[Postfix/Dovecot] Sasl guide lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:10

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Ik wil m'n smtp server vanaf elke werkplek (en dus elk willekeurig IP) kunnen gebruiken. Nu voeg ik steeds met de hand een nieuw IP toe als ik op een onbekend netwerk zit (en haal ze naderhand weer weg). Maar dit is nogal omslachtig allemaal.
Nu kan je met Postfix/dovecot/sasl een gebruikersnaam gebasseerde authenticatie opzetten. Postfix heeft er een hele mooie guide voor online staan.

Echter gaat er 1 stukje bij mij fout, namelijke deze:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
 On the Dovecot side you also need to specify the Dovecot authentication daemon socket. In this case we specify an absolute pathname. In the example we assume that the Postfix queue is under /var/spool/postfix/.

/some/where/dovecot.conf:
    auth default {
      ..
      socket listen {
        client {
          path = /var/spool/postfix/private/auth
          mode = 0666
        }
      }
    }
.
Als ik dat toevoeg aan m'n dovecot.conf dan wil deze niet meer starten en geeft de fout dat hij in de regel "auth default {" een "=" verwacht.
Ik zit hier dus een beetje vast, omdat ik niet weet hoe ik het aan moet passen om het wel werkend te krijgen...

[ Voor 3% gewijzigd door deepbass909 op 21-03-2006 03:11 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

Waarom geen Courier/SASL ? werk met postfix volgens mij veel makkelijker.

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
omdat ik dovecot al heb draaien voor m'n imap afhandeling (na teveel tijd in Courier te hebben gestoken).
Dovecot is daar veel makkelijker voor dan Courier.

En alles werkt opzich, alleen lijkt er een typefout ofzo in dit stukje te zitten, maar ik weet niet wat. Het komt rechtstreeks uit de docs van Postfix.

[ Voor 10% gewijzigd door deepbass909 op 21-03-2006 04:08 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Verwijderd

IK weet niet hoe devcot werkt.... Courier zijn tuts zat voor te vinden en much more easier als je het mij vraagt.

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Ook voor Dovecot zijn vol op howto's te vinden, alleen voor SASL beveiliging verwijzen ze eigenlijk allemaal naar de manual van Postfix, die opzich wel duidelijk is. Alleen krijg ik dus deze fout voor m'n kiezen.

Daarnaast gaan de howto's voor courier bijna altijd over virtuele domeinen, spamfilters, etc. Dat heb ik allemaal niet nodig. Het enige wat ik nodig heb is een simpele smtp server die mijn mail relayed. Maar het moet wel veilig zijn (static IP, wat ik nu gebruik, of bij een gebruikersnaam/pass)

edit:

Ik ben er inmiddels uit. Het stukje script is niet nodig. Ik heb inmiddels SASL-authenticatie werkend met de howto van Postfix.

[ Voor 58% gewijzigd door deepbass909 op 21-03-2006 08:00 ]

• roawser
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Chris, het is een oud topic maar ik zit met bijna hetzelfde probleem. Kun je me misschien een oplossing aan de hand doen?
Pagina: 1