Toon posts:

pceetje bouwen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat zo eens in de forum te neuzen..en ik zie allemaal vragen over fouten die mensen krijgen na het in mekaar flanzen van een pc..

de antwoorden liggen vaak in de instellingen van de BIOS.

Doe ik dan iets verkeerd? Iedere keer als ik een pc in mekaar zet, hoef ik niks (alleen wat dingetjes met fsb enzo *grijns*

Of heb ik gewoon geluk dat ik de dingen koop die gewoon perfect in mekaar passen en zonder moeilijkheden werken.?
misschien een beetje melige vraag...maar ik ben gewoon benieuwd...ik bouw niet zo gek veel dus ik ben benieuwd

Groet,

Robbert

:?

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
Heb je intel?

Verwijderd

Wat wil je hiermee bereiken, ronald??

Verwijderd

Topicstarter
neej AMD Tbird 800 op een msi k7t2 pro

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Misschien dat jij gewoon WEL weet hoe je fatsoenlijk een PC in elkaar zet :)

Verwijderd

Topicstarter
uhmmmmmmm zou het? >:)

Verwijderd

Op dinsdag 23 januari 2001 20:01 schreef robbie_k het volgende:
uhmmmmmmm zou het? >:)
Hé ik heb nét hetzelfde ;)
heb een keer een slecht latje RAM gehad en een brak mamaplankje maar voor de rest ...
Alleen maar AMD systemen overigens ... dit jaar 18 geloof ik

Verwijderd

ik heb ook nooit problemen met het bouwen van pc's en ik krijg vrijwel alle hardware aan de praat(een geluidskaartje kreeg ik vroeger niet aan de praat in een 286).
En ik heb al heel wat verschillende systemen gebouwd en aan gewerkt(inc. een cyrix M2 :r :r)

/me heeft waarschijnlijk gewoon geluk [img=15,15]i/s/smile.gif[/img]

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

DJ

Zolang je maar goede componenten koopt/ritselt. Ikzelf haal altijd ASUS/AOPEN/ABIT Mobo's, Quantum of IBM HD's, Creative Sound, Matrox of Geforce (ASUS), Iiyama buisjes, Plextor Burners, Aopen CDROM's(IDE), Plextor CDROM's(SCSI), etc.

Dus alleen maar het goede spul. En daar heb ik in al die jaren (zo'n 3 a 4 jaar al) misschien 2 keer een probleem gehad :7

1 keer een ASUS Mobo (486 bordje) kapot geflasht (waren mijn eerste stapjes op PC bouw land >:) )

1 keer een Jumper vergeten op een Slot1->Socket370 Converter kaartje ;)

Dus, als je maar goed weet wat je doet, en altijd de laatste drivers, etc. . . .

DJ

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

Topicstarter
hmmmmmzzzzzz...dus wij zijn gewoon goed..(onder voorbehoud) 8-)

Verwijderd

Enige probleem wak tot nu toe met bouwen van Pc heb gehad is een foute Dimm ipv 128mb 133 was ie 100 mhz :( en die ging niet mee werken met Ocen ... dus heb die uit pissig heid weg geflikkerd (( ja i know dom ... was in de container voor ik er erg in had )) dus ergens in nederland ligt een 128 mb dimm 100mhz ...

Verwijderd

Hmm, er zit een verschil tussen een systeem in elkaar donderen en zeggen : het werkt
en een systeem bouwen.

Alles in elkaar prikken kan zelfs een kind van 4 leren, maar zodra je alle PCI sloten vol hebt zitten, wordt het een iets ander verhaaltje...

Ik zeg niet dat jullie niet kunnen bouwen, daar twijfel ik niet aan, maar sommige mensen hebben alleen een geluidskaartje in hun systeem hangen en lachen iedereen uit, die hun systeem moeilijk stabiel krijgen welke stampvol zit (videobewerkingskaart bijvoorbeeld is altijd lache).

En de meeste met een grote bek :"IK KAN GOED BOUWEN EN ANDEREN NIET", weten meestal niet hoe je IRQ's het beste kunt verdelen en weten ook nx van SCSI of RAID af.

Het belangrijkste is dat je systeem goed werkt en dat je kunt beginnen met overclocken >:)

PS. Intel sytemen zijn inderdaad makkelijker dan AMD/VIA, maar er zit al wat verbetering in. Voor de duidelijkheid, ikzelf heb Intel/VIA en ga overstappen naar AMD/VIA...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:15
Ik heb destijds veel problemen gehad met mijn combo: DFI P5BV3+ en Savage4 en alles vol PCI kaartjes. Bleek het na verwisselen van mobo een rotte DIMM te zijn |:(

Verwijderd

Topicstarter
VIPTWEAK...kijk..op zo'n antwoord zit ik nou te wachten.. ;)

dus we kennen het wel...en het is goed..maar het kan beter....optimaler?

Verwijderd

Op woensdag 24 januari 2001 22:28 schreef robbie_k het volgende:
VIPTWEAK...kijk..op zo'n antwoord zit ik nou te wachten.. ;)

dus we kennen het wel...en het is goed..maar het kan beter....optimaler?
Yep. Kijk een systeem in elkaar rommelen is niet zo moeilijk...maar ik begin een paar dagen van te voren al dingen zoals IRQ's/luchtstroom/bios instellingen te plannen en de sloten te verdelen, kom je niet voor verrassingen te staan.

Er zijn 3 dingen die ik belangrijk vindt aan een computer, op volgorde :
- stabiel
- bruikbaar
- snel

Snelheid vindt ik het minst belangrijk, wat heb je aan een snel systeem dat konstant vastloopt?? NX.

Er zijn honderden tips die ik je kan geven bij het bouwen/fine tunen van een systeem, maar het gaat wat ver om ze hier om te sommen :).
Pagina: 1