Geen beeld bij nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Topicstarter
Aangezien ik nu al weken bezig ben met een pc aan de praat te krijgen en ik echt geen opties meer weet te verzinnen, waag ik er een topic aan.

Ik heb een nieuwe pc die geen beeld wilt geven. Geen piepjes, helemaal niks.

Allereerst de config:

Intel P4 641 3.2Ghz HT 2M 800FSB Socket 775
Asus P5P800 SE Socket 775 Motherboard (geen onboard video aanwezig)
250GB SATA Maxtor
Crosair Value Select VS1GB400C3 x 2
Cd-rom speletjes, kast met 430W powersupply

Goed, het probleem: geen beeld, geen piepjes, niks. Proc fan draait prima. Nu komt dit probleem gelukkig vaak voor, dus genoeg naslag werk op GoT. Ik heb het volgende allemaal geprobeerd:

- Ander geheugen uit andere pc. 256MB kingston, geen succes.
- Alles eruit getrokken behalve de basics (video, geheugen, proc en moederbord). Geen beeld, geen piepjes
- Zonder geheugen geprobeerd (volgens mij moet ik dan post screen te zien krijgen). Geen beeld, wel uiteraard piepjes. Voor de zekerheid opgezocht: geheugen missing, uiteraard ;)
- Ander scherm. Geen beeld, geen piepjes
- Andere videokaart: in het totaal 7 geprobeerd, uit werkende computers en los liggende dingen, zowel PCI als AGP. Geen beeld, geen piepjes
- Jumpers nagekeken: alles staat op standaard, lijkt me goed dus
- Alles uit kast gehaald, basics opgebouwd buiten kast, geen beeld, geen piepjes
- Videokaart eruit: geen piepjes.
- 1 geheugen stripje, elke bank geprobeerd, vervolgens met ander geheugen stripje hetzelfde, geen piepjes, geen beeld.
- Bios reset, geen effect

Goed, dus ik dacht: kan alleen nog moederbord of proc zijn. Beide terug gestuurd, nieuw gekregen (ze hebben niks getest, gewoon nieuw gegeven) en weer hetzelfde probleem. Ik geloof niet in een 2de keer DOA.

In boekje alles nagekeken qua aansluitingen en jumpers en heb ook iemand anders naar laten kijken, aansluitingen zien er goed uit. Geheugen staat niet om de qualified vendor list, maar dat is maar een klein lijstje en lijkt me sterk dat het daardoor dan geen beeld geeft, als het al niet compatible zou zijn. Daarnaast ander geheugen geprobeerd, werkte ook niet.

Heeft iemand nog wilde ideeën? Het enige rare (volgens mij niks mee te maken maar goed) is dat de cd-rom speler 5 keer knippert, dan 3 sec niks, en dan weer 5 keer knippert en dat herhaalt zich. Volgens mij niks mee te maken, maar vermeld het toch aangezien ik echt niks meer kan bedenken.

Bedankt :)

[ Voor 6% gewijzigd door We Are Borg op 20-03-2006 19:20 ]

• krijgnuwat
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-04 18:22
Ondersteund je mobo wel de intel 6 serie?
Misschien moet je een bios upgrade doen..Moet je ff naar de winkel gana waar je het gekocht heb en vragen of hun het even willen doen met andere proc enzo..

Verwijderd

heb je de p4 stekker aangesloten? dat kleine vierkante stekkertje? heb je een onboard kaart of gebruik je een losse videokaart, gebruik je een losse test hem eens in een andere pc, heeft de videokaart nog apart stroom nodig? probeer een een bios resset

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2006 19:05 . Reden: ik moet beter lezen ]

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Topicstarter
krijgnuwat schreef op maandag 20 maart 2006 @ 19:02:
Ondersteund je mobo wel de intel 6 serie?
Misschien moet je een bios upgrade doen..Moet je ff naar de winkel gana waar je het gekocht heb en vragen of hun het even willen doen met andere proc enzo..
Naar de winkel zelf gaan is erg lastig. Heb het in andere staat gekocht (zit in de VS) dus alleen versturen via UPS is een optie. Volgens mij ondersteund mijn mobo de intel 6 serie :)
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 19:02:
heb je de p4 stekker aangesloten? dat kleine vierkante stekkertje?
Vierkant stekkertje en brede stekker, beide aangesloten.
heb je een onboard kaart of gebruik je een losse videokaart, gebruik je een losse test hem eens in een andere pc, heeft de videokaart nog apart stroom nodig?
Zoals ik al zei, 7 verschillende getest, allemaal geen stroom nodig (redelijke oude dingen) :). Geen onboard video
probeer een een bios resset
Ga ik nu doen :): Edit, gedaan, geen effect

Verwijderd

Zit er wel een speakertje in je kast, die kan piepen :S

• krijgnuwat
Compatible with Intel® 05B/ 05A and 04B/04A processors
Support Intel® EM64T/ EIST/ Hyper-Threading Technology

Die laatste zin zegt dus compitable met em64t dus 64 bit en die cpu die jij heb is 64 bit. Maar dat zinnetje daarboven, die snap ik ff niet. Ken je miss een maat die een andere intel cpu heeft? en je wel even wilt helpen? want ik denk dat het aan de cpu ligt.

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 19:10:
Zit er wel een speakertje in je kast, die kan piepen :S
Uiteraard, want pc piept zonder geheugen :)
krijgnuwat schreef op maandag 20 maart 2006 @ 19:11:
Compatible with Intel® 05B/ 05A and 04B/04A processors
Support Intel® EM64T/ EIST/ Hyper-Threading Technology

Die laatste zin zegt dus compitable met em64t dus 64 bit en die cpu die jij heb is 64 bit. Maar dat zinnetje daarboven, die snap ik ff niet. Ken je miss een maat die een andere intel cpu heeft? en je wel even wilt helpen? want ik denk dat het aan de cpu ligt.
Weer een dode cpu? Hope not :) Heb nog een hele oude liggen, een P4 1.4GHz, maar dat is een ander socket. Voor de rest geen andere CPU's hier die erin passen. Daarom heb ik toen ook besloten om het moederbord plus proc terug te sturen en een nieuwe te vragen

Edit:

Zit net een aantal pc's open te schroeven, maar alle brede stekkers van de voedingen hebbben 10 pins op 1 rij, terwijl ik er 12 op 1 rij nodig heb voor mijn moederbord. Kortom, voeding kan ik niet vervangen, maar dat moet het probleem wel zijn gok ik zo :). Waardes waren wel okee (meetapparaat heb ik morgen pas weer), maar toch denk ik dat de voeding bokt aangezien het niks anders kan zijn. Voeding plus kast was 50 dollar, dus dan kan je ook niet veel verwachten. Had ook gezegd: neem een betere voeding, maar dat wilde ze niet :). Ik zoek weer verder naar nieuwe voeding

[ Voor 24% gewijzigd door We Are Borg op 20-03-2006 19:23 ]

• krijgnuwat
Edit:
Zit net een aantal pc's open te schroeven, maar alle brede stekkers van de voedingen hebbben 10 pins op 1 rij, terwijl ik er 12 op 1 rij nodig heb voor mijn moederbord. Kortom, voeding kan ik niet vervangen, maar dat moet het probleem wel zijn gok ik zo :). Waardes waren wel okee (meetapparaat heb ik morgen pas weer), maar toch denk ik dat de voeding bokt aangezien het niks anders kan zijn. Voeding plus kast was 50 dollar, dus dan kan je ook niet veel verwachten. Had ook gezegd: neem een betere voeding, maar dat wilde ze niet :). Ik zoek weer verder naar nieuwe voeding
Of je koopt ff een 20 naar 24 pins convertortje is 4 euro goedkoper dan nieuwe voeding ;)
Heb elke lokale computer boer wel zo'n beetje.

[ Voor 4% gewijzigd door krijgnuwat op 20-03-2006 19:30 ]

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Topicstarter
krijgnuwat schreef op maandag 20 maart 2006 @ 19:29:
Edit:

[...]

Of je koopt ff een 20 naar 24 pins convertortje is 4 euro goedkoper dan nieuwe voeding ;)
Heb elke lokale computer boer wel zo'n beetje.
Goed plan. Schroef net een pc op (AMD 3500+ uit mijn hoofd, kan ook 3800+ zijn) en die heeft een 20 pins voeding stekker aangesloten op een 24pins connector op het moederbord en die pc werkt. Kortom, je kan een 20 pins gewoon aansluiten op 24 pins zonder een convertortje? Heb namelijk in boekje van moederbord gekeken, maar werd er niet wijs uit of ik dan de bovenste of onderste 4 pins niet moest gebruiken (aansluiten) :)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Die connector past maar op 1 manier, gewoon ff proberen dus...

Wat de optie die hierboven genoemd werd over mainboard compatibiliteit.
Kan het bord het vanaf het begin al aan?
Je hebt kans dat die ondersteuning er pas vanaf een latere BIOS versie is...

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Topicstarter
BredeP schreef op maandag 20 maart 2006 @ 19:41:
Die connector past maar op 1 manier, gewoon ff proberen dus...
Mwah, nu ik een 20 pins voeding heb gevonden, pas het op meerdere manieren. Net gevonden dat ik de bovenste rij en onderste rij dan moet vrij laten, dus de 20 pins in het midden van de 24pins aansluiten kan proberen. Boekje zegt ook dat het kan, maar niet hoe, dus even opgezocht :)
Wat de optie die hierboven genoemd werd over mainboard compatibiliteit.
Kan het bord het vanaf het begin al aan?
Je hebt kans dat die ondersteuning er pas vanaf een latere BIOS versie is...
Tsja, durf het niet met zekerheid te zeggen aangezien het al lang op voorraad kan liggen bij pcboer, maar heb binnen 4 weken 2 keer dit moederbord nieuw ontvangen, dus laatste BIOS aanwezig lijkt mij aannemelijk :)

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-05 18:54
We Are Borg schreef op maandag 20 maart 2006 @ 19:15:
[...]
Dat is het probleem :)
waar zit je ergens, ik kan je misschien wel eentje doen toekomen, heb nog over :P

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Topicstarter
Kaaswagen schreef op maandag 20 maart 2006 @ 19:53:
[...]

Dat is het probleem :)
waar zit je ergens, ik kan je misschien wel eentje doen toekomen, heb nog over :P
Los Angeles, CA, USA. Bel je even wanneer je in de buurt bent :P ? Serieus: Bedankt voor het aanbod :)

Heb net een voeding gepakt, maar die is maar 300w en laat de fannetjes maar even spinnen voordat het systeem stil valt. Toch maar nieuwe voeding halen vanavond. Zal morgen laten weten of het dat was, kan haast niet anders. Toch raar aangezien de meeting wel ok was

[ Voor 62% gewijzigd door We Are Borg op 21-03-2006 06:57 ]

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-05 18:54
We Are Borg schreef op maandag 20 maart 2006 @ 20:10:
[...]

Los Angeles, CA, USA. Bel je even wanneer je in de buurt bent :P ? Serieus: Bedankt voor het aanbod :)

Heb net een voeding gepakt, maar die is maar 300w en laat de fannetjes maar even spinnen voordat het systeem stil valt. Toch maar nieuwe voeding halen vanavond. Zal morgen laten weten of het dat was, kan haast niet anders. Toch raar aangezien de meeting wel ok was
Zorg dat je nu wel het goede aantal pinnetjes koopt :) En helaas, ik zit in NE maar ik ken een X aantal gasten in Lousiana die nog wel een paar van die verloopdingetjes hebben liggen. Dan was het goedkoper geweest om te versturen dan te kopen mij dunkt :P

[ Voor 3% gewijzigd door Kaaswagen op 20-03-2006 22:29 ]

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• We Are Borg
  • Nu online

We Are Borg

Topicstarter
nieuwe voeding werkte niet. Even naar lokale pc boer gegaan die bereidt was om te testen. Zijn enige conclusie na hoop testen: moederbord niet goed in kast geschroefd. Had 4 schroefjes gebruikt ipv de zes die je kon gebruiken. Dat zou soms je moederbord kunnen killen aldus de verkoper. Zou kunnen, heb het nog nooit meegemaakt (ben wel vaker lui met slechts vier schroefjes), maar heb niet de kennis om hem tegen te spreken. Aangezien we (bedrijf) het beu waren qua systeem problemen, hebben we daar nieuw systeempje gekocht en het complete 'oude' zooitje terug gestuurd :). In elkaar gezet en het werkt uiteraard. Kortom, eindconclusie: voortaan alles schroefjes gebruiken? Ik weet het niet :)

[ Voor 4% gewijzigd door We Are Borg op 21-03-2006 06:58 ]

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 10:46

silitek

Tubes Only

We Are Borg schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 06:58:
nieuwe voeding werkte niet. Even naar lokale pc boer gegaan die bereidt was om te testen. Zijn enige conclusie na hoop testen: moederbord niet goed in kast geschroefd. Had 4 schroefjes gebruikt ipv de zes die je kon gebruiken. Dat zou soms je moederbord kunnen killen aldus de verkoper. Zou kunnen, heb het nog nooit meegemaakt (ben wel vaker lui met slechts vier schroefjes), maar heb niet de kennis om hem tegen te spreken. Aangezien we (bedrijf) het beu waren qua systeem problemen, hebben we daar nieuw systeempje gekocht en het complete 'oude' zooitje terug gestuurd :). In elkaar gezet en het werkt uiteraard. Kortom, eindconclusie: voortaan alles schroefjes gebruiken? Ik weet het niet :)
Je heb toch wel staan te lachen he..over die schroefjes?? Die gast die je dat wijs maak kom zeker van een peppie en kokkie opleiding!!...wat een onzin.
Ik bouw regelmatig pjoeters ook weleens met 4schoefjes klein type MOBO of mainframe..als ze maar op de juiste plaats zitten is er niks aan de hand...

:+

Tubes....It's what make music music!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:00
dat schroefjes invloed hebben op de PC is mij een raadsel. Net als mijn bovenbuurman zei, als je 4 schroefjes op de goede plek hebt zitten, en je weet zeker dat het moederboard geen contact maakt met de kast, moet het werken.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Pagina: 1