[IE PNG/GIF] Logo met transparantie lelijk met GIF

Pagina: 1
Acties:

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-02 14:02
Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een logo, dat ik op mijn website wil plaatsen. Dit logo is transparant qua achtergrond zodat het mooi op mijn achtergrond plaatje past op de website. In eerste instantie heb ik dit geexporteerd (vanuit inkscape) naar een png bestand. Dit zag er prachtig uit. Helaas kwam ik er later op een windows pc achter dat png niet ondersteund word door internet explorer. Na een zoektocht op het internet kwam ik er achter dat voor transparantie ik moest uitwijken naar GIF. Dit heb ik gedaan, echter ziet mijn logo er lelijker uit met GIF.

Ik ben een beetje gaan onderzoeken waar dit aan zou kunnen liggen. Nu heb ik het vermoeden dat de randen bij een PNG stransparante tekening half transparant zijn zodat de lijnen antialiast zijn. Dit is echter een vermoeden maar weet ik niet zeker.

Is het mogelijk ook in internet explorer een mooi logo te krijgen en dus met antialiast randen. En dan zonder de background en logo samen te voegen.

evt extra info:
logo gemaakt in INKSCAPE
bwerkingen verder doe ik met GIMP
Website gemaakt in VIM

Opleiding Brandveiligheid

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-02 17:02

André

Analytics dude

Nee :)

GIF kent maar 1 transparantie en dat is 100%, PNG kan meerdere levels van transparantie aan idd maar wordt niet goed ondersteund in IE. De beste oplossing is dan je logo samenvoegen met de achtergrond of te zoeken op "IE PNG FIX" ;)

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-02 14:02
Heel jammer dat het niet ondersteund word. Nu moet ik de achtergrond en het logo in 1 plaatje maken wat absolut niet goed is voor het bandbreedte gebruik.
Het is overigens wel frappant dat IE het niet ondersteund omdat ik het net met meerdere browsers heb getest welke verschillende render engines hebben (opera/mozilla/konqueror). Deze browsers renderen de png allemaal perfect. Weet iemand waarom IE png blokkeerd dan? Want het lijkt mij dat ze deze techniek bewust niet ondersteunen of niet?

@Andre, je hebt een leuke site, mischien dat ik in de toekomst een menu'tje van je "leen"!

Opleiding Brandveiligheid

Verwijderd

Emielio schreef op maandag 20 maart 2006 @ 21:40:
Heel jammer dat het niet ondersteund word. Nu moet ik de achtergrond en het logo in 1 plaatje maken wat absolut niet goed is voor het bandbreedte gebruik.
Het is overigens wel frappant dat IE het niet ondersteund omdat ik het net met meerdere browsers heb getest welke verschillende render engines hebben (opera/mozilla/konqueror). Deze browsers renderen de png allemaal perfect. Weet iemand waarom IE png blokkeerd dan? Want het lijkt mij dat ze deze techniek bewust niet ondersteunen of niet?

@Andre, je hebt een leuke site, mischien dat ik in de toekomst een menu'tje van je "leen"!
Het werkt niet in IE omdat ze het jaren lang hebben verzaakt om het toe te voegen.. als in "hun 'standaard' is dé standaard"..

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-02 17:02

André

Analytics dude

Emielio schreef op maandag 20 maart 2006 @ 21:40:
Dat valt toch wel mee, is het zo'n groot logo dan? Daarbij worden veel plaatjes gecached, dus qua bandbreedte zal het wel meevallen.
Zij hebben er voor gekozen het niet goed te ondersteunen :/ Vanaf IE7 werkt het wel.
Dank :)

• L01
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-02 09:17

L01

Er is eventueel wel een php oplossing voor, wel niet erg netjes maar het werkt wel!

http://koivi.com/ie-png-transparency/

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

Verwijderd

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-02 16:26

Kvn

De sleight-of-hand hack will do :)

[ Voor 12% gewijzigd door Kvn op 22-03-2006 13:06 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je kunt natuurlijk ook de juiste "matte" instellen voor de gif mits deze op een (redelijk) egale achtergrond komt.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1