Toon posts:

[NSI NX6200AX-TD128LF] Zwart beeld na opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem heeft onboard-video, maar ik wil hem uitbreiden met een 'echte' videokaart.

Ik heb de kaart ( een MSI NX6200AX-TD128LF ) in het agp slot gedaan, en vervolgens opnieuw opgestart. Ik zag eerst het BIOS scherm, dan het Windows XP logo. Daarna ( als hij normaal overschakelt naar het inlog-scherm ) werd het beeld zwart.

Reeds geprobeerd:

- Tech forum doorzocht
- Veilige modus opstarten: blijft hangen bij het knipperende witte balkje
- Kaart verwijderd en de vernieuwingsfrequentie en resolutie lager gezet: 640x480, 60 Hz
- BIOS ge-update.
- NVIDIA drivers proberen te installeren, zowel 76.45 ( aanbevolen door MSI ) als de nieuwste
84.21 Foutmelding:

" Het Nvidia installatie programma kon geen stturprogramma's vinden die compatible zijn met
uw huidige hardware. Het programma wordt afgesloten"

- Nvidia videodriver update gedownload van HP site en geinstalleerd. Wel geinstalleerd, nog
steeds zwart beeld.
- Oude drivers van onboard video ge-dé-installeerd
- Monitor aangesloten op de DVI-poort met een verloopstukje

Nog steeds geen resultaat dus. Wie kan me helpen? Kan het eventueel mijn voeding zijn? MSI adviseert 350W, en ik heb slechts 218W

Mijn Systeem:

Systeem: - HP Pavilion A450.nl
Moederbord: - MS-6577 (geen support op site van MSI, maar op site van HP)
BIOS - Versie 3.25 van 04-12-2005
Geheugen - 256 MB DDR-SDRAM, PC2700
Onboard Video - Intel 82845G/GL/GE/PE/GV
Videokaart - MSI NX6200AX-TD128LF
OS - Windows XP Home + SP2
Voeding - 218W

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2006 20:41 ]

Verwijderd

Uhm, hoezo gebruik je de HP drivers voor die kaart ? :S
Ik zou even proberen om in je bios je on board kaart uit te
zetten en dan even proberen met die nieuwe kaart.

Verwijderd

Topicstarter
In de Bios valt mijn onboard niet uit te zetten. Ik heb alleen keuze voor 512 Kb, 1Mb of 8 Mb.
Wel kan ik aangeven dat ie eerst PCI detecteert, en dan AGP/onboard. Maar dit is alleen van belang als je ook een PCI-kaart hebt geinstalleerd toch? Als ik de kaart er in druk en dan in de BIOS kijk, dan is het keuze menuutje (512Kb,1Mb of 8 Mb) voor mijn onboard wel verdwenen. Dus ik denk dat ie hem automatisch uit zet.

Wat wel vreemd is, is dat het een 64Mb onboard schijnt te zijn, en in de BIOS maar 8Mb als max. staat.

*EDIT*

En die driver-update van HP werd hier geadviseerd:

http://h10025.www1.hp.com...en&docname=c00218731#N320

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2006 20:31 ]