[wmplayer, ie, outlook, office] error bij starten

Pagina: 1
Acties:
  • 873 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-07 13:06
Ik krijg de volgende error als ik windows media player, internet explorer, outlook of iets van office start:

wmplayer.exe (of andere .exe voor de andere progs) - Toepassingsfout
De instructie op 0x3700368a verwijst naar geheugen op 0x00000428. De lees- of schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt.
Klik op Ok om het programma te beëindigen.
Klik op Annuleren om fouten op te sporen in het programma.

Tot voor kort werkte dit allemaal prima. Ik heb al gecheckt op spyware met spybot en een schijfcontrole gedaan: geen verbetering. Ik heb ook al wmplayer opnieuw gedownload en geherinstalleerd en geeft ook geen verbetering.
Ik heb windows XP prof.
Ideeën?
Ow en liefst niks met windows xp herinstalleren plz ^^.

[ Voor 6% gewijzigd door Neverwinterx op 20-03-2006 20:46 ]

• Neverwinterx
Ik ben wat in het logboek gaan kijken en ik vond de volgende error (dit gebeurde jusit voor ik sas installeerde).

WinMgmt event 60
WMI ADAP kan de prestatiebibliotheken niet verwerken: 0x80041001

wat later staat er:

LoadPerf event 3012
De prestatietekenreeksen in de waarde van de registersleutel Performance worden beschadigd bij het verwerken van de Performance extension counter provider. De waarde van BaseIndex in de registersleutel Performance is de eerste DWORD in de gegevenssectie, de waarde van LastCounter de tweede DWORD en de waarde van LastHelp de derde DWORD.

en ook

LoadPerf event 3011
Het verwijderen van de tekenreeksen van prestatiemeteritems voor de ContentIndex-service (ContentIndex) is mislukt. De foutcode is de eerste DWORD in de sectie Gegevens.

Nu ik heb iets gevonden dat daarmee overeenkomt maar ik heb geen idee wat da allemaal betekent: http://www.eventid.net/di...0&source=LoadPerf&phase=1

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Probeer op de command line (Start->Run (Uitvoeren)) eens "sfc /scannow" (zonder de aanhalingstekens.

Andere twee mogelijkheden:
- Wat je zelf gevonden hebt toepassen, maar dat gaat ook mijn niveau te boven
- Sorry, maar herinstalleren is, hoewel drastisch, echt een goeie oplossing. Op de tijd die je spendeert aan het zoeken naar het probleem kan je 't evengoed allemaal herinstalleren. De korte pijn.

• Neverwinterx
nvm, al opgelost met een system restore :)