Toon posts:

Telsysteem kopieermachine

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Reeds enige tijd ben ik op zoek naar een mogelijkheid om onze kopieertoestellen te monitoren. Heel eenvoudig zou zijn om te kunnen nagaan hoeveel een persoon kopieert.

Opzet:
- inlogsysteem om zich te identificeren
- klassen maken met daarin de verschillende vakken
- gebruiker maakt selectie uit klas of vakgroep

--> kopiemachine actief en stuurt op het einde een telling door naar de applicatie.

Eenvoudig:
- inlogsysteem in php schrijven, gebruikers toekennen blablabla
- keuzelijsten maken per vakgroepen enz....
- updaten van deze lijsten is ook een makkie

Moeilijk en ook mijn vraag:
Kan je de machine via een taal PHP/VB of iets anders aansturen en een impuls geven om te activeren?
Kan je de telling van een kopiemachine controleren?

Evident lijkt mij: huidige tellerstand - tellerstand na kopie == aantal kopies?

Heeft iemand hier al ooit eens iets voor gemaakt, bestaat er een mogelijkheid om via de UTP poort van een kopiemachine te communiceren enz...

Er is heel veel DUUR speelgoed op de markt van fabrikanten maar dit kan toch niet zo moeilijk zijn?

Volgens mij is hier veel vraag naar, vooral in scholen.
Baj

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Of je al dan niet met het kopiëerapparaat kunt praten hangt maar net van het apparaat af, lijkt me? Het ene apparaat zal hier meer mogelijkheden voor hebben dan het andere. Op deze manier kunnen we wel dingen roepen maar die hoeven helemaal niet op te gaan voor het apparaat dat jij gebruikt.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gezien je eerste paar "eisen"; dat gaat volgens mij niet eens werken want een kopieer-machine laat zich in het algemeen niet inloggen of "aanzetten" aan de hand van een 1 of 0 als iemand inlogt. Daarbij is inloggen op de machine zelf niet te doen; tenzij je inderdaad zeer goede specificaties van de machine hebt. Wil je ergens anders een database hosten en aan de hand daarvan iets aansturen, denk ik dat je niet "zomaar" aan de slag kan tenzij je weet hoe de software van je copier werkt.

Eerlijk gezegd; ik denk dat je eerst maar eens goede en gedegen info moet zoeken/vragen/geven over je machines voordat we verder kunnen denken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 22:10:
Gezien je eerste paar "eisen"; dat gaat volgens mij niet eens werken want een kopieer-machine laat zich in het algemeen niet inloggen of "aanzetten" aan de hand van een 1 of 0 als iemand inlogt. Daarbij is inloggen op de machine zelf niet te doen; tenzij je inderdaad zeer goede specificaties van de machine hebt. Wil je ergens anders een database hosten en aan de hand daarvan iets aansturen, denk ik dat je niet "zomaar" aan de slag kan tenzij je weet hoe de software van je copier werkt.
De bedoeling is niet om binnenin de machine dit te programmeren, dit kan op de server via een mysqldatabase.

Volgens de verkopers van die systemen werkt dat eenvoudigweg met impulsen, elke kopie is een impuls waardoor je programma de teller met 1 verhoogt.

Het aanzetten gebeurt via een aparte impuls die je naar de machine stuurt.

Het werkt volgens hen met alle soorten machines.

Het lijkt op zich eenvoudig maar is het blijkbaar toch niet. Van geen wonder dat ik mooie offertes binnenkrijg hiervoor van in de 1000,00 EURO'S.

Toch bedankt voor jullie reactie

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 22:16:
[...]

De bedoeling is niet om binnenin de machine dit te programmeren, dit kan op de server via een mysqldatabase.

Volgens de verkopers van die systemen werkt dat eenvoudigweg met impulsen, elke kopie is een impuls waardoor je programma de teller met 1 verhoogt.

Het aanzetten gebeurt via een aparte impuls die je naar de machine stuurt.

Het werkt volgens hen met alle soorten machines.

Het lijkt op zich eenvoudig maar is het blijkbaar toch niet. Van geen wonder dat ik mooie offertes binnenkrijg hiervoor van in de 1000,00 EURO'S.

Toch bedankt voor jullie reactie
Laat ik het even omdraaien; een HP Printer uitlezen kan via Telnet maar dat wil nog niet zeggen dat je dingen zoals activiteit, tellers en dergelijke "half-automatisch" kan uitlezen.

Zelf werk ik redelijk veel met NashuaTec MFC's maar dat zijn ten eerste al krengen om te installeren, al dan niet in combinatie met LDAP voor scan/mail. Verder lijkt me het uitlezen voorbehouden aan de Nashua-technici aangezien je voor elk wissewasje moet bellen met die gasten om iets aan de praat te krijgen/houden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-01 07:19
Op veel kopieermachines kan een muntapparaat/cardreader worden aangesloten, daar kun je vast ook een pc op aansluiten.
Pagina: 1