Ik heb een database gemaakt naar aanleiding van een opdracht voor mijn studie Bedrijfseconomie. In deze database heb ik een order systeem verwerkt. Echter voor het bedrijf is het ook van belang dat er weer genoeg voorraad is om te kunnen voldoen aan de orders die binnen komen. Er word dan ook van mij gevraagd of ik een bestellijst wil maken zodat snel een overzicht beschikbaar is van de producten die besteld moeten worden. Hier is dus ook mijn probleem.
Voor de bestellijst zijn een aantal dingen van belang:
Het grote probleem is dat ik hier op mijn opleiding nimmer mee geconfronteerd ben. Ik leer wel wat access dingen etc zoals formulieren maken maar nimmer ben ik aanraking geweest met het VBA achtige programmeer werk om dit voor elkaar te krijgen. Ook mijn docent, die mij de opdracht gaf, weet niet hoe hij dit moet doen.
Voor de bestellijst zijn een aantal dingen van belang:
- Actuele voorraad + bestellingen bij de leveranciers wanneer dit kleiner is dan het bestelniveau per artikel dient er bij besteld te worden
- Zodra een artikel bijbesteld moet worden dient deze op de bestellijst geplaatst te worden.
Het grote probleem is dat ik hier op mijn opleiding nimmer mee geconfronteerd ben. Ik leer wel wat access dingen etc zoals formulieren maken maar nimmer ben ik aanraking geweest met het VBA achtige programmeer werk om dit voor elkaar te krijgen. Ook mijn docent, die mij de opdracht gaf, weet niet hoe hij dit moet doen.
PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.