Toon posts:

PC start niet meer op + brandlucht = help

Pagina: 1
Acties:
  • 367 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
Even het verhaaltje doen over hoe ik m'n pc om het hoekje heb geholpen.
Ik pendel m'n dvd-schrijver regelmatig tussen m'n kot en thuis. Ik had hem dus weer op m'n computer op kot geinstalleerd en start de pc op. Ik krijg een foutmelding en besef dan dat ik hem wel heb vastgeschroefd maar helemaal geen draadjes heb aangesloten. In een vlaag van zinsverbijstering plug ik de boel in...... terwijl de pc nog aanstaat !!
Pc valt uit, ik zie geen rook maar ruik wel een vies brandluchtje, op dit moment ben ik mijn stommiteit aant vervloeken.
Ondertussen heb ik nog een keer of 2 geprobeerd om de compu terug op te starten, geen succes, na 2 secondjes stopt m'n koeler al automatisch.

Vraag: Enige kans dat er niks onherstelbaar beschadigd is? Zoniet, welk onderdeel is waarschijnlijk beschadigd? Als dat moeilijk te zeggen valt, is de enige oplossing om alle onderdelen 1 voor 1 te vervangen met een werkend, of bestaat dan de kans dat die onderdelen ook nog kapot gaan?

Bedankt

PS: kheb een AMD athlon 64 venice 3000+ cpu, asus A8N-E moederbord, artic freezer 64 koeler

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zou je voeding wel eens kunnen zijn, zou zeker beginnen om die even te vervangen.

Edit : Je kan ook wel even kijken of je ergens een brandplek kan vinden, bijvoorbeeld in de voeding of op het moederbord.

Als je een brandlucht ruikt moet er ergens iets doorgebrand zijn en is dat dan ook te zien.

[ Voor 58% gewijzigd door PilatuS op 20-03-2006 19:20 ]

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
PilatuS schreef op maandag 20 maart 2006 @ 19:19:
Zou je voeding wel eens kunnen zijn, zou zeker beginnen om die even te vervangen.
Jep, hier ook weleens gehad. Dat zal het wel zijn denk ik.

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Waarschijnlijk is de voeding kapot.

edit: spuit11 :>

[ Voor 34% gewijzigd door -DG- op 20-03-2006 19:20 ]

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:38

DropjesLover

Dit dus ->

zo kaal mogelijk opstarten en dan dingen ff vervangen om zo het kapotte onderdeel te vinden...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
DropjesLover schreef op maandag 20 maart 2006 @ 19:22:
zo kaal mogelijk opstarten en dan dingen ff vervangen om zo het kapotte onderdeel te vinden...
Heb je idd goed, ik zou het alleen niet doen met de huidige voeding want dan is er een kans dat er nog meer kapot gaat.
Pagina: 1