Ik wil m'n smtp server vanaf elke werkplek (en dus elk willekeurig IP) kunnen gebruiken. Nu voeg ik steeds met de hand een nieuw IP toe als ik op een onbekend netwerk zit (en haal ze naderhand weer weg). Maar dit is nogal omslachtig allemaal.
Nu kan je met Postfix/dovecot/sasl een gebruikersnaam gebasseerde authenticatie opzetten. Postfix heeft er een hele mooie guide voor online staan.
Echter gaat er 1 stukje bij mij fout, namelijke deze:
Als ik dat toevoeg aan m'n dovecot.conf dan wil deze niet meer starten en geeft de fout dat hij in de regel "auth default {" een "=" verwacht.
Ik zit hier dus een beetje vast, omdat ik niet weet hoe ik het aan moet passen om het wel werkend te krijgen...
Nu kan je met Postfix/dovecot/sasl een gebruikersnaam gebasseerde authenticatie opzetten. Postfix heeft er een hele mooie guide voor online staan.
Echter gaat er 1 stukje bij mij fout, namelijke deze:
code:
.1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| On the Dovecot side you also need to specify the Dovecot authentication daemon socket. In this case we specify an absolute pathname. In the example we assume that the Postfix queue is under /var/spool/postfix/.
/some/where/dovecot.conf:
auth default {
..
socket listen {
client {
path = /var/spool/postfix/private/auth
mode = 0666
}
}
} |
Als ik dat toevoeg aan m'n dovecot.conf dan wil deze niet meer starten en geeft de fout dat hij in de regel "auth default {" een "=" verwacht.
Ik zit hier dus een beetje vast, omdat ik niet weet hoe ik het aan moet passen om het wel werkend te krijgen...
[ Voor 3% gewijzigd door deepbass909 op 21-03-2006 03:11 ]
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier