11 weken levertijd voor Direct ADSL op kale lijn?!

Pagina: 1
Acties:
  • 369 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• energizer23
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Sinds vandaag 20 maart heeft Zonnet/Versatel/Tele2 eindelijk het ADSL-signaal (Versatel-netwerk) van mijn lijn gehaald. Al vanaf half december vorig jaar had ik mijn abonnement daar opgezegd met de bedoeling een telco-telco migratie naar KPN Direct Adsl Lite te bewerkstelligen. Na twee keer een brief van KPN gekregen te hebben dat ze mijn aanvraag niet konden voltooien, heb ik die telco-telco migratie maar uit m'n hoofd gezet en rekening gehouden met een maandje geen adsl.

Nou vandaag dus Versatel signaal eraf en ik meteen naar Primafoon om Internetplusbellen Lite aan te vragen. En nu komt het mooie.. doordat er in de afgelopen 2 maanden aan mijn lijn is gesleuteld (verwijdering Versatel signaal), moet er eerst nog 8 weken gewacht worden voordat mijn IPB Lite aanvraag erin geschoten kan worden. Tel bij die 8 weken nog 3 weken normale levertijd op en je komt uit op 11 weken levertijd!
Dat kreeg ik dus van de Primafoon-medewerker te horen.. Voor mij was dit helemaal nieuw. Klopt dit?
Heeft iemand hier eerder ervaring mee gehad? Zo ja, die 11 weken is ook inderdaad 11 weken? of valt dat wel mee?

Verwijderd

Heb ik in mijn carriere bij een andere internetprovider nog nooit van gehoord. Vrij is vrij. Zodra die vrij is kanie ingeschoten worden als access, zoniet als ttm. Magoed, werkte niet bij KPN dus mischien weten zij meer dan ik.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:30

Reinier

\o/

Vrij is vrij ja, zo heb ik het ook begrepen. Bij mij duurde het opleveren van een Tiscali abonnement op een vrije lijn precies 8 dagen. Het is overigens wel zo dat IPB-aanvragen allemaal enorm lang duren, een week of zes schijnt wel normaal te zijn.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Waarom 8 weken wachten, dat is echt de grootste onzin. Er valt nergens op te wachten voordat ze die aanvraag kunnen indienen en verwerken. Laat ze hem (of zelf ergens via andere weg) gewoon die aanvraag indienen bij KPN.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• energizer23
Thanks voor de reacties Skin, Reinier en bjck..
Goed nieuws moet ik zeggen :) Ik had zelf ook al het vermoeden van eraf is eraf, waarom zou je dan nog moeten wachten. Maar ben blij dat jullie het bevestigen!
Morgen maar 's een aanvraag in gaan dienen..

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Volgens mij is direct-adsl leveren niet zo'n probleem. Internetplusbellen zit wel een wachttijd op door de enorme toeloop van aanvragen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Levertijd Direct ADSL Lite = 2 weken

Verwijderd

energizer23 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 21:51:En nu komt het mooie.. doordat er in de afgelopen 2 maanden aan mijn lijn is gesleuteld (verwijdering Versatel signaal), moet er eerst nog 8 weken gewacht worden voordat mijn IPB Lite aanvraag erin geschoten kan worden.
Klinkt als wachten tot de nieuwe telefoonrekening er is, lijkt me niet echt wat met de ADSL lijn te maken te hebben, dit is alleen van toepassing bij telefonie gedoe (ISDN->analoog e.d.).

Verwijderd

Kijk, daar hebben we dus het probleem: omdat IPB van KPN nog niet zolang bestaat hebben ze nog niet alle scenario's gereed voor wat betreft aanvragen van IPB. Daardoor zal de lijn pas naar IPB kunnen worden omgezet na 2 maanden. DirectADSL is wel een optie, dan heb je in iedergeval weer verbinding.

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 09:10:
[...]

Klinkt als wachten tot de nieuwe telefoonrekening er is, lijkt me niet echt wat met de ADSL lijn te maken te hebben, dit is alleen van toepassing bij telefonie gedoe (ISDN->analoog e.d.).
Vertel.... Wil zelf eindelijk af van ISDN en denk erover dat de basic way te doen: ADSL opzeggen, ISDN downgraden naar analoog en dan nieuwe (en andere) ADSL provider te nemen. Dat zal niet zonder ADSL downtime gaan. Maar waar zit dan de (grootste) bottleneck?

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
martin2005 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 16:47:
[...]

Vertel.... Wil zelf eindelijk af van ISDN en denk erover dat de basic way te doen: ADSL opzeggen, ISDN downgraden naar analoog en dan nieuwe (en andere) ADSL provider te nemen. Dat zal niet zonder ADSL downtime gaan. Maar waar zit dan de (grootste) bottleneck?
afkoppeling van ADSL over ISDN..
overzetting ISDN -> PTSN ( dat kan in een uur! )
oplevertijd ADSL over PTSN

denk dat je toch snel op 2/3 weken zit :/ alleen al omdat je lijn eerst weer vrij moet zijn voor je een nieuwe aanvraag mag inschieten

404 Signature not found

Verwijderd

SMSfreakie schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 16:56:
[...]

denk dat je toch snel op 2/3 weken zit :/ alleen al omdat je lijn eerst weer vrij moet zijn voor je een nieuwe aanvraag mag inschieten
mwa ga uit van 2-3 maanden heb ik ook gehad......duurde 9 weken voor ik weer adsl had....

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Dat is wel een worst-case situatie.

Als je ADSL er vanaf is zit je zonder. KPN kan ISDN --> PSTN omzetten (remigreren) in 5 werkdagen (helemaal niet in een uur, moeten het ooknog inplannen!) en daarna hangt het af van de administratieve snelheid van KPN eventjes.

Je moet in hun administraties (zijn er meerdere) ook als PSTN staan dan. Dan kan je ADSL aanvragen weer overal en leveren van een ADSL lijn kan in een werkdag of 5 gewoon.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 17:24

RammY

Dát!

SMSfreakie schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 16:56:
[...]

1 = sloop = 2 weken
2 = omzetting = 5 werkdagen
3 = oplevering = normaalgesproken bij een provider 2 tot 3 weken
Totaal = ong 6 weken!
natuurlijk wel onder optimale omstandig heden als alles precies achter elkaar gebeurt.

Deze advertentieplaats is te huur!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
Wat verstaan jullie onder sloop, dan? Als ik ADSL per 1e van de maand opzeg, heb ik tot die datum nog gewoon ADSL. Als e.e.a. er dan de 1e afgesloopt wordt, kan ik toch de 2e van die maand ISDN om laten zetten naar PSTN? Daar doen ze dan een week of zo over, gevolgd door de aanvraag/oplevertermijn van de nieuwe ADSL over PSTN. Moet toch in een maand te doen zijn.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
bjck schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 00:16:
Dat is wel een worst-case situatie.

Als je ADSL er vanaf is zit je zonder. KPN kan ISDN --> PSTN omzetten (remigreren) in 5 werkdagen (helemaal niet in een uur, moeten het ooknog inplannen!) en daarna hangt het af van de administratieve snelheid van KPN eventjes.

Je moet in hun administraties (zijn er meerdere) ook als PSTN staan dan. Dan kan je ADSL aanvragen weer overal en leveren van een ADSL lijn kan in een werkdag of 5 gewoon.
ze waren hier toen de tijd zo klaar :/ heb ik t wel over 1999 ergens :)

t zal best dat t nu wat langer mag duren :)

404 Signature not found

Verwijderd

martin2005 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 08:33:
[...]

Wat verstaan jullie onder sloop, dan? Als ik ADSL per 1e van de maand opzeg, heb ik tot die datum nog gewoon ADSL. Als e.e.a. er dan de 1e afgesloopt wordt, kan ik toch de 2e van die maand ISDN om laten zetten naar PSTN? Daar doen ze dan een week of zo over, gevolgd door de aanvraag/oplevertermijn van de nieuwe ADSL over PSTN. Moet toch in een maand te doen zijn.
Inderdaad, maar dat aanvragen van een opzegging per de 1e van de maand moet dan wel "x weken (slooptijd)" van tevoren gedaan zijn. De "sloop" (opdracht tot het verwijderen van het ADSL signaal) kan dan op tijd worden ingeschoten. Vervolgens kan het bij de Tante KPN bureaucratie en door vertragingen in ATS nog een aantal dagen duren voordat ook in alle systemen duidelijk is dat de sloop gedaan is.

Over het algemeen is het sneller om een aparte analoge lijn aan te vragen daar ADSL op aan te vragen en dan je ISDN op te zeggen, dat voorkomt een hoop downtime.
Het is nog goedkoper ook want omzetten van ISDN naar analoog kost E 75 terwijl een nieuwe lijn aanleggen rond de E 45 kost 8)7
Dit heeft natuurlijk wel als nadeel dat je een ander telefoonnummer krijgt ...

Verwijderd

Als er een mutatie aan een lijn heeft plaatsgevonden accepteerd het ordersysteem de aanvraag IPB niet, dit zou pas na 2 maanden weer mogelijk zijn.

• energizer23
Vandaag, na anderhalve week geleden de bestelling geplaatst te hebben, heb ik m'n nieuwe modem ontvangen. Deze aangesloten en alles werkt meteen perfect! Pluimpje voor KPN! _/-\o_
(Ik heb uiteindelijk dus voor Direct ADSL gekozen ipv IPB ivm langere levertijd voor IPB).

Jongens jullie ook bedankt voor alle informatie,
en wat mij betreft kan dit topic nu gesloten worden..

Laterz!
Pagina: 1