Twee windowsxp installatie's heb ik altijd draaiend gehad. Bij het opstarten kreeg ik altijd de keuze tussen de twee. Nieuwe hd geplaatst en de data van alle partitie's naar de nieuwe schijf gezet met partition magic. De schijf boot gelukkig gewoon op de ene xp installatie maar de andere xp installatie (ik noem deze testxp) boot niet meer krijg de melding dat hal.dll ontbreekt of corrupt is. De hal.dll van de goed werkende installatie gekopieerd naar de windows\system32 map maar dit mag niet baten. Zodra ik de keuze maak voor de testxp installatie verschijnt de melding. Dit komt dus omdat de installatie's op de nieuwe schijf staan, maar de een werkt wel (staat op een andere partitie) en de andere dus niet meer. Gezocht via google.nl en via dit forum maar hal.dll terug plaatsen heeft geen zin, heb ik al geprobeerd.
Ook lees ik ergens dat als dit ontstaat dat de boot.ini niet goed is. De boot.ini heb ik alleen op de goed werkende xp installatie staan en ziet er als volgt uit:
[boot loader]
timeout=10
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Windows XP test" /fastdetect /NoExecute=OptIn
Is hier iets niet goed aan of wat zou ik aan dit probleem kunnen doen?
Ook lees ik ergens dat als dit ontstaat dat de boot.ini niet goed is. De boot.ini heb ik alleen op de goed werkende xp installatie staan en ziet er als volgt uit:
[boot loader]
timeout=10
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Windows XP test" /fastdetect /NoExecute=OptIn
Is hier iets niet goed aan of wat zou ik aan dit probleem kunnen doen?
monta