Laptop voor $300

Pagina: 1
Acties:

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 19:54

Yuco

Womanizer!

Topicstarter
Vandaag gespot op tweakers:

Computerfabrikanten plannen laptops van driehonderd dollar

Door Inge Janse - maandag 20 maart 2006 - 11:04 - Bron: Smart House - Views: 20.203
Volgens de Taiwanese krant Commercial Times zijn Taiwanese laptopfabrikanten van plan om in de tweede helft van 2006 notebooks op de markt te zetten die voor slechts driehonderd dollar van eigenaar verwisselen. Het idee zou bij de 'leidende processorfabrikanten' vandaan komen. De motivatie hiervoor is mogelijk de tegenvallende verkoop van laptops tot dusver in 2006. Fabrikanten zoals Dell, HP, Acer en Asustek hebben daarom de grootte van hun processororders bij Intel met dertig tot vijftig procent teruggebracht. Daarnaast hebben de bedrijven er bij Intel op aangedrongen om de Yonah-cpu's in prijs te verlagen om het Centrino Duo-platform een duw in de rug te geven. Digitimes vermoedt dat de tegenvallende verkoop komt doordat consumenten Sonoma-gebaseerde laptops laten liggen en wachten tot de Centrino Duo-opvolgers op een betaalbaar niveau belanden. Ook zou er de angst zijn dat de huidige notebooks niet voldoen aan de systeemeisen van Windows Vista.

Omdat ik denk dat dit aardige discussies kan opleveren heb ik dit topic aangemaakt. Ik zou dan ook zeggen, brand maar los!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Wat denk je zelf ? ik zie niets hoe jij erover denk. ;)

Moet zeggen het is een leuke ontwikkeling is, dat de prijzen zakken, en dat daar ook serieus over wordt nagedacht. Maar geloof zelf geen barst van, dat ze naar 300 euro zakken. Denk wel dat de energie bedrijven het niet erg leuk zullen vinden, als we allemaal aan de laptop gaan. Het energie verbruik zal aardig gaan zakken dan in Nederland :+

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Je kan ook voor 200 euro een PC kopen op de hoek van de straat. Je kent het wel, een Pentium4@1.4 Ghz, 128 Mb geheugen en een pick-up als opslagmedium.... de vraag is dus altijd of extreem goedkoop mensen gelukkiger maakt. Al snel begin je meerprijzen neer te tellen om bv een dubbel-cassettedek te hebben of misschien zelfs een Harde Schijf (woooowww B) ) maar als het echt spotgoedkoop is doe je vaak een compromis die echt in de weg staat van het leuke gebruik ervan.

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-02 14:26

markvt

Peppi Cola

Momenteel zie je van die sempron 3100 laptops van diverse merken niet vooruit te branden die dingen maar ze kosten dan ook 'maar' 600 euro....

Persoonlijk zou ik niet zo'n budget apparaat nemen maar voor een hoop mensen is zo'n dingetje voldoende voor wat ze ermee doen.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Het zal de laptop tweedehands markt laten instoren. Zelf hoop ik ook dat ze gaan komen de 300 euro laptop. Niet iedereen heeft een snelheid monster nodig, daardoor is er alleen tweedehands aanbod voor een goedkope office laptop.

Zal erg mooi zijn n over accu duur hoeft niet zo probleem te zij, vooral doordat die tragere cpu's zuiniger zijn.

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:18
Ook zou er de angst zijn dat de huidige notebooks niet voldoen aan de systeemeisen van Windows Vista.

Een geweldige manier om de magazijnen op te ruimen :P
De onderdelen moeten inderdaad goedkoop en dus langzaam zijn, wat Vista onmogelijk gaat maken. Daarom denk ik dat je, totdat de specs bekend zijn, beter naar een 2e hands laptop kunt zoeken dan op deze laptops wachten...

Edit voor hierboven:
Niet iedereen heeft een snelle laptop nodig, nee. Maar Vista kunnen draaien dadelijk is toch wel handig, samen met de nieuwe Office, voor een office laptop.

[ Voor 19% gewijzigd door FrenzyFreak op 20-03-2006 22:11 ]

Pagina: 1