[ASP] createtextfile, permission denied

Pagina: 1
Acties:
  • 703 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-05 09:40
Ik heb een klein probleempje in verband met IIS & ASP. De bedoeling is dat ik een pagina maak, waarin een aantal records uit de databank, weggeschreven worden in een tekstfile, en die tekstfile moet te downloaden zijn vanaf onze webserver... Op de webserver zelf, werkt dit perfect, maar ik heb daar geen toegang toe, dus verdere testen zijn onmogelijk.

Ik heb IIS geïnstalleerd op mijn lokale pc, maar daar krijg ik dat dus niet aan de praat. Ik krijg steeds de foutboodschap : HTTP 500.100 - Internal Server Error - ASP-fout
Internet Information Services
Soort fout:
Runtimefout Microsoft VBScript (0x800A0046)
Toegang geweigerd
/hub-it/nl/HBFullList.asp, line 27

Lijn 27 is het laatste lijntje van de hieronder staande code :
code:
1
2
3
4
Set fileObj=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
lngPathEnd = Len(Server.MapPath(Request.ServerVariables("PATH_INFO"))) - 14
strPath = Left(Server.Mappath(Request.ServerVariables("PATH_INFO")), lngPathEnd)
set textFile=fileObj.CreateTextFile(strPath & "download\fulllist.txt", true)

Deze oproep heb ik al in alle mogelijke vormen gezet, zoals ik ze op internet ben tegengekomen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
set textFile=fileObj.CreateTextFile("download\fulllist.txt", true)

set textFile=fileObj.CreateTextFile("\\bureau\download\fulllist.txt", true)

set textFile=fileObj.CreateTextFile("\\bureau\download\fulllist.txt", 8, true)

set textFile=fileObj.CreateTextFile("\\bureau\download\fulllist.txt", 8, false)

set textFile=fileObj.CreateTextFile("\\bureau\download\fulllist.txt", 2, true)

set textFile=fileObj.CreateTextFile("\\bureau\download\fulllist.txt", 2, false)

... Ook heb ik hier met c:\ en dan het volledige path gewerkt, maar ook hetzelfde probleem...

Maar dit mocht allemaal niet baten. Er zit volgens mij ook totaal geen fout in mijn eerste stuk code, maar ja...
Een groot deel van de opmerkingen die ik op got & google gevonden heb (zoektermen : 0x800A0046, permission denied ASP, permission denied createtextfile, ...) is dat ik de rechten op die map moet goed zetten. Door opvragen van de eigenschappen van de map, dan kijken of er bij de virtuele map alles staat aangevinkt, en zeker schrijven staat aangevinkt. dan gaan kijken op de folder mapbeveiliging, en dan bewerken klikken... daar moet de juiste user staan, daar heb ik eerst BUREAU\IUSR_BUREAU, gezet, dan zelfs de administrator, geprobeerd met mijn eigen account, maar niks mocht baten.
De directory staat geshared op mijn pc, dus dat kan het probleem ook niet zijn, en in principe heeft iedereen schrijfrechten op die directory.
Ook heb ik iets teruggevonden van COM+ instellingen, maar daar ben ik niet aangeweest, omdat ik niet precies weet wat ik daar mee moet aanvangen.

Is er hier iemand die misschien een ideetje heeft om mij verder op weg te helpen?

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 20:06
Je moet in je IIS-configuratie de rechten van die map in stellen.

• c00kie
zal ik vanavond eens bekijken. hopelijk is het zo eenvoudig :), thx.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Meestal wel, als je rechten niet goed staan kan je ook niet schrijven naar een Access database 8)7
ook wel eens gehad |:(

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-05 10:28
Lijkt er inderdaad op dat de IIS rechten op de map niet goed staan.
Let er ook op dat je firewall scripting toelaat. Anders zal het script timeout'en.

• c00kie
tja, ik dacht dat ik alle rechten goed gezet had, maar ik zal dan toch nog eens opnieuw moeten kijken :).
Firewall is het probleem niet, want die heb ik zelfs uitgezet om te zien of die de boosdoener was. Time out is het zeker niet, want de foutmelding komt redelijk snel (met of zonder firewall)...
vanavond nog eens naar die rechten kijken.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Wanneer je IIS draait dan moet IUSR_xxxxxxx daar schrijf rechten hebben. Wanneer het om een folder gaat op de remote machine moet je op deze machine een user aanmaken met exact de zelfde naam als het account van IIS op de webserver (IUSR_xxxxxx) en deze daar rechten geven.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• c00kie
HyperioN. schreef op maandag 20 maart 2006 @ 22:29:
Je moet in je IIS-configuratie de rechten van die map in stellen.
Wat bedoel je met IIS-configuratie? Als je het hebt over de properties op de standaardwebsite, dan moet ik je teleurstellen maar ook daar heb ik alles al geprobeerd wat in mij opkomt. (zie topicstart)
wim-bart schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 09:07:
Wanneer je IIS draait dan moet IUSR_xxxxxxx daar schrijf rechten hebben. Wanneer het om een folder gaat op de remote machine moet je op deze machine een user aanmaken met exact de zelfde naam als het account van IIS op de webserver (IUSR_xxxxxx) en deze daar rechten geven.
Dit heb ik dus ook geprobeerd, maar dat doet dus ook niks...

Heeft er nog iemand anders een ideetje?

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 20:06
c00kie schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 18:14:
[...]

Wat bedoel je met IIS-configuratie? Als je het hebt over de properties op de standaardwebsite, dan moet ik je teleurstellen maar ook daar heb ik alles al geprobeerd wat in mij opkomt. (zie topicstart)
Start -> Programs -> Adminstrative Tools -> Internet Services Manager
Dat is verder wel erg basic, daar kom je waarschijnlijk wel uit.

Aangezien het nu om een configuratieprobleem van IIS gaat, moet dit topic eigenlijk in SA of WOS lijkt me.

[ Voor 14% gewijzigd door HyperioN op 21-03-2006 19:22 ]

• c00kie
als je dat bedoelt, zover was ik al :). Maar daar heb ik dus met settings aan het spelen geweest, maar daar geraakte ik dus niet uit om alles juist te krijgen. Meer en meer begin ik te denken dat het toch aan de code ligt, en minder aan de server...

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

quote:
[...]
Dit heb ik dus ook geprobeerd, maar dat doet dus ook niks...
Wachtwoord moet ook exact het zelfde zijn!

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• c00kie
Ok, nog altijd geen stap verder dus...

Ondertussen heb ik iis opnieuw geïnstalleerd (weet dat dit onnodig was, maar toch maar eens geprobeerd)
De rechten van IUSR_BUREAU zijn aangepast op die manier dat hij ook tot de groep administrators behoort... zelfde resultaat.
Ik heb gecontrolleerd of zowel op de map wwwroot als op de map download dezelfde user gebruikt wordt... dit was het geval
uitleg gevolgd die hier staat... => geen vooruitgang. Dit laatste kan misschien wel komen omdat ik in XP niet de gedetailleerde rechten van de gebruiker IUSR_BUREAU kan instellen. (weet niet hoe ik dit zou kunnen).

Iemand nog andere briljante ideetjes aub ?

• mbrouwer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:03
Hmm ik weet niet helemaal of XP hetzelfde werkt als 2003 wat betreft IIS maar in 2003 kun je in een application pool je Identity defineren. Dit is in standaard het account "Network Service" dat account moet je ook rechten geven op die map. Ik heb dit nodig gehad toen een ASP pagina MP3s moest benaderen op mijn schijf. Wat je anders ook kunt doen is bij www.sysinternals.com het tooltje "FileMon" downloaden en dit mee laten draaien om te kijken of je een ACCESS DENIED error krijgt en zo ja voor welk account.

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

• c00kie
Ok, slaag me nu dood want lokaal werkt het, maar ik weet dus niet wat er veranderd is... Ik heb als gebruiker nog eens Administrator geselecteerd en het werkt... Als ik echter terugga naar iusr_bureau is het weer naar de knoppen :(. In ieder geval kan ik nu wel effe verder met ontwikkelen, ook al is het eigenlijk niet de juiste oplossing... Ik ga dit verder onderzoeken van zodra mijn site een beetje verder gevorderd is, en als ik een oplossing vind zal ik het zeker laten weten !!!
(ik heb wel filemon geïnstalleerd, dat is het enige grote verschil :).) Thanks in ieder geval voor het helpen uitzoeken !!!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Hmm.. ondertussen heeft het niet veel meer met ontwikkelen te maken maar is het een puur installatie . configuratie van IIS geworden. Een kleine move naar naar Software Algemeen lijkt me wel op z'n plaats :)

[ Voor 4% gewijzigd door Creepy op 23-03-2006 21:04 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1