Als ik mijn svideo heb gebruikt, en ik kom vervolgens aan de svideo-stekker welke achterin mijn vga kaart gaat, heb ik wel eens dat ik een schok krijg. Een schok dat voelt alsof iets een beetje statisch geladen is. Waar zou dat door kunnen komen?
slechte aarding van computer en/of apparaat aan s-video?
[ Voor 3% gewijzigd door rdfeij op 20-03-2006 18:22 ]
Nee, dat niet. Meestal krijgt alleen de ground/GND of nul-draad een schok. Ik dacht dat die lijnen allemaal zijn afgeschermd met diodes. Er kan dus geen spanning terug naar het apparaat/ic/onderdeel/whatever.Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 18:23:
Dat kan zijn, maar kan het ook schadelijk zijn voor de apparatuur?
De metalen buisje/schield van het s-video stekkertje is ook een ground of schield tegen storingen van buitenaf.
[ Voor 19% gewijzigd door PD2JK op 20-03-2006 18:30 ]
Toen waren beige computers heel gewoon.
GoT Huisregels
Hoe verwacht je een eenduidig antwoord als je exact 0,0 vertelt over je opstelling. Is het een desktop of een laptop PC? Is het geaard aangesloten? Waar zit de TV-out stekker in? Is de TV (?) dubbelgeisoleerd of niet? Zo niet, is het geaard aangesloten?
Mbt aarding is in OH boekdelen geschreven, ga daar eens inlezen (als je van tevoren gezocht had, had je die topics al gevonden). Bottom line is dat aarding van niet-dubbelgeisoleerde apparaten (zoals PCs) ten zeerste aan te raden is, vaak gaat het goed zonder aarding, maar het is mbt verzekering (uitbetaling bij brand is in geding) en allerlei vage klachten (vooral op netwerk- en audiogebied) niet echt verstandig te noemen.
Hoe verwacht je een eenduidig antwoord als je exact 0,0 vertelt over je opstelling. Is het een desktop of een laptop PC? Is het geaard aangesloten? Waar zit de TV-out stekker in? Is de TV (?) dubbelgeisoleerd of niet? Zo niet, is het geaard aangesloten?
Mbt aarding is in OH boekdelen geschreven, ga daar eens inlezen (als je van tevoren gezocht had, had je die topics al gevonden). Bottom line is dat aarding van niet-dubbelgeisoleerde apparaten (zoals PCs) ten zeerste aan te raden is, vaak gaat het goed zonder aarding, maar het is mbt verzekering (uitbetaling bij brand is in geding) en allerlei vage klachten (vooral op netwerk- en audiogebied) niet echt verstandig te noemen.
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.
![]()