Toon posts:

In mijn "droge" error statistieken staat:

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zat net in de "droge" statistieken van mijn server te kijken en ik zag het volgende staan:

[Tue Jan 23 08:20:44 2001] [error] [client 211.117.xx.xx] File does not exist: /usr/home/startb/public_html/_vti_inf.html
[Tue Jan 23 08:20:45 2001] [error] [client 211.117.xx.xx] File does not exist: /usr/home/startb/public_html/_vti_bin/shtml.exe/_vti_rpc
[Tue Jan 23 08:20:45 2001] [error] [client 211.117.xx.xx] File does not exist: /usr/home/startb/public_html/_vti_inf.html
[Tue Jan 23 08:20:45 2001] [error] [client 211.117.xx.xx] File does not exist: /usr/home/startb/public_html/_vti_bin/shtml.exe/_vti_rpc

Was is hemelsnaam _vti_bin/shtml.exe/_vti_rpc
Zo'n file heb ik niet gelinkt....

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:33

Exterazzo

Qeasy

is volgens mij iets van een virtual directory. Wat voor webserver gebruik je?

Audentia

Verwijderd

Topicstarter
Free BSD 4.2

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

is dat niet iets met frontpage extensies ofzo??

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-04 13:50
ja is fp extensies. heb je die ginstalleerd anders is iemand aan het probere via die extensies je systeem in te komen.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 januari 2001 18:56 schreef MoBi het volgende:
ja is fp extensies. heb je die ginstalleerd anders is iemand aan het probere via die extensies je systeem in te komen.
Ik heb helemaal niks met frontpage geinstalleerd. Ik heb de admins van m'n provider dingen laten installeren maar geen frontpage. En zelf maak ik mijn pagina's ook niet met frontpage. Echter die foutmelding heb ik zo'n 15keer per dag :?

• Peerke
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Peerke

Connection reset by Peerke

Is het ook nooit installed geweest? Misschien dat hij op een site zo gelinked staat oid ...?

Peerke in action >:)
Modjes in action !!

"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-05 06:26
Dit is gewoon een scan. ALs je het spul niet hebt hoef je je er ook geen zorgen over te maken.

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05 21:28
Helemaal met Marcel eens.

Ik haal hetvolgende uit mijn logs

[Thu Jan 11 19:15:54 2001] [error] [client 64.71.xxx.xxx] File does not exist: /home/httpd/public_html/test404response-526816861.html

Ze willen dus perse een 404 uitlokken en kijken wat gebeurd, maar waarom:?

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 januari 2001 22:02 schreef Marcel het volgende:
Dit is gewoon een scan. ALs je het spul niet hebt hoef je je er ook geen zorgen over te maken.
Aha, er zijn dus ongeveer 15mensen per dag die mijn server scannen op het gebruik van frontpage? Wat heeft dat voor een nut?

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-05 06:26
Er zijn nogal wat exploit voor te vinden. Eerst kijken ze of de bestanden bestaan, zo ja, dan verder doordrammen.

• Wizzing
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-02 10:53
Heeft zeker te maken met lui die zogenoemde "pubs" zoeken om illigale Warez op te zetten om die voor een ieder via Ftp beschikbaar te stellen >:)
Maar dit weet ik niet zeker.... die vti_ nog wat directories komen mij namelijk eruuuug bekend voor....
Pagina: 1