Toon posts:

A7N8X-XE CPU VOLTAGE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af of er een manier is om de cpu voltage voor dit bord aan te passe, ik kan de optie namelijk niet vinde. en ik kan ook nog geen uber bios ervoor vinden, of past er een a7n8x-x uber bios op?

nog klein vraagje, hoe lang kan het configueren van 2x 200gb in riad 0 duren? hij loopt nu al zon 20 min te draaien.

Verwijderd

Je moet in het bios je instellingen op manual zetten en dan kun je als het goed is gewoon je cpu voltage aanpassen. Dit kan tot 1,8 volt geloof ik met dit moederbord.

Dat het configureren van een raid 0 zolang duurt bij jou lijkt me niet goed. Je bedoeld toch denk ik dat je de array wilt aanmaken, of bedoel je dat je hem aan het formateren bent? Aanmaken van een array is normaal binnen een paar seconde gebeurd. Formateren duurt wat langer, maar volgens mij geen 20 minuten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 16:31:
Je moet in het bios je instellingen op manual zetten en dan kun je als het goed is gewoon je cpu voltage aanpassen. Dit kan tot 1,8 volt geloof ik met dit moederbord.

Dat het configureren van een raid 0 zolang duurt bij jou lijkt me niet goed. Je bedoeld toch denk ik dat je de array wilt aanmaken, of bedoel je dat je hem aan het formateren bent? Aanmaken van een array is normaal binnen een paar seconde gebeurd. Formateren duurt wat langer, maar volgens mij geen 20 minuten.
de raid instellen bij het optie scherm van asus raid config (of zoiets heette het), 2x 200gb in raid0 gezet, en sinds ik op f7 drukte voor save is hij al zon 20 min bezig

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 22:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik weet niet precies hoe lang het initialiseren van een mirror op een dergelijke controller zal duren. Bij mijn RAID5 controller duurt het zo'n 7 uur met vier 200GB schijven. :) Ik zou zeggen kijk het nog even aan. Overigens hoe weet je dat de controller nog bezig is met het aanmaken van de mirror?

Voor het aanpassen van de vcore moet je de instellingen op manual zetten, dan krijg je als het goed is extra opties.

[ Voor 18% gewijzigd door _Dune_ op 20-03-2006 16:41 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op maandag 20 maart 2006 @ 16:40:
Ik weet niet precies hoe lang het initialiseren van een mirror op een dergelijke controller zal duren. Bij mijn RAID5 controller duurt het zo'n 7 uur met vier 200GB schijven. :) Ik zou zeggen kijk het nog even aan. Overigens hoe weet je dat de controller nog bezig is met het aanmaken van de mirror?

Voor het aanpassen van de vcore moet je de instellingen op manual zetten, dan krijg je als het goed is extra opties.
omdat mn hardeschijven nog bezig zijn :)

verder heb ik weinig verstand van raid etc, ik heb 2x 200gb maxtor schijven. heb raid controller in bios aangzet en volvolgens tijdens het booten met f10. Dit bracht me in nvidia raid configuration, hier heb ik voor stripping gekozen en mijn 2 schijven geselecteerd, en sinds ik save dee is ie al zo lang bezig :X, maakt het niet uit waar de jumpertjes stonden op de hdds?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2006 16:52 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 22:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 16:50:
[...]

omdat mn hardeschijven nog bezig zijn :)

verder heb ik weinig verstand van raid etc, ik heb 2x 200gb maxtor schijven. heb raid controller in bios aangzet en volvolgens tijdens het booten met f10. Dit bracht me in nvidia raid configuration, hier heb ik voor stripping gekozen en mijn 2 schijven geselecteerd, en sinds ik save dee is ie al zo lang bezig :X, maakt het niet uit waar de jumpertjes stonden op de hdds?
Je hebt voor striping gekozen? Natuurlijk ik verwar mij weer eens in RAID1 en 0. |:( Stom van mij. Wanneer je weer je RAID BIOS ingaat zie je daar dan ook een indicator, op hoeveel procent hij is?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op maandag 20 maart 2006 @ 16:54:
[...]

Je hebt voor striping gekozen? Natuurlijk ik verwar mij weer eens in RAID1 en 0. |:( Stom van mij. Wanneer je weer je RAID BIOS ingaat zie je daar dan ook een indicator, op hoeveel procent hij is?
geen indicator, dat zelfde config scherm hangt vast sinds ik save-de

klopt het dus dat hij tijdens het initialiseren vast hangt op het raid utility scherm of is er iets verkeerd en wacht ik voor niets? **edit: Ik zie nu dat de jumpers op 3gbps staan terwijl mijn mobo dat niet ondersteund, kan dit het probleem zijn dat hij blijft hangen of is het normaal?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2006 17:49 ]

Pagina: 1