Ik ben bezig met een script voor mijn werk wat gegevens van een berg domeinnamen uitleest en deze in een database stopt.
Nu ben ik bezig met het uitlezen van de MX records van een domein. Dit is goed te doen met getmxrr. Deze functie maakt 2 arrays aan, de eerste met de naam van de server en een 2e array met daarin de preference (zwaarte) van de server. Bijvoorbeeld wordt aangemaakt:
$MXHost[0] = mx4.server.nl
$MXHost[1] = mx2.server.nl
$MXHost[2] = mx5.server.nl
$MXHost[3] = mx1.server.nl
$MXHost[4] = mx3.server.nl
$MXWeight[0] = 400
$MXWeight[0] = 200
$MXWeight[0] = 500
$MXWeight[0] = 100
$MXWeight[0] = 300
Nu wil ik graag in mijn database de juiste volgorde opslaan, oftewel eerst het laagste weight met bijbehorende server.
Ik zou dus willen dat mijn $MXHost array er na sortering als volgt uitziet:
$MXHost[0] = mx1.server.nl
$MXHost[2] = mx3.server.nl
$MXHost[3] = mx4.server.nl
$MXHost[4] = mx5.server.nl
Ik begrijp dat ik dan moet sorteren via de $MXWeight, maar ik heb geen idee hoe ik dat moet doen.
Iemand die me een stukje (of helemaal
) op weg kan en wil helpen??
Nu ben ik bezig met het uitlezen van de MX records van een domein. Dit is goed te doen met getmxrr. Deze functie maakt 2 arrays aan, de eerste met de naam van de server en een 2e array met daarin de preference (zwaarte) van de server. Bijvoorbeeld wordt aangemaakt:
$MXHost[0] = mx4.server.nl
$MXHost[2] = mx5.server.nl
$MXHost[3] = mx1.server.nl
$MXHost[4] = mx3.server.nl
$MXWeight[0] = 400
$MXWeight[0] = 200
$MXWeight[0] = 500
$MXWeight[0] = 100
$MXWeight[0] = 300
Nu wil ik graag in mijn database de juiste volgorde opslaan, oftewel eerst het laagste weight met bijbehorende server.
Ik zou dus willen dat mijn $MXHost array er na sortering als volgt uitziet:
$MXHost[0] = mx1.server.nl
$MXHost[2] = mx3.server.nl
$MXHost[3] = mx4.server.nl
$MXHost[4] = mx5.server.nl
Ik begrijp dat ik dan moet sorteren via de $MXWeight, maar ik heb geen idee hoe ik dat moet doen.
Iemand die me een stukje (of helemaal