Toon posts:

Monster Laptop, welke ondersteunt 4GB geheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik weet vrij weinig van computer dus ik zal mezelf alvast n00b noemen.
Ik werk in de studio met een nieuwe Mac Quad Intel met 8gb intern. Dit is nodig vanwege zware muziek applicaties (EastWest, VSL, enz).

Ik ben nu gevraagd om ook dingen live te gaan doen en ik wil daarvoor dezelfde muziekapplicaties gaan gebruiken. Ze vereisen op dit moment maximaal 2gb als ik er veel tegelijkertijd gebruik. (Die mac is een diepte investering).

Ik zoek een Laptop met 4gb intern geheugen en minimaal een 3ghz (of meer) processor, AMD of INTEL maakt niet uit (geen mac).
Ik heb op heel google maar 1 website gevonden die 4gb in een laptop zet. Ik zoek eigenlijk wat meer winkels en merken zodat ik een beetje kan vergelijken en zo.

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Alienware staat erom bekend monsterlaptops te maken, maar die zijn met name op gaming gericht, maar ik denk dat je bij hun wel een flink monster kan samenstellen :)

In de Area-51 M7700 en de MJ-12 series kunnen iig 3GB [4 dimm slots], misschien kan je even mailen om te vragen of ze ook met 4 * 1GB leveren?
Qua CPU gaan ze tot de Pentium® 4 670 3.8GHz, Opteron 175 [2.2 Ghz Dual Core] of X2 4800+

Verwacht geen prijs onder de $3000 trouwens :)

[ Voor 48% gewijzigd door StarLite op 21-03-2006 02:58 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 02:27:
Hallo,

Ik weet vrij weinig van computer dus ik zal mezelf alvast n00b noemen.
Ik werk in de studio met een nieuwe Mac Quad Intel met 8gb intern. Dit is nodig vanwege zware muziek applicaties (EastWest, VSL, enz).

Ik ben nu gevraagd om ook dingen live te gaan doen en ik wil daarvoor dezelfde muziekapplicaties gaan gebruiken. Ze vereisen op dit moment maximaal 2gb als ik er veel tegelijkertijd gebruik. (Die mac is een diepte investering).

Ik zoek een Laptop met 4gb intern geheugen en minimaal een 3ghz (of meer) processor, AMD of INTEL maakt niet uit (geen mac).
Ik heb op heel google maar 1 website gevonden die 4gb in een laptop zet. Ik zoek eigenlijk wat meer winkels en merken zodat ik een beetje kan vergelijken en zo.
http://www.xxodd.nl/ voor S'Wereld snelste nootbook XNA900K

De XNA900K serie(17") is een 64-bit Dual-Core notebook en laat ook nagenoeg alle desktopsystemen achter zich als het gaat om prestaties. Binnen de zwarte-zilverkleurige behuizing, afgewerkt met geborsteld aluminium, bevindt zich het state-of-the-art 17" breedbeeld TFT scherm met een optimale WUXGA resolutie van 1920 x 1200. Er wordt gebruik gemaakt van een Super Clear Glossy Surface Display, waardoor een zeer hoge helderheid en kijkhoek worden gerealiseerd.

Zoiets :9~ dan heb je wel heleeeee dikke knip nodig 8)

Verwijderd

Hij heeft 4 GB nodig en deze heeft er maar 1 ;)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:12

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wat mag er verstaan worden onder "dingen live gaan doen"? Misschien dat het mogelijk is een gewoon systeen te gebruiken, maar dan in een kleine behuizing. Latops welke tot 4GB kunnen gaan zijn dun gezaaid, daarbij komt ook nog dat het normale I386 platform niet in alle gevallen de volledige 4GB kan aanspreken. Welk besturingsysteem ben je vanplan te gebruiken?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Pakjebakmeel
  • Laatst online: 04-01 04:06
hetnet schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 08:53:
[...]

http://www.xxodd.nl/ voor S'Wereld snelste nootbook XNA900K

De XNA900K serie(17") is een 64-bit Dual-Core notebook en laat ook nagenoeg alle desktopsystemen achter zich als het gaat om prestaties. Binnen de zwarte-zilverkleurige behuizing, afgewerkt met geborsteld aluminium, bevindt zich het state-of-the-art 17" breedbeeld TFT scherm met een optimale WUXGA resolutie van 1920 x 1200. Er wordt gebruik gemaakt van een Super Clear Glossy Surface Display, waardoor een zeer hoge helderheid en kijkhoek worden gerealiseerd.

Zoiets :9~ dan heb je wel heleeeee dikke knip nodig 8)
offtopic:
xxodd was voormalig promedion toch?

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-01 11:48
En waarom geen mac????

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ik denk niet dat apple uberhaupt van die ultieme laptops heeft. Apple laptops zijn all about style afaik :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• Murcielago
  • Laatst online: 03-02 12:18
Powerbook's zijn erg vaak gebruikt in de muziekwereld. In hoeverre voldoen ze nu niet dan?

PSN: djmurcielago

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Waarom wil je geen Apple laptop? Je werkt nu op een Mac, je gaat Mac applicaties gebruiken maar je wil een windows laptop? :?

Ik denk dat je bij Apple ook een leuke laptop met een Intel dual-core processor en 2 GB geheugen kan samenstellen hoor. :)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 02:27:
Ik werk in de studio met een nieuwe Mac Quad Intel met 8gb intern.
offtopic:
:? Die bestaan nog niet

Laptops met 4 sodimm-sloten heb ik nog nooit gezien, maar er zijn wel laptops die 2x 2GB sodimms ondersteunen. Alleen zijn die 2GB sodimms weer nergens te vinden.

Oja, als je een snelle processor en veel geheugen hebt, wordt de harde schijf een enorme beperkende factor als je met grote bestanden werkt. Ik heb een dualcore processor en 2GB intern in m'n laptop, supersnel, maar regelmatig zit ik toch op m'n harddisk te wachten.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 08:59:
Hij heeft 4 GB nodig en deze heeft er maar 1 ;)
wat is dat nou weer voor nep tweaker opmerking, zoiets is natuurlijk te upgraden.

• Sjeepee
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-02 23:05
Geen beter idee om toch een kleinere (portable) PC te nemen? Tuurlijk zit je dan met een los scherm, toetsenbord etc etc...

Maar als je nu 4000-5000,- aan een laptop gaat uitgeven ?!

Ik zou zelf kijken naar bijvoorbeeld de ZMAXd2. Dan twee dual Core optrerons, 4GB mem, en al het grafisch geweld wat je maar wilt. Raptor 150GB als OS-disk etc etc etc...

Haal je allemaal nooit met een laptop. Dan een mooi 12" laptopje erbij, en evt remote aan het werk op je portable wkstation: kun je alsnog rondlopen ;)

Love Hardware!

Verwijderd

Topicstarter
Dank aan jullie allen.
Ik ga een laptop gebruiken ipv een barebone omdat ik geen zin heb om te touren met een los tft scherm, toetsenbord en muis.

"waarom geen mac"

Het is een investering wat ik ga doen, dus om nu een macbook te halen die over een half jaar verbeterd is heb ik geen zin in. En mac ondersteund net iets minder live applicaties dan windows (helaas :( )

En grafisch is trouwens niet belangrijk hoor, en geld maakt niet uit. (de zaak betaald :D )

Verwijderd

Sjeepee schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 13:26:
Geen beter idee om toch een kleinere (portable) PC te nemen? Tuurlijk zit je dan met een los scherm, toetsenbord etc etc...

Maar als je nu 4000-5000,- aan een laptop gaat uitgeven ?!

Ik zou zelf kijken naar bijvoorbeeld de ZMAXd2. Dan twee dual Core optrerons, 4GB mem, en al het grafisch geweld wat je maar wilt. Raptor 150GB als OS-disk etc etc etc...

Haal je allemaal nooit met een laptop. Dan een mooi 12" laptopje erbij, en evt remote aan het werk op je portable wkstation: kun je alsnog rondlopen ;)
helaas wordt de dualcore opterons niet ondersteund.

ik denk dat de TS beter voor een macbookpro kan gaan. dan kan hij ook de software gebruiken die hij op zijn werk al gebruikt.

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Canaria schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 11:26:
[...]

offtopic:
:? Die bestaan nog niet

Laptops met 4 sodimm-sloten heb ik nog nooit gezien, maar er zijn wel laptops die 2x 2GB sodimms ondersteunen. Alleen zijn die 2GB sodimms weer nergens te vinden.

Oja, als je een snelle processor en veel geheugen hebt, wordt de harde schijf een enorme beperkende factor als je met grote bestanden werkt. Ik heb een dualcore processor en 2GB intern in m'n laptop, supersnel, maar regelmatig zit ik toch op m'n harddisk te wachten.
Die alienwares hebben 4 Dimm sloten volgens de site. Je hebt ook nog de optie om schijven in Raid0 of 1 te zetten, zodat de HD ook geen bottleneck meer is :)

Aangezien de TS normaal altijd met een mac werkt is misschien een mac notebook wel een aardig idee, ik heb alleen geen idee hoe snel die dingen zijn. De meeste apple laptops die ik heb gezien waren nou niet echt je-van-het qua specs..

[ Voor 15% gewijzigd door StarLite op 21-03-2006 14:00 ]

\o/

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de laptop die ik zelf gevonden heb.

http://www.xtremenotebooks.com/
ik denk dat de TS beter voor een macbookpro kan gaan. dan kan hij ook de software gebruiken die hij op zijn werk al gebruikt.
Dat is dus niet zo, want in de studio heb ik studio software en live heb ik dus hele andere software dat beter werkt op windows.
Jullie zien vaak op TV natuurlijk zo'n ventje met een powerbook, maar die maakt dan dance muziek en zo. Ik ben muzikant en gebruik VST's. Sommigen werken op een mac, maar ze werken allemaal in windows.

Nog een vraagje trouwens.
In de specificaties van een aantal programma's die ik gebruik staat als vereiste o.a.: 3ghz CPU, 2gb ram.

Als ik dan bij AMD kijk dan zijn die geneens 3ghz, maar uit jullie antwoorden merk ik dat die toch net zo snel (of sneller dan intel) zijn?

• Nimrod
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-01 16:50

Nimrod

King in the land of Shinar

de lenovo t60p kan ook tot 4 gig aan

The kingdom has many problems, but boredom is the least of them.

• Sjeepee
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-02 23:05
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 13:38:
[...]

helaas wordt de dualcore opterons niet ondersteund.

Offtopic dan nu, maar toch: de 275 staat bij de compatible lijst op hun site ;)

Love Hardware!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 14:02:
Dit is de laptop die ik zelf gevonden heb.

http://www.xtremenotebooks.com/

[...]

Dat is dus niet zo, want in de studio heb ik studio software en live heb ik dus hele andere software dat beter werkt op windows.
Jullie zien vaak op TV natuurlijk zo'n ventje met een powerbook, maar die maakt dan dance muziek en zo. Ik ben muzikant en gebruik VST's. Sommigen werken op een mac, maar ze werken allemaal in windows.

Nog een vraagje trouwens.
In de specificaties van een aantal programma's die ik gebruik staat als vereiste o.a.: 3ghz CPU, 2gb ram.

Als ik dan bij AMD kijk dan zijn die geneens 3ghz, maar uit jullie antwoorden merk ik dat die toch net zo snel (of sneller dan intel) zijn?
Die 3 GHz is op intel gebaseerd, als je naar AMD kijkt zal je met een cpu met een "rating" boven de 3000 ook wel goed zitten [voor athlon64/FX/X2]. Bij opterons is het wat lastiger, maar zolang je maar 1 van de snelste modellen neemt is 'ie wel snel genoeg :)

Die xtremenotebooks laptops zitten zo te zien in hetzelfde straatje als de alienware laptops, het zou met niks verbazen als er dezelfde of sterk vergelijkbare hardware in zit :)

\o/

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 13:07:
[...]wat is dat nou weer voor nep tweaker opmerking, zoiets is natuurlijk te upgraden.
Meeste notebooks hebben bij mijn weten slechts 2 sloten.
Daar 2 GB latjes amper te vinden zijn hoe ga jij dan in godsnaam 4 GB in een notebook krijgen.
Ernaast leggen gaat ni werken zenne, op de site is ook niet te vinden hoeveel slots deze notebook heeft dus als echte tweaker (uzelf zijnde) moet je eerst tegoei nakijken of het wel mogelijk is alvorens je begint te tweaken. Anders toch een beetje zonde van je tweakgeld als het systeem uiteindelijk toch nooit zal voldoen aan je eisen, nietwaar?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:50
Het is hierboven al neergezet, maar denk dat ik het toch wat duidelijker neer zal zetten.
De processoren van AMD hebben een bepaalde naam bijvoorbeeld: 3000+
De processor draait niet op 3GHz, maar heeft wel de kracht (of sneller) van een Intel processor op 3GHz.

• hetnet
Tja en die 4096MB 533MHz DDR2 RAM (4 DIMMS) Special Order gaat alleen op en Intel werken.
volgens zijn eigen link.

Die AMD's van Extreme kunnen max 2 dimms in.....................

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:34

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Zelfs gewoon van Acer zijn er laptops waar keurig 4 Gb in kan hoor. Als ik op de spec comparisonsheet kijk zijn dat de volgende:

Travelmate: 3240, 3280, 4200, 4210, 4260, 4270, 4670, 8100, 8200
Aspire: 5540, 5560

Dan kies je bv TM8200, een Intel Core DUO T2600 (2,16 GHz), 4 Gb RAM, 120 Gb disk en je kan aardig aan de slag... Misschien blijf je ook nog wel net onder de € 3000,-

[ Voor 4% gewijzigd door superduper op 21-03-2006 17:41 ]

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:57
@superduper: Van de laptops die je noemt zijn er momenteel maar 3 in België te verkrijgen: de Travelmate 4200, 8100 en 8200. Volgens mij kan in de 8100 slechts 2 GB, naast monsterlaptops zijn het normaal gezien immers enkel de Core Duo modellen die tot 4 GB kunnen bevatten. Verder vergeet je een model, de Aspire 5670 serie, kan ook tot 4 GB bevatten.

De Travelmate 4670 komt pas begin april in België op de markt, de andere modellen nog later of helemaal niet. Het zou mij sterk lijken dat als er in België maar 3 modellen die je noemt te verkrijgen zijn, dat ze in Nederland wel allemaal te verkrijgen zijn.

En zoals al eerder aangegeven: geheugenmodules van 2 GB zijn moeilijk te vinden. Daar komt nog bij dat, indien hij een Travelmate 8204 WLMi koopt, hij de oorspronkelijke 2 x 1 GB (elk ca. 240 euro)die erin zit zal moeten van de hand doen, en nog eens 2 x 2 GB zal moeten kopen. Tel daarbij de aanschafprijs van de Travelmate 8204 (hier ongeveer 2700 euro), dan zal hij eerder op 4000 euro uitkomen, dan op 3000.

Nee, dan kan hij beter voor een Travelmate 4200 (ongeveer 1300 euro) gaan. Dan hoeft hij maar 1 module van 512 MB van de hand te doen, en dan 2 x 2 GB kopen, dan zal hij slechts uitkomen op zo'n 2300 euro ipv 3700 euro. Toch handig als hij aan de zaak (die betaalt) kan zeggen dat ze zo'n 1400 euro minder kan uitgeven. Zullen ze zeker tevreden mee zijn >:) (misschien krijgt hij het uitgespaarde geld wel uitbetaald...)

• hetnet
http://www.pcmag.com/category2/0,1874,9,00.asp
Klik daar eens rond >:) dan heb je heelveel leesvoer :+
Kwijl :9~ mode aan !! en klikken maar

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

NielsOveres schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 15:01:
Het is hierboven al neergezet, maar denk dat ik het toch wat duidelijker neer zal zetten.
De processoren van AMD hebben een bepaalde naam bijvoorbeeld: 3000+
De processor draait niet op 3GHz, maar heeft wel de kracht (of sneller) van een Intel processor op 3GHz.
offtopic:
Volgens mij is het dan qua prestaties even snel als een Athlon op 3GHz... ;)

Voor de TS, zoals gezegt zijn 2GB SODIMMS heel erg schaars om te vinden... Dan kan je wachten tot de reepjes beter beschikbaar zijn, of betaal nu een extreem hoog bedrag voor 2x 2GB SODIMMs, maar kan je dan misschien niet beter een barebone samenstellen? Dan moet je weliswaar een TFT, muis en toetsenbord meezeulen, maar ik denk wel, dat je dan uiteindelijker goedkoper uit bent en nog meer prestaties er voor terug krijgt ook! :)

• hetnet
En b3-jojo wat is je keuse geworden ? of mogen we dat niet weten ?

Verwijderd

Topicstarter
Tjah ik heb nog niet veel keuze.
Ik heb zelf 1 website aangegeven waar ik een laptop kan vinden met 4gb en iemand wist toevallig dat lenovo ook 4gb kan leveren.
Er moeten toch wel meer van die website zijn waar je extreme computer dingen kan halen.
Maarja, alienware en voodoopc hebben zelf ook nog geen laptop met 4gb en hun snelste laptop is een keer zo duur als bij xtremenotebooks, ook als bij xtremenotebooks die configureerd met 4gb.

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 22:42
Dell heeft een aantal nieuwe laptops geintroduceerd.
Een aantal daarvan kunnen worden uitgerust met 4Gb aan RAM.

• rpd
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 14:15

rpd

LievenD schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 18:52:
@superduper: Van de laptops die je noemt zijn er momenteel maar 3 in België te verkrijgen: de Travelmate 4200, 8100 en 8200. Volgens mij kan in de 8100 slechts 2 GB, naast monsterlaptops zijn het normaal gezien immers enkel de Core Duo modellen die tot 4 GB kunnen bevatten. Verder vergeet je een model, de Aspire 5670 serie, kan ook tot 4 GB bevatten.

De Travelmate 4670 komt pas begin april in België op de markt, de andere modellen nog later of helemaal niet. Het zou mij sterk lijken dat als er in België maar 3 modellen die je noemt te verkrijgen zijn, dat ze in Nederland wel allemaal te verkrijgen zijn.

En zoals al eerder aangegeven: geheugenmodules van 2 GB zijn moeilijk te vinden. Daar komt nog bij dat, indien hij een Travelmate 8204 WLMi koopt, hij de oorspronkelijke 2 x 1 GB (elk ca. 240 euro)die erin zit zal moeten van de hand doen, en nog eens 2 x 2 GB zal moeten kopen. Tel daarbij de aanschafprijs van de Travelmate 8204 (hier ongeveer 2700 euro), dan zal hij eerder op 4000 euro uitkomen, dan op 3000.

Nee, dan kan hij beter voor een Travelmate 4200 (ongeveer 1300 euro) gaan. Dan hoeft hij maar 1 module van 512 MB van de hand te doen, en dan 2 x 2 GB kopen, dan zal hij slechts uitkomen op zo'n 2300 euro ipv 3700 euro. Toch handig als hij aan de zaak (die betaalt) kan zeggen dat ze zo'n 1400 euro minder kan uitgeven. Zullen ze zeker tevreden mee zijn >:) (misschien krijgt hij het uitgespaarde geld wel uitbetaald...)
je vergeet de acer aspire 5610 serie
Aangezien de grafiche kaart niet belangrijk is/was???

Hobby'en was geen hobby'en als alles altijd goed en makkelijk ging...

Pagina: 1