteren, dvd's te kijken en via msn/skype communiceren

Ook heb ik nog vragen over de kwaliteit/prijs verhouding? Krijg je waar voor je geld?

Hoop dat iemand mij kan helpen.

Met vriendelijk groet,

Timo.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

sennheiser is waar voor het geld ja.
Nadeel is dat op de gemiddelde laptop het geluid dusdanig bagger is dat low-end ook goed genoeg is.

Neem je echter een goede geluidskaart, dan hoor je het verschil wel tussen plantronics oid en Sennheiser.

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:43

CaDje

Framedrops for life

Ik heb zelf de PC 150 volgens mij. Ziet er iig zo uit, alleen dan zonder USB. Ik weet eerllijk gezegd niet hoe zo'n USB headset werkt. Heb je dan geen geluidskaart meer nodig, of worden de signalen naar de usb poort omgezet ?

Ik heb iig voor m'n laptop een SB Audigy 2 ZS gehaald. Erg fijn geluid.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ja dan hoor je het wel ;)

Ik heb zelf een pc150 en een hd650. Sinds ik die hd650 heb is de 150 een straf om op te hebben.
Echter als je voor betaalbaar + goed geluid gaat is die pc150 keurig.

Ik raad de TS aan:

bij overweging aanschaf losse geluidskaart: pc150\160
zonder die overweging: neem rustig wat goedkopers.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand nog ervaring met deze headset?

Ik heb nog namelijk enkele vraag tekens bij deze headset, die je vaak op een afbeelding wel kan terug vinden maar een duidelijk afbeelding kan ik er niet van vinden.

Kan iemand mij vertellen of de oorschelpen helemaal over je oren vallen?
Werkt de USB aansluiting goed, makkelijk te ontdekken door Windows?
De USB aansluiting werkt ook op een Mac?

Ik hoop ook dat iemand mij naar een foto kan linken van het product of misschien kan iemand als hij er 1 in bezit heeft deze uploaden voor mij.

Alvast bedankt,

TimoNoort

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:43

CaDje

Framedrops for life

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 03:41:
Heeft niemand nog ervaring met deze headset?

Ik heb nog namelijk enkele vraag tekens bij deze headset, die je vaak op een afbeelding wel kan terug vinden maar een duidelijk afbeelding kan ik er niet van vinden.

Kan iemand mij vertellen of de oorschelpen helemaal over je oren vallen?
Werkt de USB aansluiting goed, makkelijk te ontdekken door Windows?
De USB aansluiting werkt ook op een Mac?

Ik hoop ook dat iemand mij naar een foto kan linken van het product of misschien kan iemand als hij er 1 in bezit heeft deze uploaden voor mij.

Alvast bedankt,

TimoNoort
Ik denk dat deze net zo groot is als de PC150, en die van mij valt niet helemaal over m'n oren. Over de rest kan ik niks vertellen aangezien de PC150 geen USB aansluiting heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks,

Maar waarom laten ze op SennHeiser.com zien dat hij wel over je oren valt?

De plaatjes van de 155 en 165 zijn,als je bij google zoekt, hetzelfde.

Snap ook niet waarom zo'n bedrijf niet gewoon normaal foto's van zijn product op het internet kan zetten die wel naar de werkelijkheid zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2006 15:16 ]

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:08
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 15:15:
Thanks,

Maar waarom laten ze op SennHeiser.com zien dat hij wel over je oren valt?

De plaatjes van de 155 en 165 zijn,als je bij google zoekt, hetzelfde.

Snap ook niet waarom zo'n bedrijf niet gewoon normaal foto's van zijn product op het internet kan zetten die wel naar de werkelijkheid zijn.
Wij verkochten de PC165, heb zelf een PC150. De oorschelpen zijn groter dan de PC150 en vallen ruim over je oren maar niet zoals bij een echte koptelefoon. Als je dit zoekt moet je meer naar een koptelefoon kijken.

Geluidskwaliteit kan ik niets over zeggen, omdat ik hem nooit heb getest.

[ Voor 7% gewijzigd door chim0 op 22-03-2006 15:25 ]

• wiskas_1000
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Hoi TimoNoort ,

ik heb zelf de sennheiser PC165 een half jaar geleden gekocht en ben er ERG blij mee!

Ik kan je zeggen dat je waar voor je geld krijgt!!

Het geluid wat je krijgt is echt super... Voor gamen ook heel lekker (ik speel CS en CSS)..

Een echte review geven kan ik niet, aangezien ik geen expert ben op het gebied van headsets.

Ik kan alleen het volgende zeggen:
Ik heb een onboard geluidskaart op men pc, dus was het usb-dingetje nodig... Nu heb ik mijn pc165 eens aangesloten zonder dat pc dingetje (dus gelijk op men audio-mic) en het verschil is goed te merken (als ik zou kiezen tussen de 160 en de 165 is de vraag alleen of je een goede geluidskaart hebt).
Verder gebruik ik de headset ook heel erg veel om muziek te luisteren... Muziek luisteren met deze headset is gewoon.... pure genot...)

Ik moet overigens wel zeggen dat het handig is als je een usb-2.0 aansluiting hebt op je pc. Dit aangezien de microfoon het niet optimaal deed bij mijn usb1.0 aansluiting (het kan ook aan mij liggen, aangezien ik best een pc-noob ben).
Dus wil je via msn/skype communiceren, dan zou ik usb 2.0 aanraden

Verder kan ik alleen maar positieve punten geven over mijn headset... het genot wat deze headset aan mij heeft gegeven (vooral met muziek luisteren) is super!.

Nu heb ik de headset alleen maar geprezen, maar dat is het enige wat ik kan. Als je vragen hebt, dan hoor ik het wel... ik denk dat ik je wel een antwoord kan geven!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Wiskas1000 voor je reactie.

Ondertussen heb ik de PC160 SD gaming gekocht.

Geluid klinkt echt super vooral met gamen.
Gewoon muziek luisteren doe ik ook met pleizer, super mooi geluid

En de oordoppen vallen niet over me oren hen, maar is opzich ook niet erg want ook al heb je hem lange tijd op je hoofd, voel je hem niets tot nauwelijks.

Ik wilde eerst de PC165 kopen maar deze was de aankomende weken niet verkrijgbaar bij de online winkel hier in Amerika. Hier kost hij namelijk maar 80 dollar, maar zijn weinig winkels die hem verkopen. De PC160 was wel volop aanwezig en deze verschilt niets met de PC165. Je hebt alleen geen USB aansluiting.

• Y3PP3R
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-02 17:11
wiskas1000 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 22:28:
Ik heb een onboard geluidskaart op men pc, dus was het usb-dingetje nodig... Nu heb ik mijn pc165 eens aangesloten zonder dat pc dingetje (dus gelijk op men audio-mic) en het verschil is goed te merken (als ik zou kiezen tussen de 160 en de 165 is de vraag alleen of je een goede geluidskaart hebt).
Wat bedoel je? Want voor mij is het niet logisch dat het 1 beter is dan het ander (dat heet leek of n00b :) )

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 21:08
Y3PP3R schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 12:06:
[...]

Wat bedoel je? Want voor mij is het niet logisch dat het 1 beter is dan het ander (dat heet leek of n00b :) )
Dat "usb dingetje" is een USB Geluidskaart, je kan de 165 aansluiten zowel via de 3.5mm pluggen of aansluiten op de 2 x 3.5mm pluggen ==> USB. Dat laatste doe je idd als je een onboard geluidskaart hebt of je huidige van wat mindere kwaliteit is dan het Sennheiser product.

..::System Specs::..

• wiskas_1000
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
idd, dat bedoelde ik.. thnx :) ben wel n00b, maar ben een logische noob :P

• Lostcuban
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-03-2008
CaDje schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 06:44:
Ik heb iig voor m'n laptop een SB Audigy 2 ZS gehaald. Erg fijn geluid.
offtopic:
Aangezien ik die geluidskaart ook wil gaan aanschaffen, hoe bevalt hij in games/film etc?

My Specs | My BF2 Stats

Verwijderd

Reactie op hierboven..
De Audigy 2 ZS heb ik ook, en het is een zeer goed accoustic kaartje.
Heldere geluiden, donker bass weergave, zeer strak geluid.
Natuurlijk heb je aan alleen een goede geluidskaart niet voldoende..
Zorg *mits je voor optimaal geluid gaat* dat ook je versterkers en speakers niet te wensen over laten.
Alleen op die manier, is de Audigy2ZS een heerlijke kaart.
In Games en films is die natuurlijk ook perfect, door zijn CMSS 3d is het in te stellen dat het geluid word aangepast bij afspelen films, MP3... ect..
EN met 'n goede hoofdtelefoon is dit ook 'n heerlijk kaartje om na te luisten
Bijvoorbeeld een goede Sennheiser HD 25 of een Sony MDR-7509
Zijn perfecte hoofdtelefoons op mee af te luisteren...
Vooral voor de ervaren, geluidstechnica is dit een heerlijke kaart :*)

• Lostcuban
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-03-2008
offtopic:
Ik heb een hd457, en die is nog niet aan vervanging toe :P maar levert imo ook een goede prestatie, hoop icm die audigy ook maar daar ga ik wel vanuit

My Specs | My BF2 Stats

Pagina: 1