Ik heb sinds vandaag een A8N-E, alleen 't werkt niet zoals het hoort. Als ik de pc opstart gebeurt het regelmatig dat ie helemaal niet boot. Hij geeft geeen beepje en LED'jes op het toetsenbord gaan niet aan, en het beeldscherm al helemaal niet. Verder blijft ie soms hangen tijdens het opstarten en lijkt 't systeem traag. Ik heb nu geprobeerd windows te installeren, maar ook dat was geen succes. De installatie doorliep ie zonder problemen, maar nu loopt ie vast direct na het opstarten (beeld blijft blauw, alleen muiscursor is te bewegen)
Ik heb momenteel de volgende configuratie:
Moederbord: Asus A8N-E
Processor: Athlon 64 X2 3800+
Geheugen: 1x 512MB Kingston valueram
Videokaart: Radeon X800 XL
Harde schijf: Western Digital Raptor 73GB
dvd driver: NEC 3550 (oid)
Voeding: 550W Coolermaster
Wat ik al geprobeerd/gedaan heb is het volgende:
1. Ander geheugen
2. Ander harde schijf (PATA ipv SATA)
3. Alle niet direct noodzakelijk onderdelen heb ik losgekoppeld/verwijderd (vandaar ook 't korte lijstje hierboven)
Wat ik echter nog niet geprobeerd heb is 't updaten van het bios (huidige versie is 1008). Dit kan ik echter niet zonder een werkende pc met floppy drive.
Iemand die deze problemen bekend voorkomt, een idee heeft van wat het probleem kan zijn?
Ik heb momenteel de volgende configuratie:
Moederbord: Asus A8N-E
Processor: Athlon 64 X2 3800+
Geheugen: 1x 512MB Kingston valueram
Videokaart: Radeon X800 XL
Harde schijf: Western Digital Raptor 73GB
dvd driver: NEC 3550 (oid)
Voeding: 550W Coolermaster
Wat ik al geprobeerd/gedaan heb is het volgende:
1. Ander geheugen
2. Ander harde schijf (PATA ipv SATA)
3. Alle niet direct noodzakelijk onderdelen heb ik losgekoppeld/verwijderd (vandaar ook 't korte lijstje hierboven)
Wat ik echter nog niet geprobeerd heb is 't updaten van het bios (huidige versie is 1008). Dit kan ik echter niet zonder een werkende pc met floppy drive.
Iemand die deze problemen bekend voorkomt, een idee heeft van wat het probleem kan zijn?