Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voorlopige teruggaaf 2006 met fiscaal partner

Pagina: 1
Acties:

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Omdat ik vorig jaar mijn vriendin nog niet als fiscaal partner heb opgegeven en ik dat nu wel wil doen besloot ik maar eens een VT2006 in te vullen.

Alles goed en wel, aan het eind kun je echter de aftrekposten verdelen. Voor ons geld alleen de eigen woning aftrekpost, maar hoeveel we terugkrijgen hangt nogal af van hoe we de lasten verdelen. Als ik bijvoorbeeld alles bij mezelf neerzet krijgen we in totaal €438 meer terug dan als ik alles bij m'n vriendin neerzet.

"Zet dan alles bij jezelf", zul je misschien denken :P, maar heeft dit nog gevolgen? Goed, het is sowieso maar een voorlopige teruggaaf en is daarom niet definitief, maar waarom is dat verschil er überhaupt :?

(En irritant dat je deze niet kunt ondertekenen met je DigiD zeg :/)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:46

Dido

heforshe

Dat verschil is er omdat jij kennelijk in een hogere belastingschaal valt en dus meer terugkrijgt (omdat je dus meer betaalt!).

Verdere gevolgen zijn er niet, behalve dat je een duurder hotel uit kunt zoeken voor de zomervakantie :)

Je bedoelt trouwens fiscaal partnerschap, neem ik aan? ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Dido op 20-03-2006 20:45 ]

Wat betekent mijn avatar?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ah right, ok...
Je bedoelt trouwens fiscaal partnerschap, neem ik aan?
Dat staat er toch? O-)

[ Voor 65% gewijzigd door .oisyn op 20-03-2006 20:46 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Gewoon alles zo neerzetten zodat je het meeste overhoudt (in de meeste gevallen dus bij de persoon met het hoogste salaris) Hou er wel rekening mee dat als jullie uit elkaar gaan, en je toch niet fiscaal partner van elkaar bent geweest in 2006, je moet terugbetalen.

Ik zou sowieso de VT 'defensief' invullen. Stel dat je 5000 euro aand je hypotheek betaald, zet er dan 4000 neer.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
P_de_B schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:48:
Gewoon alles zo neerzetten zodat je het meeste overhoudt (in de meeste gevallen dus bij de persoon met het hoogste salaris) Hou er wel rekening mee dat als jullie uit elkaar gaan, en je toch niet fiscaal partner van elkaar bent geweest in 2006, je moet terugbetalen.
Mja, of niet. Momenteel gaat alles via mijn eigen bankrekening, dus als we uit elkaar gaan kan ik aantonen dat Rosa niet betaald heeft aan het huis en dat zij dat dus nog aan mij moet betalen :P. Maar dit is sowieso nog iets wat we willen afdekken met een samenlevingscontract
Ik zou sowieso de VT 'defensief' invullen. Stel dat je 5000 euro aand je hypotheek betaald, zet er dan 4000 neer.
We doen het puur voor de hypotheek, andere aftrekposten heb ik niet ingevuld om die reden. Naast het feit dat we beide dit jaar meer gaan verdienen, terwijl ik het loon heb gebaseerd op dat van vorig jaar :)

Verwijderd

En irritant dat je deze niet kunt ondertekenen met je DigiD zeg :/)
Die versie is later uitgekomen, Ik heb wel met DigiD kunnen versturen. :Y)

EDIT:/ en .oisyn schiet eens op met die Tombraider legend. :+

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2006 20:58 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik heb 'm vandaag gedownload :?. De aangifte van 2005 heb ik wel met DigiD kunnen ondertekenen.

Pagina: 1