Toon posts:

Tijdelijk moederbord aanschaffen?

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gister heeft mijn moederbord het begeven :O
Nu heb ik deze dus weggebracht naar de pc zaak en het gaat waarschijnlijk tussen de 3 en 6 weken duren :Z
Het moederbord dat defect is, is de volgende:
MSI Neo3 865PE
Afbeeldingslocatie: http://www.emaxasp.com/product_images/MS04865PE3-F.jpg
Voor de specs:
http://www.msicomputer.co...ec.asp?model=865PE_Neo3-F

Dit is natuurlijk niet echt fijn en ik wil graag een tijdelijke oplossing B)
Ik kan nu voor € 35 het volgende moederbord aanschaffen:
Gigabyte GA-8IPE775-G
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.ru/images/lab/2005/01/28/board-b.jpg
Voor de specs:
http://www.misco.nl/produ...65PE%20ATX%204xDDR400.htm

Mijn specs:
P4 3.4 socket 775
1024 geheugen (2x 512MB)
Audigy 2
Hauppagge TV kaart
Sata 120 gig HD
Geforce FX5600

Ik wil nu graag van jullie weten of het het waard is om deze te kopen!
Is de gigabyte beter dan de msi, of juist de msi dan de gigabyte!

Ik heb een nette startpost neergezet, dus ik verwacht van jullie ook goed uitgelegde antwoorden!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Gewoon een betere kopen, en die andere weer verkopen zodra ie terug is... Kan je meteen over naar PCI-Express ;)

Verwijderd

Topicstarter
De vraag is welke van de 2 moederborden beter is.
Ook moet ik voor pci-e een nieuwe videokaart kopen en daar heb ik geen zin in.
Dit valt dus onder het kopje nutteloze antwoorden.

(Ik heb nog duidelijk gezegt, goede uitleg e.d. |:( )

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Wat wil je nou weten? Of een lul-mobo van 35 euro beter is dan een gemiddeldde MSI plank?

Verder helpt die arrogante houding ook niet echt :/

Mijn ervaring is dat als er iets kapot gaat je beter een stap vooruit kan nemen in de technologie en niet moet blijven steken (of zelfs een stap achteruit gaan). De ontwikkelingen gaan zo razend snel, als er dan iets kapot gaat kan je beter een betere kopen, zijn meesteal zelfs even duur als de koopprijs van het vorige product.
Maar dit hangt natuurlijk af van wat jij van je pc wil/budget.

[ Voor 58% gewijzigd door fsfikke op 20-03-2006 20:55 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Tja, of die beter is zul je hoogstwaarschijnlijk prima zelf uit kunnen zoeken; zoek naar benchmarks en vergelijk de specificaties, over 't algemeen hoef je geen spectaculaire winsten te verwachten bij het verwisselen van je mobo, vaak slechts enkele procenten.

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 10:42
hoe bedoel je of het het waard is :S
als jij niet zonder werkende pc wilt zitten is het het waard.
En je hoeft echt niet te verwachten dat je pc ineens 1000X sneller is.

Verwijderd

nou ik ben van een standaard intel m-atx met weinig extra's naar een p4p800-E deluxe gegaan en ik moet zeggen dat er wel degenlijk verschil in zit.
niet alleen in extra's maar ook stabiliteit.

ik ging dan wel van redelijk slecht naar een van de beste voor 478 maar er zit wel degenlijk verschil in mobo.
ik weet dat 3d mark niet veel zegt maar met de p4p800 ging mn score met ruim 450 punten omhoog en dat is alleen nog maar het mobo.
maar dan moet je redelijk wat meer uitgeven dan 35 euro

Verwijderd

Topicstarter
prijs in indicatief.
De nieuwwaarde (prijs winkel) is rond de € 80

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:47:
De vraag is welke van de 2 moederborden beter is.
Ook moet ik voor pci-e een nieuwe videokaart kopen en daar heb ik geen zin in.
Dit valt dus onder het kopje nutteloze antwoorden.

(Ik heb nog duidelijk gezegt, goede uitleg e.d. |:( )
Dus wij moeten voor jou gaan bepalen of iets "het waard" is, terwijl dat toch echt je eigen beleving is.
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 21:04:
prijs in indicatief.
De nieuwwaarde (prijs winkel) is rond de € 80
Dus wij hadden ook uit moeten zoeken wat dat bord nieuw kost?

Wel goede antwoorden verlangen maar de helft van de informatie geven, goed bezig! :X

En mijn antwoord was wat ik zou doen, het perfecte overstapmoment!

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap niet waarom mensen zo moeilijk moeten doen op dit forum.
Ik vraag alleen waarom iets beter kan zijn, omdat ik het niet precies weet en dan gaat iedereen zeuren over dingen waar ik niet naar vraag.

Ik dacht dat ik een mooie openingtopic had gemaakt, maar ik bedenk me wel weer voordat ik nog eens iets post.

Dus s.v.p. niet meer reageren, tenzij ik er iets mee kan (op mijn vragen gericht).

Als een mod dit leest mag hij deze wel dichtgooien om meer problemen te verkomen!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het antwoord op je vraag is simpel. Beide moederborden hebben dezelfde chipset dus de prestaties zullen elkaar niet veel ontlopen. Voor de rest kan je het best naar de featureset kijken en dat kan je best zelf beoordelen in functie van wat je gebruikt.

Overigens zou ik zelf ook voor een nieuwer moederbord gaan maar als je dit niet wilt is dit natuurlijk je eigen keuze.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:56

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Heel eventjes een vraag. Je gaat vragen stellen over een tijdelijk bordje waar je ongeveer 4 ä 8 weken mee werkt. Wat doe je ermee daarna. Het is toch maar tijdelijk. Als het een redelijk bordje is en "maar" 35 euro is. Zeg ik waag de gok. voor tijdelijk spul heb ik de eis als het het maar doet. Voor de rest maakt het mij eingelijk niet uit. Het moet doen wat ik wil dat het moet doen. als dat het enige is dan koop je hem

[ Voor 7% gewijzigd door Touchdomex op 20-03-2006 22:46 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 10:42
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 22:36:
Ik vraag alleen waarom iets beter kan zijn, omdat ik het niet precies weet en dan gaat iedereen zeuren over dingen waar ik niet naar vraag.

Ik dacht dat ik een mooie openingtopic had gemaakt, maar ik bedenk me wel weer voordat ik nog eens iets post.

Dus s.v.p. niet meer reageren, tenzij ik er iets mee kan (op mijn vragen gericht).

Als een mod dit leest mag hij deze wel dichtgooien om meer problemen te verkomen!
dus jij zegt dat wij ons stil moeten houden, omdat jij kritiek krijgt op een onozel topic. En dan ga je ook nog zeggen dat iedereen moeilijk doet op dit forum. ALs je je er zo aan irriteert ga je toch naar een andere forum

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05 11:42
__xeno__ schreef op maandag 20 maart 2006 @ 22:50:
[...]

dus jij zegt dat wij ons stil moeten houden, omdat jij kritiek krijgt op een onozel topic. En dan ga je ook nog zeggen dat iedereen moeilijk doet op dit forum. ALs je je er zo aan irriteert ga je toch naar een andere forum
Als je het onozel vind zou het misschien beter zijn om er niet op te reageren. Het is toch helemaal niet zo vreemd wat hij vraagt? Het volgende is niet persoonlijk bedoeld hoor maar het lijkt wel of er steeds meer mensen zijn die maar wat roepen om toch te kunnen reageren, zelfs als ze niets nuttig te vertellen hebben. Lijkt het dan of je toch verstand van zaken hebt? Gewoon af en toe je mond houden is helemaal niet erg. haha als ik aan het typen ben lijk ik ook wel zo'n "ik moet ook wat zeggen" vogel :O

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:19
fsfikke schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:50:
Wat wil je nou weten? Of een lul-mobo van 35 euro beter is dan een gemiddeldde MSI plank?
Ik weet het niet hoor... maar een Gigabyte mobo is nou niet echt een lul product.

Verder zou ik gewoon dat mobo kopen van 35pleuro, bevalt het, dan verkoop je die MSI, bevalt het niet dan hou je die Gigabyte. 2e hands is zoon plankie ook nog wel 35 euro waard, dus je verliest er niets mee.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

InfinityG35 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 23:04:
[...]

Ik weet het niet hoor... maar een Gigabyte mobo is nou niet echt een lul product.

Verder zou ik gewoon dat mobo kopen van 35pleuro, bevalt het, dan verkoop je die MSI, bevalt het niet dan hou je die Gigabyte. 2e hands is zoon plankie ook nog wel 35 euro waard, dus je verliest er niets mee.
True, maar het is nou ook niet _het_ mobo merk.
En een mobo van 35 Euro noem ik een lulbordje :P
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 22:36:

Maar aan die houding ergeren zich nou juist veel mensen.
Ik heb nog duidelijk gezegt, goede uitleg e.d. |:(
Ik heb een vraag, geef me daar ff snel antwoord op en hou verder je mond.
Daar kom je niet ver mee ;)

[ Voor 45% gewijzigd door fsfikke op 20-03-2006 23:11 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-05 16:12
die 2 moederborden zullen weinig voor elkaar onder doen wat prestaties betreft.....maw: je merkt er niks van als je ''stock'' draait..
En een mobo van 35 Euro noem ik een lulbordje :P
mobo van 35euro lulbordje ?!...ieder bordje gaat vroeg of laat 35euro kosten (tweedehands)..ook dat van jou 8)7
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 21:01:

ik weet dat 3d mark niet veel zegt maar met de p4p800 ging mn score met ruim 450 punten omhoog en dat is alleen nog maar het mobo.
dan gaat er zeker ook sneller geheugen in dat nieuwe mobo ? :X (anders is er eerst iets niet in orde geweest als het 450punten scheelt!) welke 3dmark trouwens?..ook wel handig

[ Voor 103% gewijzigd door Mr. Detonator op 21-03-2006 00:13 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PMG FAQ » Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen? :)

Verder mag je wel eens aan je botte houding werken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.