[All-in-1 Printer] Keuze

Pagina: 1
Acties:
  • 494 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-02 07:33
Nadat onze oude printer gestorven is wil mijn vader graag een nieuwe printer aanschaffen, en wel zo'n mooie met allerlei extra speeltjes (lees: all-in-1). In het begin wist hij nog helemaal niet wat hij wilde ('zoek maar een goede uit'). Na lang uitleggen dat er veel aanbod is en je niet simpelweg de beste kan aanwijzen (en dat je keuze afhangt van je wensen), heb ik uiteindelijk toch wat informatie uit hem weten te persen:

PrijsErgens tussen de 200 - 250 euro (paar tientjes meer of minder boeit niet.)
Belangrijkste wensen
  • Moet kunnen printen/scannen/kopieëren > all-in-one
  • Moet vooral goedkoop kunnen printen (kwaliteit is hier minder belangrijk).
  • Prettig al de printer niet al te langzaam print. (dat doet er geen een, maar goed)
  • Er zullen geen foto's worden geprint. Het gaat vooral om het printen van werkstukjes e.d.
  • Eigelijk overbodige dingen zoals een lcd schermpje, negatieven scanner, cardreader enz. zijn niet noodzakelijk.

Tja, beetje erg vaag allemaal. Zelf hechte m'n pa niet zoveel waarde aan de kwaliteit van de prints, in tegenstelling tot mij. Ik vind het wel prettig om een goede printer te kopen (vooral voor dat geld) die degelijke prints levert.

Ik ben nu al een tijd aan het rondkijken, maar er zijn niet echt veel vergelijkingen en goede reviews te vinden omtrend printers. Het is dan ook lastig te beoordelen welke het beste is. Dit kan eigelijk alleen maar worden gedaan door ze naast elkaar te zetten (en de specs te vergelijken natuurlijk, maar deze geven niet altijd een goed inzicht in de printer). Na enige tijd rondkijken en het lezen van reviews en (een mooi artikel op th) ging mijn voorlopige keuze uit naar de HP Photosmart 3210 (specs). Deze printer voldoet aan de eisen, komt goed uit de reviews en ik zag dat hij ook veel was bekeken in de pw.

Toch zou ik graag nog wat adviezen en persoonlijke ervaringen horen.

edit:
Zelf vind ik het ook wel prettig, dat de printer is voorzien van een netwerk aansluiting (wat bij de meesten wel het geval is), zodat ik hem direct aan m'n netwerk kan hangen.

[ Voor 10% gewijzigd door DEVoTi0N op 20-03-2006 21:14 ]

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-02 21:16
Ik vind die printer toch behoorlijk duur (232 euro, pw). Je zegt dat je geen foto's hoeft te printen, nou daar is deze printer nou net voor gemaakt (alhoewel goedkope modellen ook heel mooi kunnen printen), ook heeft deze dus een onnodig lcd scherm... Deze lijkt me dan ook te duur en niet wat je zoekt.
Voor het simpele print en scan werk voldoet een goedkope Canon Pixma al (met print en scan functie), of een goedkopere HP, deze kun je al kopen onder de 100 euro.

pricewatch: Canon Pixma MP150

of

pricewatch: HP PSC 1410 All-in-One

die lijkt me dan een veel betere keus. Doet gewoon wat het moet doen, en sowieso kunnen ze foto's van behoorlijke kwaliteit printen, mocht je toch nog ooit een foto willen printen.

[ Voor 27% gewijzigd door eX0duS op 20-03-2006 21:15 ]

• DEVoTi0N
eX0duS schreef op maandag 20 maart 2006 @ 21:13:
Ik vind die printer toch behoorlijk duur (232 euro, pw). Je zegt dat je geen foto's hoeft te printen, nou daar is deze printer nou net voor gemaakt (alhoewel goedkope modellen ook heel mooi kunnen printen), ook heeft deze dus een onnodig lcd scherm... Deze lijkt me dan ook te duur en niet wat je zoekt.
Voor het simpele print en scan werk voldoet een goedkope Canon Pixma al (met print en scan functie), of een goedkopere HP, deze kun je al kopen onder de 100 euro.
Tja, m'n pa heeft geld :P. Dat dacht ik inderdaad ook al dat ik zoiets te horen zou krijgen. Zelf vond ik de canon pixma mp500 ook een goede keuze. Maar als m'n pa toch het geld uit wil geven koop ik deze printer liever, omdat deze goede prints levert en een veel betere scanner (die ik waarschijnlijk veel zal gebruiken) heeft in vergelijking met veel goedkopere printers. Ik vraag me ook af in hoeverre het nuttig is zo'n dure printer te kopen (vandaar dit topic :P). Probleem bij veel goedkopere printers (<100) is dat de kwaliteit naar mijn mening gewoon k*t is (mits je niet alleen tekst print), daarnaast zijn deze printers vaak ook niet goedkoop in gebruik (er wordt veel geprint).

Toen ik zei werkstukjes, zat ik eigelijk met een werkstuk van bio in m'n gedachte waar naast lappen tekst ook prachtige foto's instaan. Ik heb (lees: m'n pa heeft :P) een d70s, waar ik redelijk goed mee om kan gaan. Ik zou het prettig vinden dat ik ook goede deze foto's en andere van m'n 2d kunsten af en toe gewoon goed kan uitprinten. Onze vorig printer was ook redelijk duur, maar het printen van plaatjes was bagger, en om de paar weken konden we de cardridges vervangen.

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:21

NoTimeRemains

I know

hp 1510?
cartridges (de volledig gevulde) kosten tussen de 20 - 30 euro

compact, all-in-one, geen extra dispay, met pictbridge, best zuinig, print lekker door, kopieeen ook znder pc...

http://search.hp.com/gwnl...=1&nh=10&st=1&qt=PSC+1510

afhankelijk van welk type kost ie tussen de 100 en 150 euro

[ Voor 84% gewijzigd door NoTimeRemains op 20-03-2006 22:04 ]

This is the Way.

• DEVoTi0N

of

die lijkt me dan een veel betere keus. Doet gewoon wat het moet doen, en sowieso kunnen ze foto's van behoorlijke kwaliteit printen, mocht je toch nog ooit een foto willen printen.
Na korte google gaat mijn voorkeur uit naar de canon (van de 2 die je opnoemt). Grootste nadeel vind ik echter dat ze (beiden!) niet voorzien zijn van een ethernet aansluiting. (M'n huidige router heeft namelijk geen usb). Daarnaast zal de printer nog lang en intensief in gebruik zijn, waardoor ik toch alweer snel ga kijken naar de wat duurdere modellen. (Ik zal het namelijk voorlopig met die printer moeten doen :P.)

• MarZ_E
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-02 20:56
HP Photosmart 2575

Pricewatch

kijk maar, vindt ik persoonlijke wel een mooie printer. Zit eraan te denken om zelf deze te kopen.

met ethernetaansluiting dus... :)

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

of

Never nooit niet de PSC 1410 8)7 . Die heeft een low-budget scanner |:( (overigens, net als de PSC 1510), en daarnaast heeft ie ook nog eens minimale kleine cartridges. Alleen als je alles in Fast-Draft mode afdrukt, krijg je een redelijk aantal pagina's uit een patroon.

Wat dat betreft is de PhotoSmart 2575 een veel betere keuze. Ook vanwege de meegeleverde features als netwerk ondersteuning.

Fairphone (Gen. 6 ) / smart Brabus Cabriolet

Verwijderd

Brother MFC-425 (ofzo) 150 euro max en hangt direct in je netwerk !

Leuk ding voor weinig.

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-02 16:25
Ik heb de Brother 340 CW. Deze kost nu zo rond de €165,-. Hij is kleur, hij is WiFi, dus draadloos. Heeft meerdere kleuren cartridges en een zwarte cartridge. De cartridges zijn niet absurd duur. Je kan kopiëren, scannen, printen. Hij heeft gleuven voor SD, XD, CF en Sony memosticks. De papierlader zit aan de onderkant, wat de printer klein maakt. Ik heb deze genomen, omdat hij WiFi is en snel en stil is, terwijl de cartridges goed betaalbaar. Hij heeft alleen geen kleuren LCD scherm waarmee je de afdruk ziet, maar ja daar heb je toch je pc of laptop voor.

Emos

Verwijderd

^^^^ heeft alleen geen fax, dit heeft de bedrade versie wel.
Pagina: 1