Verbasingwekkend positieve berichten van HetNet
Ik heb de ervaring dat de Helpdesk weliswaar vriendelijk is, maar je geen steek verder helpt. Ik heb Snelsurfen aangevraagd. Vooraf berichtje gestuurd hoe ik zo snel mogelijk over kon stappen (Overstapservice op internet werkte niet). Advies: Van tevoren aanvragen (NOOIT DOEN!!!).
Ik heb een maand van tevoren internet besteld met een gevraagde opleverdatum (vanwege bestaande ADSL verbinding van Tele2). Dit ging niet goed. Drie maal gebeld dat dit niet goed zou gaan en toen maar gewacht tot ik (bijna) zonder internet zat en opnieuw gebeld. Zou geregeld worden. Pakket ontvangen, maar geen internet. Vele malen gebeld met antwoorden als: "wordt volgende week maadag", "wordt morgen", "wordt vannacht" en "u moet nog een week geduld hebben", "Provider heeft geen terugkoppeling gegeven aan KPN waardoor de lijn niet is opgeleverd", "u moet het zonder splitter proberen", "u moet het direct in de meterkast aansluiten", "u moet een ander modem gebruiken". Deze adviezen ondanks de mededeling dat ik al 2 jaar probleemloos internet had en je op die manier enkel het gevaar loopt dat je iets werkends kappot maakt.
Uiteindelijk (8 telefoontjes later) gingen ze de lijn doormeten en toen bleek dat er iets in de centrale moest worden aangepast.
Daarna wel ADSL signaal, maar geen internet (enkel testpagina van KPN). Bleek verkeerde gebruikersnaam; ze hadden me onder een andere naam aangesloten. Password kon niet gegeven worden, maar zou opgestuurd worden. Na een week weer gebeld (ik heb nog nooit post ontvangen van HetNet), nu konden ze het password wel geven (!), maar nu bleek ik geen IP adres meer te ontvangen (dus zelfs geen KPN testpagina meer). Kennelijk iets meer gereset dan enkel het password.
Hierover heb ik inmiddels al in totaal 3 uur aan de lijn gehangen, verspreid over 12 telefoontjes. Vaak wil men mij niet helpen omdat ik een niet standaard modem heb (getest bij een kennis met HetNet; daar uiteraard direct verbinding). Vreemd genoeg kan men wel zien dat ik ooit ingelogd ben geweest (modem staat altijd aan en probeert het automatisch elke minuut), maar dit is geen argument om niet te zeggen dat het aan het modem ligt (mijn kabelmaatschappij vraagt toch ook niet welk merk televisie ik heb als ik bel dat ik geen signaal heb).
Dan krijg ik uiteindelijk iemand die een status "pending ziet" met doorverwijzing naar afdeling "Retentie". Weer een week gewacht en daarna met die afdeling gebeld. Deze afdeling weet van niets en vindt het een technisch probleem (bij telefonsich doorverbinden kom ik weer in het hoofdmenu en krijg ik dan weer iemand die van niets weet).
Klachten blijven hangen zonder dat iemand zich verantwoordelijk voelt. De ene afdeling stuurt me naar de andere, en de andere weer naar de ene. Heb modem logs gestuurd naar de helpdesk waarin precies staat waar het mis gaat (bij het opzetten van de PPPoA verbinding), in vergelijking met dezelfde log bij m'n kennis waar het wel goed gaat. Op mail-vragen nog nooit een serieuze reactie gehad ("bij ons staat alles goed, belt u bij problemen met de helpdsek"). Een open ticket wordt zonder mijn weten op "opgelost" gezet, terwijl ik denk dat iemand er nog mee bezig is.
Ga nu uiteindelijk maar een 2e hands Speedtouch kopen, enkel en alleen om ze dat excuus om niet te helpen uit handen te nemen (toch te gek dat ik moet investeren omdat zij hun probleem niet kunnen vinden).
Ik heb inmiddels voor ruim 75 eur verbeld naar de helpdesk, en zit al een maand zonder internet. Maar het is goed om te lezen dat ALS het eenmaal werkt er kennelijk weinig problemen zijn. Nu nog iemand vinden die het werkend krijgt...