Remote beheer met toestemming van klant

Pagina: 1
Acties:
  • 1.195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dennisch
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-01-2022
Ik ben op zoek naar de volgende oplossing:

Ik wil bij klanten mee kunnen kijken op hun pc.
Maar dit zijn klanten waar wij nog nooit op hun pc zijn geweest (dus VNC/PCAnywhere/rdp en soortgelijks vallen dus af.)

Ik wil de klant een link/programma (url?) geven waarop hun moet klikken, zodat er een remote sessie opgestart word vanuit de klant.
Deze moet een verbinding maken met een systeem hier (over het internet), zodat wij hem over kunnen nemen (zoals de Ultra VNC Single Click client).
Echter hebben wij hier meerdere systemen waarmee wij mee willen kijken! maw .. wij moeten dus ook nog een keer kunnen selecteren bij wie wij willen meekijken.

Hopelijk is het duidelijk genoeg.

Wij hebben momenteel de UltraVNC SC oplossing. Deze maakt alleen verbinding met één systeem (en we zitten hier met 5 man ...) Dit werkt voor nu wel tijdelijk (het is alleen af en toe een zooitje als we met zn 3en remote beheer moeten uitvoeren :P)

Hebben/heeft een van jullie hier ervaring(en) mee?

AMD Athlon X2 6000+ AM2, MSI K9N SLI Platunim, XFX GTX 260 xXx 896mb, 4 GB DDR2 800, 2 TB HDD

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
http://www.netviewer.net/

Is dit wat je zoekt?

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

orca

Zwem goed, Broeder.....

de firma webex biedt een soorgelijke functionaliteit.

dan heb je controle met toestemming van de klant en kan je daarna alle instellingen zo zetten dat je de volgende keer er direct bij kan....

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-02 10:01
Ik heb deze aangeraden gekregen in het forum, paar dagen geleden, omdat ik mezelf had buitengesloten via RDP.

http://www.dameware.com/products/dmrc/ . Je kan het product gewoon remote instaleren op de pc van de klant, en het verwijdert zichzelf als de klant afmeldt.

Ik zie wel alvast 1 beperking. Ik denk niet dat het zal lukken als de klant achter een NAT router zit (ik denk trouwens dat dit voor de meeste een probleem zal zijn).

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:25

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dameware maakt ook dergelijke tools volgens mij. http://www.dameware.com/ Je hoeft geen software geinstalleerd te hebben op de cliënt werkstation, wanneer dit nodig is zorgen de applicaties van Dameware hier zelf voor. Je kunt er dan ook voor kiezen dat de klant een bevestiging moet geven wanneer jij een scherm wilt overnemen. Tevens kan er voor gekozen worden dat de software weer van de cliënt wordt gehaald wanneer de verbinding wordt verbroken.

[ Voor 73% gewijzigd door _Dune_ op 20-03-2006 16:37 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-03 14:30
Wij gebruiken hier ook netviewer, daarvoor hoeft volgens mij alleen poort 80 naar buiten open te staan waardoor het bij vrijwel alle klanten werkt. We hebben al van alles geprobeerd, maar netviewer bevalt het best.

• Dennisch
bedankt voor de snelle reacties

Dameware valt af, omdat de klant de verbinding moet opstarten (ivm NAT routers).

Het product Remote admin van Netviewer is een goede kandidaat.
Ik ben alleen benieuwd of dit ook over NAT routers werkt? Moet de klant nog iets aanzetten om de verbinding te starten? Als de remote sessie wordt afgesloten, blijft het programma dan nog actief of wordt deze verwijderd?

Ik zou graag willen dat het programma naderhand automatisch verwijderd word.(net als de UltraVNC SC client)

[ Voor 5% gewijzigd door Dennisch op 20-03-2006 17:21 ]

AMD Athlon X2 6000+ AM2, MSI K9N SLI Platunim, XFX GTX 260 xXx 896mb, 4 GB DDR2 800, 2 TB HDD

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Netviewer werkt echt super inderdaad, wel een relatief duur programma. En het werkt inderdaad gewoon door nat routers/firewalls heen.

Jij start net viewer en krijgt een 8 cijferige code, de klant voert deze in in zijn netviewer client. en de verbinding wordt gemaakt. Ik ben er echt over te spreken :)

Ow en verwijderen is niet nodig, de code vervalt namelijk nadat je verbinding hebt gemaakt. Tevens installeerd de client zichzelf niet. Het is een simpele exe file.

[ Voor 22% gewijzigd door Jay-v op 21-03-2006 09:59 ]

Verwijderd

http://www.logmein.com

is (uiteraard) niet gratis als je een klant wilt helpen ZONder dat er vooraf iets geinstalleerd dient te worden.. (va de makers van remotely anywhere)
Gaat dwars door alle firewalls heen. je hoeft nIETS in te stellen, werkt ALtijd..
Er is ook een gratis (goed werkende, want door mij in gebruik zijnde) versie..

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2006 11:11 ]

Verwijderd

Wat je ook kan gebruiken is Fog Creek Copilot, prijzen zijn best redelijk, zeker als je meteen voor de day-pass gaat (die je 24 uur lang kan gebruiken voor 10 dollar)

http://www.copilot.com

Gratis trial werkt ook prima (2 minuten dacht ik)

• Bas_je
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03-2025
http://www.teamviewer.com

Your first remote session can begin in 2 minutes. Just download and run TeamViewer on two PCs and start to share ideas and help.

Gratis versie werkt tot 30 minuten per sessie (daarna de sessie opnieuw opstarten en klaar)....
Verder kan je ook je eigen logo erin verwerken....

while ( !$succeed ) { $try++ }

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:49

xiD

12345

je kan bij UltraVNC SC toch gewoon meerdere clients toevoegen?

gewoon in je helpdesk.txt meerdere clients toevoegen op verschillende poorten en je kan je ultraVNC listener gewoon laten luisteren op verschillende poorten. Of ze desnoods anders forwarden in je router.

67890

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-03 14:31
Ueh, Windows Remote assistance, oftewel 'Hulp op afstand' ???

Je zult toch op een of ander manier iets moeten regelen om het voor elkaar te krijgen..
Meeste bedrijven maken gebruik van proxy-servers oid dus een vpn-verbinding met klant-netwerk lijkt me aanbevolen.. Maar dat moet je voor elke oplossing volgens mij.

[ Voor 11% gewijzigd door Bart© op 21-03-2006 10:57 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move SN > NT
Wat dacht je van de standaard aanwezige RDP of netmeeting ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Dennisch
Koffie schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 11:15:
Move SN > NT
Wat dacht je van de standaard aanwezige RDP of netmeeting ?
RDP en Netmeeting (net als VNC) vallen gelijk af. Want ik kan vanaf kantoor niet direct contact zoeken met die pc (ivm NAT routers). Maar dit stond al in de start post, imo ...
x1dje schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 10:54:
je kan bij UltraVNC SC toch gewoon meerdere clients toevoegen?

gewoon in je helpdesk.txt meerdere clients toevoegen op verschillende poorten en je kan je ultraVNC listener gewoon laten luisteren op verschillende poorten. Of ze desnoods anders forwarden in je router.
Klopt. Zo hebben we het momenteel opgelost, niet de mooiste oplossing. Ik heb liever een soort van proxy/repeater ergens staan die de verbindingen regelt
Bart_NL schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 10:57:
Ueh, Windows Remote assistance, oftewel 'Hulp op afstand' ???

Je zult toch op een of ander manier iets moeten regelen om het voor elkaar te krijgen..
Meeste bedrijven maken gebruik van proxy-servers oid dus een vpn-verbinding met klant-netwerk lijkt me aanbevolen.. Maar dat moet je voor elke oplossing volgens mij.
Naar onze vaste klanten hebben wij een VPN verbindingen liggen (en gebruiken VNC).
De oplossing die ik zoek dus niet voor deze bestaande klanten maar voor klanten waar wij nog nooit iets hebben uitgevoerd (met alle mogelijke firewalls/routers die de internet verbinding dichtknijpen).
De gebruiker/klant moet dus zelf initiaf nemen om een verbinding op te zetten 8)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-03 16:12
http://www.netviewer.net/

Kleine client (388Kb) die je n00b-gebruiker hoeft aan te klikken en da's alles.

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-03 18:10
Even een schopje geven aan dit topic,
ik heb net een 2 weken trial gehad van netviewer, maar zo fantastisch vind ik het pakket niet, hij is een paar keer gaan flippen wanneer ik bv een alt combinatie wilde gebruiken, en hij verloor regelmatig (met verschillende klanten) de verbinding.

we maken ook nog gebruik van een of ander goedkoop pakket (kost 90 euro per jaar) die heeft grote nadelen zoals totaal geen ondersteuning voor toetscombinaties en wanneer iemand een breedbeeld resolutie heeft snapt het pakket er helemaal niks meer van, maar dit pakket is in verhouding zijn euro's meer waard dan een netviewer...

hebben er nog meer mensen ervaringen met andere pakketen?

Join the club

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik heb ondertussen ook eens ultravnc signleclick geprobeerd, maar ik weet niet of dat aan je eisen voldoet.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Windows Remote Assistance hoef jij niks voor open te zetten en je klant niet.

Het is ingebouwd in Windows XP, en de klant moet toestemming geven, moet zelfs vragen om hulp per e-mail.
De uitnodiging is maar beperkt geldig enzo.
Waarom gebruik je die dan niet?

Ies gratis.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Als ik mij niet vergis kan menig Trojan exact wat de TS wilt?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:44

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Kijk eens naar Citrix GotoAssist. Daarmee kan de klant zelf een call uitzetten naar een beheerpartij, waarna de beheerpartij de PC kan overnemen. Werkt erg goed en je hoeft er geen gekke poorten voor open te zetten op de firewall.
http://www.citrix.com/Eng...=13972&ntref=PROHOME_Main
Demo : http://www.gotoassist.com...fo=359586:03C135635C76B8B

[ Voor 27% gewijzigd door Microkid op 14-04-2007 23:50 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
PCHelpware is een doorontwikkeling van UltraVNC Single Click.

En daar is een repeater voor beschikbaar.

Het allergrootste voordeel vind ik dat de klant degene is die verbinding maakt.
En dan heb je meestal geen last van de (nat)router van de klant.

Nadeel is wel dat het wat lastiger is om te configgen dan de commerciele apps.

Abort, Retry, Quake ???

• pbd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-03 11:02

pbd

Dennisch schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 21:43:
[...]

RDP en Netmeeting (net als VNC) vallen gelijk af. Want ik kan vanaf kantoor niet direct contact zoeken met die pc (ivm NAT routers). Maar dit stond al in de start post, imo ...
Waarom niet gewoon via MSN Messenger? Staat meestal standaard geïnstalleerd, maakt gebruik van rdp protocol (remote assistance) en moet door de klant geïnitieerd worden. En geen last van NAT dus geen poorten hoeven mappen, meerdere pc's tegelijkertijd e.d. Ideaal, ik gebruik het voor een aantal mkb bedrijven die ik remote ondersteun maar ook met de mensen in mijn eigen netwerk waar ik een soort helpdesk voor bent.
Pagina: 1