Albuminformatie van bestaande mp3s updaten via internet?

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Dag tweakers,

Ik ben op zoek naar een software programmatje dat mijn leven gemakkelijker kan maken.
Mijn mp3 collectie bestaat uit een 10.000 mp3s, netjes naam gegeven met de volgende syntax:
<artist> - <song>.mp3. Meer dan de helft van die bestanden dateert van halverwege de jaren '90. Er zitten ook nog wat mp2 tussen daardoor, maar da's een minderheid. Nu heb ik indertijd alleen artiest en titel gebruikt, maar niet de albuminformatie. Ik zou deze graag toevoegen nu, omdat de huidige mp3-programma's (zoals anaroK) die albuminformatie goed benutten. Nu heb ik twee mogelijkheden:
ofwel haal ik al m'n CDs van zolder en zet ik er met de hand alle albuminformatie bij, ofwel rip ik alles opnieuw mét albuminformatie. Gezien de hoeveelheid mp3 is dit echter een titanenwerk dat ik liever vermijd.
Weet iemand een programma dat, via het raadplegen van een online database, de albuminformatie kan downloaden en aan de tracks toevoegen? Een programma dat dat misschien kan is Snapit!, een freeware programmatje dat ik met wat googlen vond, maar helaas loopt dat om onduidelijke reden vast (mss. omdat hij niet met het grote aantal mp3s overweg kan).

Het probleem om op google (of tweakers) te zoeken is alweer dat wat ik precies zoek moeilijk in zoektermen te omschrijven is. Alvast bedankt voor jullie reacdties!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:40

Outerspace

Admin General Chat
Volgens mij kom je met Tag & Rename een eind weg.
Hij haalt trackinformatie van Amazon en FreeDB weg, en meteen de albuminformatie. Als je ook nog de covers wilt hebben, kan je via de 'kooplink' van Amazon ook de covers downloaden (front en back).

[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 20-03-2006 16:08 ]

Wauw, een sig!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Outerspace schreef op maandag 20 maart 2006 @ 16:07:
Volgens mij kom je met Tag & Rename een eind weg.
Hij haalt trackinformatie van Amazon en FreeDB weg, en meteen de albuminformatie. Als je ook nog de covers wilt hebben, kan je via de 'kooplink' van Amazon ook de covers downloaden (front en back).
Huh? Je kan gewoon als je de Tags download bij Amazon.com aanvinken "save covert art to jpg" & "save cover art into file tag" :)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:40

Outerspace

Admin General Chat
Verhipt!
Je hebt gelijk, thanks :D

Blijkbaar kan je dus nog wat meer met Tag & Rename doen, dan ik had gedacht :)

Wauw, een sig!

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Mmh, tag & rename moet ik per artiest uitvoeren - dat zijn een 2000 artiesten :-/ Ik bedoel een programmatje dat op basis van artiest en songtitle weet (via een online database) tot welk album het behoort. In mijn verzameling staat bijna geen enkel album volledig omdat ooit HD ruimte duur was en ik toen enkel de tracks die me interesseerden geript heb. Als ik Tag & Rename goed begrijp moet ik de liedjes in volgorde zetten in een directory per album. Dat is net wat iuk geautomatiseerd wil laten doen - als dat al het geval was kon ik net zo goed een eenvoudiger mp2tag programmatje gebruiken. Tenzij ik Tag & Rename verkeerd begrepen heb natuurlijk! Om je een idee te geven van m'n directory structuur:

D:\My Music\0-9\10.000 Maniacs\*.mp3
D:\My Music\A\...
D:\My Music\B\...
tot
D:\My Music\Z\ZZ Top\*.mp3

Als ik aan al die mp3s de album-tag geautomatiseerd kan toevoegen kan ik gaan naar volgende structuur door bijvoorbeeld Tag & Rename te gebruiken:

D:\My Music\0-9\10.000 Maniacs\In My Tribe\*.mp3
D:\My Music\A\...
D:\My Music\B\...
tot
D:\My Music\Z\ZZ Top\Fandango\*.mp3

Any help?

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik ken hem alleen van horen zeggen, ben namelijk erg tevreden met Tag&Rename, maar is the Godfather iets voor je?
(...)
The program will scan your MP3 folders and automatically suggest candidates for new names, showing you the old and suggested name in the result window. You can then select which files to rename (if any).
(...)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Helaas, daar lijkt het ook niet mee te lukken. het enige dat ik er niet uit geprobeerd heb is de Allmusic plugin, maar die werkt niet wegens een TOS overtreding (tja, al die programmatjes leechen zomaar hé :-)).

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Tja... ik weet dat ik indertijd 7000 mp3's in anderhalve avond door T&R heb gejast. Daarna is het bij elk nieuw album toch al gauw een minuutje werk ;)
Misschien zul je toch moeten kiezen voor iets aan eigen input...

me @ last.fm

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Probeer anders MusicBrainz eens, dat is volgens mij exact wat jij zoekt. :)

Signature

• Jester-NL
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Overigens moet je, als je besluit MB te gebruiken, de oude versie hebben (tagger) en niet Picard. De oude tagger werkt aan de hand van een 'audio-vingerafdruk' terwijl de nieuwe versie toch het een en ander aan (handmatige) input verwacht.

me @ last.fm

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Kijk inderdaad naar MusicBrainz, die bekijk de files en gaat aan de hand daarvan op zoek naar geschikte file names/tags.
Die duurt alleen lang.

En voor het vervolg, gewoon je collectie beter bijhouden dan heb je die niet nog een keer ;P

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
pasta schreef op maandag 20 maart 2006 @ 22:45:
Probeer anders MusicBrainz eens, dat is volgens mij exact wat jij zoekt. :)
Dat ziet er inderdaad geschikt uit op 't eerste zicht! Nu ben ik op m'n werk, maar vanavond zal ik het zeker 'ns uittesten!
Jester.NL schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 08:03:
Overigens moet je, als je besluit MB te gebruiken, de oude versie hebben (tagger) en niet Picard. De oude tagger werkt aan de hand van een 'audio-vingerafdruk' terwijl de nieuwe versie toch het een en ander aan (handmatige) input verwacht.
Ik zie bij de downloads wel een Picard with fingerprinting in Beta staan. Dat is misschien de nieuwste versie die de oude technologie gebruikt. Het is inderdaad m'n bedoeling om handmatige input te vermijden (behalve misschien een bevestiging als ie niet zeker is). Het systeem dat ik op oog heb is dat van de Cover Manager in amaroK.
Kawaii schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 09:46:
Kijk inderdaad naar MusicBrainz, die bekijk de files en gaat aan de hand daarvan op zoek naar geschikte file names/tags.
Die duurt alleen lang.

En voor het vervolg, gewoon je collectie beter bijhouden dan heb je die niet nog een keer ;P
Tijd is geen probleem, dan laat ik de PC werken terwijl ik wat anders doen. Slapen bijvoorbeeld. Of afwassen. Hangt er vanaf hoe snel het is. Ik heb wel een snelle PC (3000+ @2.4Ghz., 1024Mb PC3200) met een monsterinternetverbinding (20Mbit), dus ik vermoed dat dat wel geen dagen zal duren.

Ik heb trouwens m'n muziekcollectie goed beheerd! Alleen de albuminformatie nooit. Het is een, euhm, historisch gegroeide collectie hé. :Y)

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
@Pasta & Jester

De oude tagger (idd niet de nieuwe) doet exact wat ik wil! Super! bedankt voor de tip!

@Mod
Sluit dit topic maar. :-)
Pagina: 1