Toon posts:

[hulp gevraagd] Fujitse Siemens Scaleo 600 Boot problemen.

Pagina: 1
Acties:
  • 257 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige dagen doet mijn computer vreemde dingen. Wanneer ik in de ochtend de computer aandoet (power switch) dan start de computer netjes op en kan ik gewoon mijn ding doen. Wanneer ik nu vanwege een update mijn computer opnieuw moet opstarten loop ik tegen het probleem op dat mijn computer niet meer boot. Je hoort de fan van proc/mobo en hd draaien en ook het lampje van het mobo geeft ligt. Ook hoor ik dat de hardeschijf opstart. Het probleem is dat het scherm zwart blijft en dat ook het mobo het bekende piepje geeft wanneer de computer net opstart. Kortom de computer doet niets. Ik heb het volgende al geprobeerd.
- voeding vervangen.
- videokaart vervangen.
- geheugen vervangen.
- hardeschijf vervangen.
- alle kabels losgemaakt en getest.
- processor in andere pc (mobo) geprobeert (proc werkt goed)
- cmos clear + batterij verwijderd.

mijn mobo is een Gigabyte GA-8SGXL. ik heb geen ander board dus kan niet direct testen of het hieraan ligt.

Het vreemde is wanneer ik de computer uitzet en dan ongeveer 2 uur wacht en hem opnieuw opstart dan start de computer voor een keer goed op. Wanneer ik hem daarna meteen weer reboot dan ben ik weer even ver als voorheen.

Heeft iemand dit ook al eerder meegemaakt en wie weet hetgeen misschien waaraan het kan liggen ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2006 00:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
[kick}

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-02 15:13

Hoogie2004

Whohooooo

Klinkt idd als een moederbord-probleem. zeker als je alle andere onderdelen zowat al hebt vervangen.
Controleer je moederbord eens op bolle condensatoren (lekkende condensatoren). Als die er niet zijn, toch ergens effetjes een bordje proberen te regelen om te testen..

My iRacing profile | Strava

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:25

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik ben het eens met Hoogie2004. Wat je ook zou kunnen doen is checken op eventuele fouten in je logboeken :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)