Toepassingsfout bij intensief gebruik

Pagina: 1
Acties:

• chrisgeerdink
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-01-2023
heel vaak als ik een game op mijn laptop speel (Ghost Recon) of ik laat m een beetje intensief werken, dan krijg ik na een tijdje een Toepassingsfout waarna het programma afsluit. Soms gaat t soms zelf zo erg mis dat ik een leuk blauw scherm krijg met allemaal vage informatie over de fout. En dan gaat de computer uit..

De fout ziet er meestal zo uit:

Toepassingsfout
De instructie op 0x7c9105f8 verwijst naar geheugen op 0x01630010. De lees- of schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt. Klik op OK om het programma te beëindigen.

wat is er nou mis met mijn computer dat ie niet te zwaar belast mag worden?

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-12 22:09
Waarschijnlijk heb je 2x1024 als je een beetje gamer bent op je laptop. ik denk dat je 2de balkje niet lekker is en wanneer je hem erg gebruikt gaat hij die ook gebruiken en slaat hij vast omdat die kapot is.

• chrisgeerdink
2de balkje? intern geheugen bedoel je? daar heb ik 446MB RAM van zegt dxdiag..

maar ben geen echte gamer op mijn laptop hoor. doe gewoon wat oudere games daarop. maar een Ghost Recon zou ie toch moeten kunnen doen met 1,5Ghz en 446 RAM...

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-12 07:47

jbr

Right back @ ya

Je hebt een beetje een rare hoeveelheid RAM, maar ik verwacht dat je laptop 512 MB intern geheugen heeft en dat 66 MB hiervan gebruikt voor de videokaart, maar dat even terzijde.
De fout die je beschrijft, en de momenten waarbij die optreedt, doen mij denken aan een probleem met het wisselbestand (pagefile). Dit kan betekenen dat het geheugen niet goed is, de schijf fouten heeft, of dat de instellingen mbt je wisselbestand niet goed zijn geconfigureerd.

Draai eens wat testen mbt deze computeronderdelen en post eens wat gegevens over je wisselbestand.

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

• chrisgeerdink
uhh nou zoveel verstand heb ik dr nou ook weer niet van.. hoe doe ik deze tests?

• chrisgeerdink
Toepassingspop-up: Ghost Recon: GhostRecon.exe - Toepassingsfout : De instructie op 0x7c911e58 verwijst naar geheugen op 0x000000c1. De lees- of schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt.

Klik op OK om het programma te beëindigen.
Klik op Annuleren om fouten op te sporen in het programma

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

dat is trouwens de echte foutmelding

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 09:10
Geheugen testen en\of fysiek de geheugenreepjes (als het er 2 zijn) omruilen.

Battle.net tag

Verwijderd

Is de koeling ook nog goed? ventilatieroostertjes niet bedekt? Even je fans ontstoffen?

En idd ook wel grote kans dat het het geheugen is. Laat memtest eens een tijd lopen.

• chrisgeerdink
Mystery schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 16:41:
Geheugen testen en\of fysiek de geheugenreepjes (als het er 2 zijn) omruilen.
omruilen in de vorm van van plaats verwisselen of in de vorm van nieuwe kopen?

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

CG15 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 22:06:
[...]

omruilen in de vorm van van plaats verwisselen of in de vorm van nieuwe kopen?
Nieuwe!

• chrisgeerdink
hoeveel kosten die dingen tegenwoordig nog dan?

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:24

inXs

known as inXs

Ja maar er is uiteraard nog niet beked of het daaraan ligt ;) dus om jou nieuwe te gaan kopen terwijl je niet weet dat het daarin ligt, is best zonde nietwaar? Download het programmatje memtest.exe eens en test je geheugen daarmee.. Zie google.nl > memtest.exe voor meer info :P

superB

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-12 07:47

jbr

Right back @ ya

CG15 schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 13:52:
hoeveel kosten die dingen tegenwoordig nog dan?
Het valt me op dat je de meest triviale dingen vraagt. Heb je de search wel eens gebruikt van dit forum? of Google? Er zijn namelijk zat sites te vinden waarin mensen eenzelfde probleem beschrijven.

Mijn advies: zoek zelf eens, probeer een wat en meld dat terug als je er niet uitkomt. Het is niet de bedoeling dat je 3x klikt en dan uit verveling verwacht dat iedereen hier het wel even voor je op gaat lossen. Er is namelijk heel veel te vinden als je maar zoekt.

Hier alvast een opstapje: Geheugen Fout?

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Pagina: 1