Toon posts:

Linux internet proxy

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier thuis een thuisnetwerkje met NT en 3 pctjes met Win98SE.
Nu heb ik nog wingate draaien als proxy, maar ik wil eigenlijk over naar
linux.
Heb gehoord dat dit een stuk veiliger is dan wingate...
Maar nu de volgende vraag.

Welke linux versie is het meest verstanding om te draaien? En natuurlijk
welk programmatje moet ik gebruiken om me windows bakken te voorzien van
internet?

I don't know were to start...

Alvast bedankt..

Richard

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 11:41
hmzz.. misschien moet je ff de search gebruiken hier op GoT... dr zijn al zoveel threads rond dit onderwerp geweest...

denk in ieder geval niet, dat linux net zo makkelijk op te zetten is als windows.. zoals ik al zo vaak geroepen heb, linux is voor newbies echt een gigantische bitch

Verwijderd

Topicstarter
Hm thnx for the tip.. maar dat gaat me lukken..

Wil alleen weten welke distubutie ik heb best kan gebruiken met bijbehoorende proxy...

• Passenger
denk dat je beter geen proxy kan gebruiken...
maar volgens mij moet je toch nog eens goed zoeken... "welke distro moet ik hebben"-like vragen zijn al zoooooooooooo vaak geweest... en altijd komt het uit op mandrake 7.2... laat ik maar weer es aanhalen dat ik voor newbies nog steeds een suse 7.0 fan ban, omdat via yast2 installen erg makkelijk is...

proxy heb je niet apart nodig, in je distro zit een ip-masquerading pakketje, daar moet t mee lukken... proxy's zuigen.. >:)

Verwijderd

Ik wil geen valse bescheidenheid tonen,en ik heb dus aardig wat jaren ervaring met linux ondertussen als het routers,bridging etc betreft onder linux.
Kijk eens op de linuxguide's bij http://www.barracuda-central.org
Als je daar op forum post,kan ik je ook altijd stap voor stap helpen als je wilt..

:*

• Passenger
warez, nou niet teveel advertisen met je site he? lol ;) t gaat hier not steeds om GoT! ;) lol

Verwijderd

Ik word een beetje moe van die Warezhelp.

Verwijderd

Op dinsdag 23 januari 2001 18:57 schreef Tu-Tone het volgende:
warez, nou niet teveel advertisen met je site he? lol ;) t gaat hier not steeds om GoT! ;) lol
Ik wilde het net gaan zeggen:)
Daar zijn de Adjes niet zo blij mee.

Maar goed als je echt een proxy nodig hebt voor linux, dan zou ik maar eens met Squid beginnen.
www.squid-cache.org

Verwijderd

hehe TT :)

Verwijderd

Je kan beter ff een normale PC omzetten naar Linux, dan heb je altijd nog internet mocht iets niet werken :) op die machine kun je dan rustig experimenteren met proxy ed. Als alles draait hoef je alleen nog maar ff NAT aan te zetten, maar dat weet je dan wel weer hoe dat moet tegen die tijd :)

Verwijderd

Neem SuSE 7, voor newbies (zoals genoemd) inderdaad gemakkelijk mee te beginnen maar heeft een ongelofelijke berg power achter de hand voor de prof die meer wil.

SuSE installeren, de juiste pakketten kiezen (ipchains, squid etc.) en dan in de file /etc/rc.config alles even nakijken en aanzetten. Na het configureren van je netwerkkaart(en) werkt alles.

Al meerder malen binnen een uur een complete servert mee opgezet ===> ideaal :) !
Pagina: 1