Ik heb een database in Access en heb reeds diverse rapporten die ik automatisch wegschrijf naar Excel. Nu heb ik in een query de volgende definitie gemaakt:
deze geeft b.v. als resultaat:
Bij het exporteren is het probleem dat er in Excel een ' voor komt; ofwel hij ziet het niet als formule maar als tekstveld. Er staat dus:
1. Het wijzigen van de celeigenschappen biedt geen soelaas
2. Helaas werkt een replace ' by "niks" niet
3. De code die ik nu gebruik om te exporteren is:
Mijn vraag luidt derhalve; hoe kan ik ervoor zorgen dat Access bij de export geen ' toe voegt zodat Excel het als formule ziet?
Tot slot;
4. Het is geen probleem als ik een formule moet "activeren" door aan het einde te gaan staan en dan op ENTER moet drukken, want de Bloomberg Excel add-in biedt de functie dit automatisch te doen
5. Uiteraard biedt Google mij geen soelaas
code:
1
| Originator: "=RTD(" & """BLOOMBERG.RTD""" & "," & """""" & "," & """" & [astISIN] & " " & [astBloomkey] & """" & "," & """ISSUER""" & ")" |
deze geeft b.v. als resultaat:
code:
1
2
| Originator
"=RTD(""BLOOMBERG.RTD"","""",""US00764MAA53 Mtge"",""ISSUER"")" |
Bij het exporteren is het probleem dat er in Excel een ' voor komt; ofwel hij ziet het niet als formule maar als tekstveld. Er staat dus:
code:
1
| '"=RTD(""BLOOMBERG.RTD"","""",""US00764MAA53 Mtge"",""ISSUER"")" |
1. Het wijzigen van de celeigenschappen biedt geen soelaas
2. Helaas werkt een replace ' by "niks" niet
3. De code die ik nu gebruik om te exporteren is:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Set rstText = CurrentDb.OpenRecordset("tbuTekst", dbOpenDynaset)
intTeller = 0
rstText.MoveFirst
Do While Not rstText.EOF
intTeller = intTeller + 1
objWorkbook.Sheets("FitchABS").Cells(1, intTeller).Value = rstText!namFitchABS
rstText.MoveNext
Loop |
Mijn vraag luidt derhalve; hoe kan ik ervoor zorgen dat Access bij de export geen ' toe voegt zodat Excel het als formule ziet?
Tot slot;
4. Het is geen probleem als ik een formule moet "activeren" door aan het einde te gaan staan en dan op ENTER moet drukken, want de Bloomberg Excel add-in biedt de functie dit automatisch te doen
5. Uiteraard biedt Google mij geen soelaas
[ Voor 171% gewijzigd door Barca op 20-03-2006 22:10 ]