Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Het Net] Snel Surfen: ervaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 3.181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:41
Hallo,

'Het Net' biedt het inbelpakket 'Snel Surfen' aan met een down- en uploadsnelheid van respectievelijk 4Mb/s en 256 Kb/s, voor een prijs van 24.95 euro per maand. Op GOT heb ik (tot dusver) nog niet veel gevonden hierover. Ook het Googlen biedt weinig (concrete) ervaringen en/of klachten.

Mijn vraag is zodoende of er mensen zijn die ervaring hebben met dit pakket. Wordt de beloofde download-snelheid behaald? En is het pakket geschikt voor het gebruik van Torrents en Usenet? Op Internetten.nl wordt aangegeven dat de 'policy' voor het uploaden van data '0' bedraagt. Klopt dit?

De afstand tot de ADSL-centrale is (volgens een berekening) een kleine twee kilometer. Heeft dit een grote invloed?

Alvast bedankt.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het is een kpn adsl verbinding, precies dezelfde techniek, servers, betrouwbaarheid en apparatuur als kpn direct-adsl, planet internet en de overige hetnet abonnementen.

Dat houdt in:
- KPN lever alleen als je de snelheid kan halen en informeert je bij twijfel vantevoren per brief over de te verwachten snelheid
- De kwaliteit is simpelweg goed, vandaar dat je over deze providers nooit zoveel leest: Er zijn amper echte problemen mee en ze worden behoorlijk goed opgelost.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Dit is inderdaad zo. Daarnaast is Snel Surfen niet het meest geleverde abonnement van HetNet, simpelweg vanwege de aanbieding van Instap Surfen. Ik vind dat Snel Surfen van HetNet op dit moment het beste prijs/ snelheid abonnement van KPN is.

Voor Snel Surfen is iig geen downloadlimiet. Verder moet die afstand geen probleem zijn.

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Overigens is dit abbonement wellicht voor jou iets minder geschikt als je veel met torrents wilt gaan doen, omdat die mede afhankelijk zijn van jouw uploadsnelheid welke vrij laag is bij dit abbonement.

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

Ik zag dit topic en dacht: "he, dat is wat voor mij". Helaas, de actie geldt niet voor mensen die verkassen van een provider vanaf een KPN netwerk. Dus ik heb dikke pech voor deze actieprijs (zit nu bij Planet).

Succes is een keuze

• Tropos
  • Niet online
Maxster4th schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 22:12:
Ik zag dit topic en dacht: "he, dat is wat voor mij". Helaas, de actie geldt niet voor mensen die verkassen van een provider vanaf een KPN netwerk. Dus ik heb dikke pech voor deze actieprijs (zit nu bij Planet).
De voorwaarden zijn een beetje onduidelijk. De laatste zin is:
'Bestaande klanten die voor 30 april 2006 overstappen naar ADSL Snel Surfen maken nu ook gebruik van het vaste lage bedrag van € 24,95 ipv € 34,95.'

Iets hoger staat:
'De actie geldt alleen voor nieuwe ADSL-klanten van Het Net, indien u reeds ADSL abonnee bent bij Het Net of wisselt u binnen het netwerk van KPN van ISP dan heeft u geen recht op het actieaanbod.'

Ik ga er van uit dat dit betekent dat je als je HetNet klant bent, je wel kan overstappen voor het voordelige abbonementstarief. Als je bij Planet zit waarschijnlijk ook. De voorwaarde dat de actie niet geldt voor bestaande KPN ADSL klanten zal alleen gelden met betrekking tot het gratis modem of de E79,00 cash back.

Dus je zou er een mailtje naar HetNet voor kunnen wagen.

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

Tropos schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 13:56:
[...]
Iets hoger staat:
'De actie geldt alleen voor nieuwe ADSL-klanten van Het Net, indien u reeds ADSL abonnee bent bij Het Net of wisselt u binnen het netwerk van KPN van ISP dan heeft u geen recht op het actieaanbod.'
<knip>
Dus je zou er een mailtje naar HetNet voor kunnen wagen.
ik lette idd op dit stukje tekst, al met al een vage actie. Ga er maar een mailtje aan wagen, niet geschoten is altijd mis!

Succes is een keuze

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-11 14:51
wissel binnen het netwerk van kpn valt planet zeker weten onder. enige voordeel als planet klant richting hetnet is dat je kunt overstappen wanneer je wilt zonder je contract af te kopen omdat er tussen deze 2 providers een hop-coulance bestaat.

Verwijderd

je kunt gewoon meedoen aan deze actie hoor.
Alle abonnees kunnen dat , anders word via klachtadministratie altijd deze klacht gehonoreerd

• Obeja
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik ben ook bij hetnet. Modem ontvangen....werkte niet...voeding kapot....helpdesk bellen.....totaal wel 60 minuten gebeld a 0,45 cent. Wachtwoord + username was ook niet opgestuurd.....helpdesk bellen 20 minuten....ben nu eindelijk online bij hetnet, maar ga er vanuit dat je eerst de helpdesk moet bellen, want ik heb de indruk dat ze een deel van de nieuwe klanten bewust laten bellen naar de helldesk.

Verwijderd

Tropos schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 13:56:
[...]

De voorwaarden zijn een beetje onduidelijk. De laatste zin is:
'Bestaande klanten die voor 30 april 2006 overstappen naar ADSL Snel Surfen maken nu ook gebruik van het vaste lage bedrag van € 24,95 ipv € 34,95.'

Iets hoger staat:
en hoe lang geldt dat dan voor nieuwe klanten? 1 jaar? en dan weer 34,95?
Moet je weer op zoek... bij Demon kost 6 MB/ 1 MB ((!!!) 36,50 euro.
Wellicht niet de goedkoopste maar je krijgt voor die paar euro veel meer, vooral veel meer upload (4x).

• Ceaser
Verwijderd schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 16:41:
je kunt gewoon meedoen aan deze actie hoor.
Alle abonnees kunnen dat , anders word via klachtadministratie altijd deze klacht gehonoreerd
even licht offtopic, zit jij niet bij snt-enschede?

ontopic weer.

heb die klachten idd nog nooit geweigerd zien worden ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 07:31:
[...]
en hoe lang geldt dat dan voor nieuwe klanten? 1 jaar? en dan weer 34,95?
Moet je weer op zoek... bij Demon kost 6 MB/ 1 MB ((!!!) 36,50 euro.
Wellicht niet de goedkoopste maar je krijgt voor die paar euro veel meer, vooral veel meer upload (4x).
'Bestaande klanten die voor 30 april 2006 overstappen naar ADSL Snel Surfen maken nu ook gebruik van het vaste lage bedrag van € 24,95 ipv € 34,95'

dit is je antwoord, een "vaste" prijs van 24,95 ;)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Obeja schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 00:02:
en nu eindelijk online bij hetnet, maar ga er vanuit dat je eerst de helpdesk moet bellen, want ik heb de indruk dat ze een deel van de nieuwe klanten bewust laten bellen naar de helldesk.
Neuh, voor 45ct per minuut, maken ze geen winst op de helpdesk hoor, tenzij je voor 45ct / min in de wachtrij staat, dat is wel winst maken, maar met die wachtrijen valt het wel mee denk ik.

Wel slecht dat je een uur aan de telefoon hebt moeten hangen omdat een modem niet aangaat. Dat lijkt me even op een ander stopcontact proberen om uit te sluiten dat het daar aan ligt en klaar met testen/bellen. Wat heb je allemaal wel niet besproken in dat uur :?.

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Leuke discussie!

Ik heb snel surfen ook aangevraagd.
aanvraag was op :

Order status Pakket Wijziging
Order status: Gedeeltelijk gereed
Verwachte opleverdatum: 28-2-2006 0:00:00

Nou, je ziet het al het is nu al een maand later. Ik heb gebeld naar hetnet over wat er nou aan de hand was en de vriendelijke meneer zei daar dat er iemand naar de lokale centrale toe moest om deze verandering voor mij te regelen. Er zou meteen werk van gemaakt worden. Ondertussen nog steeds niks. Wel heb ik uitschieters naar de snelheid die snel surfen aagfeeft maar de order + rekening zijn nog steeds als vanouds.

Ik ga vanmiddag om half 5 nog is een keer bellen als ik uit school kom. Kijken wat ze zeggen.
Ik hou jullie op de hoogte :)

• Obeja
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
JvS schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 10:09:
[...]

Neuh, voor 45ct per minuut, maken ze geen winst op de helpdesk hoor, tenzij je voor 45ct / min in de wachtrij staat, dat is wel winst maken, maar met die wachtrijen valt het wel mee denk ik.

Wel slecht dat je een uur aan de telefoon hebt moeten hangen omdat een modem niet aangaat. Dat lijkt me even op een ander stopcontact proberen om uit te sluiten dat het daar aan ligt en klaar met testen/bellen. Wat heb je allemaal wel niet besproken in dat uur :?.
Met die wachtrijen valt niet mee!!!!!!!! Bel ze zelf maar eens. Trouwens voor het omruilen voor een modem wordt dus een tweedelijns ingeschakeld en daar heb ik ruim een half uur in de wacht gestaan. Uiteindelijk opgehangen en een ander moment weer opnieuw gebeld.

Ander stopcontact proberen...? Je werkt zelf zeker bij hetnet op de helpdesk...hahaha...echt een helpdesk oplossing :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ik heb jaren op helpdesks gewerkt en daar leer je een belangrijk iets: Uitsluiten... Je zou eens weten wat je zoal oplost met dat soort simpele dingen. Mensen sluiten een modme aan op een stekkerdoos die niet is aangesloten, modem gaat niet aan, hup! helpdesk bellen. Nou ben jij dat misschien niet, maar dat kan je aan de andere kant van de telefoon niet raden, dus sluit je dat op die manier even uit.

Ik bedoelde overigens dat het een heel makkelijk probleem is: er kan maar 1 ding bij iemand thuis fout zijn: namelijk een niet werkend stopcontact, dus je hoeft alleen dat ene ding te checken.

[ Voor 20% gewijzigd door JvS op 25-03-2006 09:07 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 10:07:
[...]

'Bestaande klanten die voor 30 april 2006 overstappen naar ADSL Snel Surfen maken nu ook gebruik van het vaste lage bedrag van € 24,95 ipv € 34,95'

dit is je antwoord, een "vaste" prijs van 24,95 ;)
en wat is volgens de voorwaarden mogelijk onder "vast", niet onbepaalde tijd (waarschijnlijk)...
Daar heeft in de consumentengids ooit wel eens een stukje over gestaan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 20:51:
Voor Snel Surfen is iig geen downloadlimiet.
Voor Instap Surfen ook niet...

Verwijderd

Ceaser schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 09:56:
[...]

even licht offtopic, zit jij niet bij snt-enschede?
...
Yup, tweakers is daar te bereiken achter proxy, moet toch wat te doen hebben ;)

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-11 11:56
Noujah wij zitten hier al enige jaren met hetnet. Nog werkelijk noooooit problemen gehad. Niets nada noppes. We zitten hier 3 km van de centrale en halen de 512KB/s zelfs gewoon. Al is het niet met bijvoorbeeld alleen usenet. Die gaat dan tot 440KB/s en dan met bijvoorbeeld Limewire kun je de overige 72KB/s binnen halen ;)
Over de klantenservice ben ik verder niet echt te spreken qua antwoorden op mails en niveau aan de telefoon maarja, welke provider heeft nou echte tweakers achter de telefoon, weinig.
En zoals eerder gezegt, het is idd €25 voor jou per maand. :)

• blackadder75
  • Laatst online: 09-04 11:03
Verwijderd schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 16:39:
[...]

Yup, tweakers is daar te bereiken achter proxy, moet toch wat te doen hebben ;)
hoi Collega!

• Ceaser
G-SuPRuuB schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 16:54:
Noujah wij zitten hier al enige jaren met hetnet. Nog werkelijk noooooit problemen gehad. Niets nada noppes. We zitten hier 3 km van de centrale en halen de 512KB/s zelfs gewoon. Al is het niet met bijvoorbeeld alleen usenet. Die gaat dan tot 440KB/s en dan met bijvoorbeeld Limewire kun je de overige 72KB/s binnen halen ;)
Over de klantenservice ben ik verder niet echt te spreken qua antwoorden op mails en niveau aan de telefoon maarja, welke provider heeft nou echte tweakers achter de telefoon, weinig.
En zoals eerder gezegt, het is idd €25 voor jou per maand. :)
in dit topic toch al 3 tweakertjes die op de helpdesk zitten ;)
mja is een brede selectie zullen we maar zeggen

daniel heb met jij meegeluisterd volgens mij, zat bij die groep uit ede die weekje in ens kwam.

Verwijderd

ik weetnie kan best :)

en Hallo andere collega's hehe

nee klopt inderdaad veel snters maarja als ik naar de @home topics ga zie ik nog meer ex collegatjes :P

volgens mij als je een probleem hebt bereik je via hier de helpdeskmedewerkers sneller als via bellen :P

• sarinsarin
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-11 10:36
dat denk ik ook. hallo collega's van kcc!
offtopic? mwoah

• HendrikT
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-11 01:13
sinds vorig jaar maart adsl-surfen (datalimiet van 1,5 gig) van het net met actievoorwaarde 12 maanden geen datalimiet. Uit voorzorg op tijd geprobeerd abonnement te wijzigen zodat ik na die 12 maanden ook geen datalimiet heb.

De oplossing !! overstappen op snelsurfen, is hogere download en geen datalimiet. Op 1 of andere manier lukt het me toch niet dit voor elkaar te krijgen meerde malen online geprobeerd wat niet lukt, uiteindelijk via helpdesk geregeld met als resultaat dat men in februari mij een nieuw abonnement heeft gegeven met een datalimiet van 1,5 gig (ik wist dit niet, had snelsurfen verwacht) , foutje bedankt ???) die ik dus overschreden heb, waardoor ik nu een rekening heb gekregen van 107 euro

Het enige dat ik nu heb is een schikking van 2 maanden gratis internet en nog steeds geen adsl snelsurfen. Hoewel ik nog steeds dat geld van de 2 maanden niet terug heb.

Bovendien ben ik niet twaalde maand geen dataliemiet ook nog eens misgelopen omdat men in februari dat nieuwe abonnement in heeft laten gaan waar ik weer een jaar aan vast zit.

verder ben ik wel tevreden over de verbinding

Verwijderd

Mijn ervaring met hetnet:

Rond december 2005 tijd-surfen aangevraagd vanuit de verwachting zeer weinig gebruik te maken van internet (inderdaad, niet zo slim). Opgeleverd volgens schema, niks aan de hand.

Na een paar weken blijkt internet toch vaker gebruikt te moeten worden. Instap-surfen aangevraagd via internet. Per 28 februari alles in orde, overstap gemaakt. In de maand februari heeft de computer niet aangestaan om geld te besparen.

Een zestal weken later kijk ik in mijn gegevens op de site van hetnet en tot mijn verbazing is mijn overstap weer ongedaan gemaakt en heb ik al die tijd met tijd-surfen op internet gezeten. Resultaat: rekening van 375 euro. Nog vreemder is de factuur van de maand ervoor: 65 euro. De computer heeft niet aangestaan!

Bellen met hetnet levert de volgende oplossing op: opnieuw aanvragen en afspreken met de klachtenafdeling het teveel gefactureerde geld terug te krijgen. Het probleem zat em in de overstap naar het nieuwe systeem (mijn gegevens). Excuses aangeboden maar ik moet wel betalen. Ik zeg: ik kan geen 375 euro missen per maand, ik laat het terugboeken. Daar waren ze het niet mee eens!!

Enfin. Opnieuw aangevraagd. Dat is nu weer 4 weken geleden. De status van mijn order blijft staan op gedeeltelijk gereed. Ik bel ze gisteren maar weer eens op. Sorry meneer, het kan met 1 of 2 dagen gemaakt zijn of het kan langer duren. We weten het niet. De overgang naar het nieuwe systeem heeft bij meer mensen fouten gemaakt.

Hier ben ik nu aanbeland. Ik blijf dus maar wachten.... Hetnet heeft er een puinhoop van gemaakt en verhaalt dit op de klant. Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren wanneer ze geen geld van me krijgen. De helpdesk is overigens uiterst vriendelijk, daarover geen klachten. Wel vind ik het bijzonder storend dat men je uit alle macht aan de lijn probeert te houden. Ik ben inmiddels tientallen euros aan belkosten kwijt.

Ik ben voornemens de maanden waarin ik niet heb kunnen internetten (op het door mij gekozen abonnement) terug te vragen. Verder weet ik niet goed wat ik hier nog aan kan doen. Iemand tips?

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:11

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Klacht sturen naar HetNet op t volgende adres:

HetNet
t.a.v. Klachtenafhandeling
Postbus 2728
3800 GG Amersfoort

Meer kun je op dit moment niet doen. Met betrekking tot teruggave van teveel gemaakte kosten zal HetNet ws behoorlijk coulant zijn, net als bij een hoop andere tijdsurfen klanten, die rekeningen van 800-1000 euro hadden.

Behoorlijk coulant betekent in dit geval in 95% van de gevallen een teruggave van alle kosten.

• Tropos
  • Niet online
Precies, zeer waarschijnlijk krijg je de kosten wegens doorlopen van het Tijd Surfen abbonement terug van HetNet als je dat aanvraagt. Als je een klacht indient waarin je aangeeft dat door een fout bij HetNet je bovendien onredelijk veel 0900 kosten hebt moeten maken heb je een zeer gerede kans dat je die kosten ook krijgt vergoed.

Verwijderd

Je kan beter bellen meteen regelen lijkt me
klachtenprocedure kent 6 weken toch?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nope, bij bellen kom je bij het callcenter uit. Als je een brief stuurt bij een afdeling die beslissingsrecht heeft.

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11 01:25
JvS schreef op woensdag 05 april 2006 @ 15:49:
Nope, bij bellen kom je bij het callcenter uit. Als je een brief stuurt bij een afdeling die beslissingsrecht heeft.
Klopt, maar je kan ook bellen. Dan wordt er ticket aangemaakt voor de afdeling die dit verder afhandelt.

Jappo112 @ Comstumer Contact Center, 2e lijn, Amersfoort

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

jappo112 schreef op woensdag 05 april 2006 @ 16:44:
[...]

Klopt, maar je kan ook bellen. Dan wordt er ticket aangemaakt voor de afdeling die dit verder afhandelt.

Jappo112 @ Comstumer Contact Center, 2e lijn, Amersfoort
dan weet jij ook dat dat pas kan als de klacht is opgelost, dus dat de poster hierboven daar niet mee is geholpen. (hier 1e lijn isp support)

Verwijderd

_Mystikal_ schreef op woensdag 05 april 2006 @ 18:31:
[...]

dan weet jij ook dat dat pas kan als de klacht is opgelost, dus dat de poster hierboven daar niet mee is geholpen. (hier 1e lijn isp support)
Een Finance Coulance kan pas aan worden gemaakt als is opgelost,
een klachten ticket kan altijd ;) en we hadden het toch over een klachtenbrief?;)
(hier 1e lijn isp support)

offtopic: Lol dik te grappig zo :)

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Verwijderd schreef op donderdag 06 april 2006 @ 08:58:
[...]

Een Finance Coulance kan pas aan worden gemaakt als is opgelost,
een klachten ticket kan altijd ;) en we hadden het toch over een klachtenbrief?;)
(hier 1e lijn isp support)

offtopic: Lol dik te grappig zo :)
het ging idd over een klachtenbrief, en toen zei jappo112 dat de KS die nu al aan kan maken. :P

• Ceaser
dikke lol zeg, maar je ken beter een ticket inklappen denk dan klachtenbrief sturen word toch wel wat sneller afgehandeld volgens mij

• Tomino
  • Nu online
een brief van Hetnet!!

het spijt ons voor de trage afhandeling van uw adsl aanvraag bla bla bla. nieuw systeem overgegaan maar nu binnen nu en 3 weken is het opgelost.

om de pijn te verzachten een 15 euro bloemenbom speciaal voor u!

Great, eindelijk na 3 maanden.. |:(

Verwijderd

Even een vraag.

Ik ga morgen bij mijn ouders ADSL van HetNet installeren. Nu weet ik dat KPN de lijn al opgeleverd heeft maar we hebben nog geen brief van HetNet gehad met de login en password.

Nu is mijn vraag wat er bij HetNet achter het "@" teken staat. Dus het zou iets moeten worden van:

loginnaam@adsl-?????
password

Loginnaam en password zijn dan gelijk aan die voor de login op de website e.d. neem ik aan?

Alvast bedankt!

• Tropos
  • Niet online
xyz@adsl-surfen

De xyz en het wachtwoord zijn hetzelfde als de login voor de webmail.

Verwijderd

Bedankt!

• Tomino
  • Nu online
EINDELIJK!!!!

Na 3 maanden

Snel surfen!! incl bloemenbon met sorry:)
heerlijk, snelheid!!

Verwijderd

Hadden ze je zolang in de wacht laten staan?

Voor 45 ct/min kan er dan i.d.d. wel een bloemetje af....

• Tomino
  • Nu online
hahha, nee na 3 keer gebeld etc etc.
Posts van mij staan hierboven.

en ineens kon het wel in 4 dagen geregeld worden..

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:12
Tock even kicken met iets wat bij mij problemen veroorzaakte: Een brakke splitter!

Heb sinds november Instap Surfen, en heb dit in februari om laten zetten naar Snel Surfen.

Verbinding is stabiel, snelheden zijn goed, ondanks dat ik 2700+ meter van de centrale zit, ik kreeg hierover een nette waarschuwing.
Upload is 27 KB/s, download is gewoon 400 KB/s. Stabiel!

Alleen had ik regelmatig last van disconnects als ik gebeld werd en spontane modem resets, erg irritant bij online gamen.

Na wat zoekwerk op internet heb ik de standaard bijgeleverde splitter vervangen door een SMC splitter die voor 13 euro te koop is bij Mycom: Probleem was opgelost!
En mijn modem traint sindsdien ook iets hoger in.

Die splitter die je bij je modem geleverd krijgt is gewoon brak. Daar mag KPN wel een beter type voor gaan leveren.

• _Mystikal_

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

Mjah, ik denk dat dat wel meevalt. Dezelfde splitter wordt ook gewoon gebruikt voor Advanced van Planet en Fast van KPN DDSL. Waarschijnlijk is je splitter defect, en had je t zelfde resultaat gehad met je modem rechtstreeks op ISRA. Zo ja: splitter stuk, bellen, krijg je een nieuwe, geheel gratis, is nog gewoon onder garantie.

• Ceaser
lol, je hebt gewoon toeval gehad dat die splitter zo gauw kapot is gegaan.
nieuwe splitter van kpn geleverd was probleem idd ook opgelost en die had nog onder garantie gevallen ook

Verwijderd

Verbasingwekkend positieve berichten van HetNet

Ik heb de ervaring dat de Helpdesk weliswaar vriendelijk is, maar je geen steek verder helpt. Ik heb Snelsurfen aangevraagd. Vooraf berichtje gestuurd hoe ik zo snel mogelijk over kon stappen (Overstapservice op internet werkte niet). Advies: Van tevoren aanvragen (NOOIT DOEN!!!).
Ik heb een maand van tevoren internet besteld met een gevraagde opleverdatum (vanwege bestaande ADSL verbinding van Tele2). Dit ging niet goed. Drie maal gebeld dat dit niet goed zou gaan en toen maar gewacht tot ik (bijna) zonder internet zat en opnieuw gebeld. Zou geregeld worden. Pakket ontvangen, maar geen internet. Vele malen gebeld met antwoorden als: "wordt volgende week maadag", "wordt morgen", "wordt vannacht" en "u moet nog een week geduld hebben", "Provider heeft geen terugkoppeling gegeven aan KPN waardoor de lijn niet is opgeleverd", "u moet het zonder splitter proberen", "u moet het direct in de meterkast aansluiten", "u moet een ander modem gebruiken". Deze adviezen ondanks de mededeling dat ik al 2 jaar probleemloos internet had en je op die manier enkel het gevaar loopt dat je iets werkends kappot maakt.
Uiteindelijk (8 telefoontjes later) gingen ze de lijn doormeten en toen bleek dat er iets in de centrale moest worden aangepast.
Daarna wel ADSL signaal, maar geen internet (enkel testpagina van KPN). Bleek verkeerde gebruikersnaam; ze hadden me onder een andere naam aangesloten. Password kon niet gegeven worden, maar zou opgestuurd worden. Na een week weer gebeld (ik heb nog nooit post ontvangen van HetNet), nu konden ze het password wel geven (!), maar nu bleek ik geen IP adres meer te ontvangen (dus zelfs geen KPN testpagina meer). Kennelijk iets meer gereset dan enkel het password.
Hierover heb ik inmiddels al in totaal 3 uur aan de lijn gehangen, verspreid over 12 telefoontjes. Vaak wil men mij niet helpen omdat ik een niet standaard modem heb (getest bij een kennis met HetNet; daar uiteraard direct verbinding). Vreemd genoeg kan men wel zien dat ik ooit ingelogd ben geweest (modem staat altijd aan en probeert het automatisch elke minuut), maar dit is geen argument om niet te zeggen dat het aan het modem ligt (mijn kabelmaatschappij vraagt toch ook niet welk merk televisie ik heb als ik bel dat ik geen signaal heb).
Dan krijg ik uiteindelijk iemand die een status "pending ziet" met doorverwijzing naar afdeling "Retentie". Weer een week gewacht en daarna met die afdeling gebeld. Deze afdeling weet van niets en vindt het een technisch probleem (bij telefonsich doorverbinden kom ik weer in het hoofdmenu en krijg ik dan weer iemand die van niets weet).
Klachten blijven hangen zonder dat iemand zich verantwoordelijk voelt. De ene afdeling stuurt me naar de andere, en de andere weer naar de ene. Heb modem logs gestuurd naar de helpdesk waarin precies staat waar het mis gaat (bij het opzetten van de PPPoA verbinding), in vergelijking met dezelfde log bij m'n kennis waar het wel goed gaat. Op mail-vragen nog nooit een serieuze reactie gehad ("bij ons staat alles goed, belt u bij problemen met de helpdsek"). Een open ticket wordt zonder mijn weten op "opgelost" gezet, terwijl ik denk dat iemand er nog mee bezig is.
Ga nu uiteindelijk maar een 2e hands Speedtouch kopen, enkel en alleen om ze dat excuus om niet te helpen uit handen te nemen (toch te gek dat ik moet investeren omdat zij hun probleem niet kunnen vinden).
Ik heb inmiddels voor ruim 75 eur verbeld naar de helpdesk, en zit al een maand zonder internet. Maar het is goed om te lezen dat ALS het eenmaal werkt er kennelijk weinig problemen zijn. Nu nog iemand vinden die het werkend krijgt...

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:32
Kan iemand zich herinneren of je bij SnelSurfen en Bellen ook gratis kon bellen in het weekend en 's nachts?

Ik kan me herinneren dat er bij het omzetten van mijn abo naar SS&B een optie stond om voor 2,50 euro per maand in de avonduren kon bellen naar vaste nummers. En nu zie ik die optie niet meer.
Kan iemand zich dit herinneren?

• Ceaser
maartend schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 19:59:
Kan iemand zich herinneren of je bij SnelSurfen en Bellen ook gratis kon bellen in het weekend en 's nachts?

Ik kan me herinneren dat er bij het omzetten van mijn abo naar SS&B een optie stond om voor 2,50 euro per maand in de avonduren kon bellen naar vaste nummers. En nu zie ik die optie niet meer.
Kan iemand zich dit herinneren?
naar mijn weten nog altijd gratis in het weekend(vaste nummers uiteraard)

• maartend
Ceaser schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 20:17:
[...]

naar mijn weten nog altijd gratis in het weekend(vaste nummers uiteraard)
Ik heb dus net van Hetnet een factuur gehad en ze ontkennen het daar gewoon. En toch ben ik er vrij zeker van, dus als mensen me meer info kunnen geven

• Ceaser
Ook is bij hetnet geen mogelijkheid om te kiezen voor Belonbeperkt avond en weekend het is dus of belonbeperktaltijd of helemaal niets.

Haal dit net uit de startpost van IPB topic deel 8

lijkt dat ik er naast zat, ofwel altijd gratis, of altijd lappen

• maartend
Ceaser schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 20:59:
Ook is bij hetnet geen mogelijkheid om te kiezen voor Belonbeperkt avond en weekend het is dus of belonbeperktaltijd of helemaal niets.

Haal dit net uit de startpost van IPB topic deel 8

lijkt dat ik er naast zat, ofwel altijd gratis, of altijd lappen
Vreemd, want bij deel 4 stond dat verschil er nog niet

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-11 21:47
Mijn ervaring:

Wij hebben hier ongeveer 6 jaar internet van HetNet , we begonnen met dial-in en na een jaar of 3 overgestapt naar ADSL. In die periode weer 2 keer omhoog ge grade naar een beter abbonnement.

Waar ik minder over te spreken ben is dat ze steeds die upload maar weer naar beneden schroeven, destijds had ik 1Megabit/s upload, wat nu nog maar 256Kilobit/s is terwijl je gewoon het duurste abbo hebt..

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:12
Kaspers schreef op donderdag 21 september 2006 @ 20:14:
Mijn ervaring:

Wij hebben hier ongeveer 6 jaar internet van HetNet , we begonnen met dial-in en na een jaar of 3 overgestapt naar ADSL. In die periode weer 2 keer omhoog ge grade naar een beter abbonnement.

Waar ik minder over te spreken ben is dat ze steeds die upload maar weer naar beneden schroeven, destijds had ik 1Megabit/s upload, wat nu nog maar 256Kilobit/s is terwijl je gewoon het duurste abbo hebt..
Klopt.... Dat is idd het grootste nadeel van HetNet, Voor Snel Surfen zouden ze de upload naar 512 moeten zetten, dat is beter in verhouding met de download.

Bijvoorbeeld:
Instap Surfen: 256/1500 kb/s. (hetzelfde als nu)
Snel Surfen: 512/4000 kb/s. (i.p.v. 256/4000)

Deze snelheid zou ideaal zijn, IMHO. Nou hopen dat HetNet dit wil gaan overwegen, dan houden ze hun concurrerende prijs/kwaliteit verhouding beter vast.

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-11 21:47
Maar eens even mailen met die gasten.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:32

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Nadat ik een hoop problemen met me vorige provider (geheel niet mijn schuld) ben ik nogal overhaast overgestapt op hetnet, dwz ik heb vanmiddag dit aangevraagd, omdat zij de mogelijkheid bieden om zonder vaste telefoon dit allemaal in een pakket aan t bieden. (tel aansluiting aanwezig maar word niet gebruikt)

Nu was ik al aan t twijfelen over de snelheid, en kan dus met instappen maar een 14-16kb upload en een 90-94kb down verwachten!? :| Nu heb ik in de winkel dit via een online wizard doorlopen en een uitdraai ontvangen, terwijl ik niets heb getekend, is dit nu al direct bindend, of is er een mogelijkheid dat ik morgen (terwijl de aanvragen eventueel nog verwerkt moeten worden, tel nr en alles) dit nog kan omzetten naar een sneller hetnet abbo, of eventueel beter een snelllere KPN variant!? Kreeg wel al de mededeling dat alles opgestuurd werd en t dan automatisch ingeschakeld word bij ontvangst?!

:/

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-11 11:56
Zodra je een abo hebt kun je upgraden wanneer je wilt

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ruben [NL] schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 15:51:
Zodra je een abo hebt kun je upgraden wanneer je wilt
Thnx, ben toch aan t twijfelen of ik niet t beter kan cancellen, verwacht dat daar wel een consumentenrecht voor is, binnen zoveel dagen, waardoor ik wrs dan beter enkel een telefoon aansluiting pak, en elders een adsl abbo afsluit, ik kwam van @Home met de snelle verbinding en de verkoper wist me te vertellen dat 1,5mb/sec zou zijn ipv 1,5mbit waardoor ik verbaast en nogal snel toehapte....

Nouja beetje me eigen (naieve) schuld en nu maar hopen dat we eruit kunnen komen, ben veel beter af met een tele2 of orange aanbieding |:(

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

bij kpn kan je altijd binnen 8 dagen annuleren :).

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

dank jullie voor jullie snelle en bevredigende antwoorden...
komt allemaal goed denk ik.

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Krijg net mail dat Het Net nu KPN gaat heten. Spannend.

http://www.hetnet.nl/naamswijziging

[ Voor 26% gewijzigd door woekele op 06-10-2009 12:08 ]

Pagina: 1