Toon posts:

WC met radiator van centrale verwarming

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier ergens iemand gezien die ze water van ze wc cool hield, door aan de buitenkant een radiator van de centrale verwarming in huis te gruiken, hij had een thermaltake tsunami case.
Ik wil ben hier wel geintresseerd na, weet iemand hoe deze persoon dat zo heeft gedaan?

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05-2025
dat zijn toch geen koel radiatoren?

kan het fout hebben hoor

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Radiatoren van de CV zijn bedoeld voor hoge temperaturen (als in: je kan ze niet lang vasthouden als de kachel aanstaat), doordat de lucht opwarmt stijgt deze op, en bij een groter verschil met de kamertemperatuur gaat dit sneller. Zo krijg je convectie, en wordt de kamer warm.

Koelradiatoren zijn bedoeld om het temperatuurverschil tussen de buitenlucht en water zo klein mogelijk te houden, daar moet de lucht dus makkelijk langs en doorheen moeten, meestal geholpen door een (langzaam draaiende) ventilator.

CV radiatoren kunnen wel goed koelen omdat ze een groot volume hebben: er gaat veel water in en ze hebben heel veel metaal, en ze hebben het voordeel van een groot oppervlak (maar nemen ook meer ruimte in, koelradiatoren zijn 'hol', met veel lucht), verwarmingsradiatoren zijn 2 grote vlakken (voor- en achterkant ;) )

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik denk dat je zit te denken aan de Cape Cora Modellen. Die lijken idd nogal op conventionele CV radiateuren, en worden ook vaak buiten de kast gemonteerd.

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.4eweb.de/pc/wavemaster3.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Roamor op 20-03-2006 22:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Roamor schreef op maandag 20 maart 2006 @ 22:54:
Ik denk dat je zit te denken aan de Cape Cora Modellen. Die lijken idd nogal op conventionele CV radiateuren, en worden ook vaak buiten de kast gemonteerd.

Plaatje:
[afbeelding]
ja,dat bedoelde ik, ook op die case. koelt dat een beetje?

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:36
he mop je zit hier op got... beetje zoeken mag wel hor ;)

http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&articID=361

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Volgens mij gaat het hier om iets op het onderstaande plaatje.

Afbeeldingslocatie: http://img233.imageshack.us/img233/7183/opstelling3ro.th.jpg

Je hebt bij zo'n groote rad wel een erg sterke pomp nodig, maar goed koelen doet het zeker zonder fans.

Verwijderd

Je zult maar naar een LAN-party gaan ;) , ben je een halve dag kwijt met loskoppelen.

• Vandread
Snelkoppelingen halen en een 2ehands reserator op de kop tikken :) eazy peazy

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Wat voor pomp en reservoir heb je hier wel niet voor nodig :+

• Vandread
Geen reservoir? Gewoon een T-line ;)
En een iwaki MD20 ofzo zou wel mooi zijn :)
Staat er een in V&A volgens mij.

Verwijderd

Topicstarter
denk mistens een 1200 l/uh pomp, je heb pompen van 1900 l/hr van ong 70-90 euro, daar moet zoiets wel mee lukken, en die slange zijn wel heel dik, hoe heeft hij dit gedaan? koppelingen?

• Vandread
liter per uur zegt geen ruk, opvoerhoogte is key ;) oftewel de druk die zo'n pomp kan leveren

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-02 09:18
Leuk idee, maar ik zou dan een Jaga Tempo bijvoorbeeld gebruiken, is een convector radiator. Veel meer oppervlak, minder waterinhoud.

Kan z'n warmte goed kwijt als verwarming, zal als koeling dus ook wel werken.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Verwijderd

Is het systeem van Roamor zoveel anders dan de Jaga Iguana?

lijkt mij bijna het zelfde.

Ben hard aan het denken om zelf een reservoir/radiator te bouwen of een verwarmingsradiator aan te schaffen voor koeling/reservoir.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2006 14:07 ]

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:25
Als je nog bezig bent met dit project en een goede pomp zoekt heb ik nog een iwaki MD20 bij interesse kan je mailen pomp is gewoon nieuw!!

groeten

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 13:45:
Ben hard aan het denken om zelf een reservoir/radiator te bouwen of een verwarmingsradiator aan te schaffen voor koeling/reservoir.
Normale verwarmingsradiateurs zijn niet zo geschikt om warmte af te voeren, door het gebrek aan contact met de omgeving. Het is niet slecht, maar het kan veel beter door het gebruik van vinnen.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik heb dit project een keer gezien op www.overclockers.com (volgens mij). Hij had gewoon aan zn bureau een flinke rad van koperen buizen gemaakt. Ik weet alleen niet meer welke setup hij gebruikte & wat precies de uitkomsten waren.

Instagram / YouTube

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-11-2025

DrumandBass

Less is more!

Zo had ik ook iemand die een vat een paar meter die in de grond had gezet en daar het water door liet lopen. Dit vat was zeker een paar honderd liter, en doordat het in de grnd zat was het altijd koel.
Werkte best goed alleen niet handig met een lan. :P

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Roamor schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 15:01:
[...]

Normale verwarmingsradiateurs zijn niet zo geschikt om warmte af te voeren, door het gebrek aan contact met de omgeving. Het is niet slecht, maar het kan veel beter door het gebruik van vinnen.
Een convectorradiator, daarentegen, is een aantal koperen buizen met aluminium plaatjes erop, en dat werkt volgens mij erg goed :)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• mzzl78.nl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-01 15:40
PilatuS schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 12:40:

[afbeelding]

Je hebt bij zo'n groote rad wel een erg sterke pomp nodig, maar goed koelen doet het zeker zonder fans.
:9~
heeft iemand meer plaatjes?
zou wel eens willen zien hoe die slangen in de pc eruit zien,
of zou ie daar de standaard spullen gebruiken?
ik zou heel erg bang zijn voor lekkage.
met zo'n pomp, die het water door een huis kan pompen
en een radiator vol blijft het vast niet bij een drupje, eerder een douche..

over de koelprestaties:
met zo'n groot oppervlakte, (vergeet de vinnen achter de radiator niet)
en een flinke waterbuffer, dus super stabiel, maak ik me daar geen zorgen over

[ Voor 11% gewijzigd door mzzl78.nl op 07-11-2006 04:42 ]

Verwijderd

mzzl78.nl schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 04:29:
[...]

:9~
heeft iemand meer plaatjes?
zou wel eens willen zien hoe die slangen in de pc eruit zien,
of zou ie daar de standaard spullen gebruiken?
ik zou heel erg bang zijn voor lekkage,
met zo'n pomp, die het water door een huis kan pompen,
en een radiator vol blijft het vast niet bij een drupje, eerder een douche..
Pessimist ;)

Je ziet een Biral pomp en die dingetjes kennen 3 standen. Op de laagste stand verbruikt hij geloof ik 30 watt en daar pomp je geen water mee door het hele huis. Pas op stand 2 of 1 beginnen deze pompen iets te betekeken. Een CV-installatie is een gesloten systeem, dus zoveel druk is er niet nodig om het water door je kachels te pompen. Er hoeft geen hoogte overwonnen te worden (doordenkertje).

Ik denk dat deze gast iets heel slims heeft neergezet en met de juiste maatregelen hoef je niet bang te zijn op lekken mits je aan de slangen gaat rukken. Hij zal zijn PC wel niet meezuilen naar LAN-party's ;)

De druk in heel zijn systeem hoeft de 0,5 bar niet te overschrijden om elke luchtkoeler letterlijk in het stof te laten bijten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2006 04:41 ]

• mzzl78.nl
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-01 15:40
zeker wel respect voor deze mod (daarom ook de :9~ )

ook een idee voor een super stille pc,
radiator en pomp in de kelder...

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-12-2025
Of je pakt gewoon een (aantal?) autoradiator(en) en je hangt deze buiten.
Minder leuk in de zomer.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
En die zijn een stuk zwaarder. En dit ziet er natuurlijk wel veel mooier uit :)

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
PilatuS schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 12:40:

[afbeelding]

Lmao...da's wel grappig, verwarmd bureau :+

Ik vraag me alleen af was dat doorzichtige ding is, expansie vat/ontluchter? Tzit wel dicht van boven, anders loop het water vanuit je systeem kast zo daar naarbuiten....
TEAMIKKE schreef op donderdag 09 november 2006 @ 12:34:
En die zijn een stuk zwaarder. En dit ziet er natuurlijk wel veel mooier uit :)
Vergis je niet..een beetje kamerradiator zit zo tegen de 15kg...dubbele veel meer...

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Pagina: 1