Toon posts:

Asrock 939dual-SATA2 problemen met AGP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben sinds vandaag de eigenaar van een amd64 3700+, op een Asrock 939dual bordje, daarop zit mijn "oudere" ati x800 pro, de AGP versie.. Ook zit er 1gb twinmos ram op

Toen alles aangesloten was verwachtte ik toch wel een hele snelle pc te hebben maar bij de eerste game die ik uitprobeerde was het resultaat echter bedroevend, ik kwam er achter dat ik op de een of andere manier de agp versnelling niet "aan" kan zetten, hij staat op off, en kan hem bijvoorbeeld niet op 8x zetten. Nu weet ik dat het verschil tussen x4 en x8 niet zo groot is, maar kan het probleem liggen aan het feit dat hij dus nu echt uit staat?

Ik heb van alles geprobeerd om het aan te zetten maar het is me dus nog niet gelukt, weet iemand waar dit aan ligt of hoe ik dit aan kan zetten?

Of misschien kan het daar niet aan liggen en moet ik meer gaan kijken naar een defect agp slot?

bij voorbaat dank

edit: spelfoutjes, het is erg laat ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2006 02:25 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
In welke zin is het bedroevend? En is het een schone Windows installatie?

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:21

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Heb je wel:
1. Schone windows install gedaan?
2. Nieuwste ULI Drivers geinstalleerd?
3. Nieuwste ATI Drivers geinstalleerd?

Home Assistant Configuratie V&A

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Wat big-guy zegt moet je zeker doen. Eerst ULI Driver Pack installeren (ver 2.13 dacht ik) en daarna ATI drivers. En je moet ook bios updaten downloaden aangezien oude bios kleine probleempjes gaven. Tevens loopt er al een centrale topic over deze mobo dus je kan beter je vraag anders daar stellen. Succes

Lucky Goldstar

Verwijderd

ja tis zeker door die bios, toen ik naar 1.60 update via windows ging mijn GT6600 AGP stukken beter! Das die p2p agp oplossing, staat in biosupdate uitleg vermeld!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:07
ikzelf heb dit probleem ook gehad.

bij mij was de oplossing de agp 3.0 driver installeren.

niet de losse van de website downloaden(dan heb je zwart scherm bij meeste games).
maar de uli driver 2.13 erop erna nieuwste ati drivers en gaan.

bios update helpt wel iets maar kijk even bij apparaat beheer of daar een agp to pci bridge geinstalleerd staat.

Verwijderd

Topicstarter
super, ik had eerst de ati drivers en dáárna de agp drivers gedaan, ik dacht dat dit niet uitmaakte, maar wel dus

hij loopt nu super :>

Heel erg bedankt :D
Pagina: 1