Ik heb een klein probleempje in verband met IIS & ASP. De bedoeling is dat ik een pagina maak, waarin een aantal records uit de databank, weggeschreven worden in een tekstfile, en die tekstfile moet te downloaden zijn vanaf onze webserver... Op de webserver zelf, werkt dit perfect, maar ik heb daar geen toegang toe, dus verdere testen zijn onmogelijk.
Ik heb IIS geïnstalleerd op mijn lokale pc, maar daar krijg ik dat dus niet aan de praat. Ik krijg steeds de foutboodschap : HTTP 500.100 - Internal Server Error - ASP-fout
Internet Information Services
Soort fout:
Runtimefout Microsoft VBScript (0x800A0046)
Toegang geweigerd
/hub-it/nl/HBFullList.asp, line 27
Lijn 27 is het laatste lijntje van de hieronder staande code :
Deze oproep heb ik al in alle mogelijke vormen gezet, zoals ik ze op internet ben tegengekomen.
... Ook heb ik hier met c:\ en dan het volledige path gewerkt, maar ook hetzelfde probleem...
Maar dit mocht allemaal niet baten. Er zit volgens mij ook totaal geen fout in mijn eerste stuk code, maar ja...
Een groot deel van de opmerkingen die ik op got & google gevonden heb (zoektermen : 0x800A0046, permission denied ASP, permission denied createtextfile, ...) is dat ik de rechten op die map moet goed zetten. Door opvragen van de eigenschappen van de map, dan kijken of er bij de virtuele map alles staat aangevinkt, en zeker schrijven staat aangevinkt. dan gaan kijken op de folder mapbeveiliging, en dan bewerken klikken... daar moet de juiste user staan, daar heb ik eerst BUREAU\IUSR_BUREAU, gezet, dan zelfs de administrator, geprobeerd met mijn eigen account, maar niks mocht baten.
De directory staat geshared op mijn pc, dus dat kan het probleem ook niet zijn, en in principe heeft iedereen schrijfrechten op die directory.
Ook heb ik iets teruggevonden van COM+ instellingen, maar daar ben ik niet aangeweest, omdat ik niet precies weet wat ik daar mee moet aanvangen.
Is er hier iemand die misschien een ideetje heeft om mij verder op weg te helpen?
Ik heb IIS geïnstalleerd op mijn lokale pc, maar daar krijg ik dat dus niet aan de praat. Ik krijg steeds de foutboodschap : HTTP 500.100 - Internal Server Error - ASP-fout
Internet Information Services
Soort fout:
Runtimefout Microsoft VBScript (0x800A0046)
Toegang geweigerd
/hub-it/nl/HBFullList.asp, line 27
Lijn 27 is het laatste lijntje van de hieronder staande code :
code:
1
2
3
4
| Set fileObj=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
lngPathEnd = Len(Server.MapPath(Request.ServerVariables("PATH_INFO"))) - 14
strPath = Left(Server.Mappath(Request.ServerVariables("PATH_INFO")), lngPathEnd)
set textFile=fileObj.CreateTextFile(strPath & "download\fulllist.txt", true) |
Deze oproep heb ik al in alle mogelijke vormen gezet, zoals ik ze op internet ben tegengekomen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| set textFile=fileObj.CreateTextFile("download\fulllist.txt", true)
set textFile=fileObj.CreateTextFile("\\bureau\download\fulllist.txt", true)
set textFile=fileObj.CreateTextFile("\\bureau\download\fulllist.txt", 8, true)
set textFile=fileObj.CreateTextFile("\\bureau\download\fulllist.txt", 8, false)
set textFile=fileObj.CreateTextFile("\\bureau\download\fulllist.txt", 2, true)
set textFile=fileObj.CreateTextFile("\\bureau\download\fulllist.txt", 2, false) |
... Ook heb ik hier met c:\ en dan het volledige path gewerkt, maar ook hetzelfde probleem...
Maar dit mocht allemaal niet baten. Er zit volgens mij ook totaal geen fout in mijn eerste stuk code, maar ja...
Een groot deel van de opmerkingen die ik op got & google gevonden heb (zoektermen : 0x800A0046, permission denied ASP, permission denied createtextfile, ...) is dat ik de rechten op die map moet goed zetten. Door opvragen van de eigenschappen van de map, dan kijken of er bij de virtuele map alles staat aangevinkt, en zeker schrijven staat aangevinkt. dan gaan kijken op de folder mapbeveiliging, en dan bewerken klikken... daar moet de juiste user staan, daar heb ik eerst BUREAU\IUSR_BUREAU, gezet, dan zelfs de administrator, geprobeerd met mijn eigen account, maar niks mocht baten.
De directory staat geshared op mijn pc, dus dat kan het probleem ook niet zijn, en in principe heeft iedereen schrijfrechten op die directory.
Ook heb ik iets teruggevonden van COM+ instellingen, maar daar ben ik niet aangeweest, omdat ik niet precies weet wat ik daar mee moet aanvangen.
Is er hier iemand die misschien een ideetje heeft om mij verder op weg te helpen?
Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen