Toon posts:

Problemen na verandering telefonie/internet/tv van @home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort hebben we ons telefoniepakket veranderd omdat dit veel scheelde in de kosten. Na de verandering hadden we even geen internet (zoals verteld door @home)..Een dag later deed het nog niet, we hebben toen de klantenservice gebeld en het was hun fout. (Modem niet aangemeld ofzo)
M'n zus heeft toen alles geregeld en we hadden weer internet. Toen ik maar een x ff ging internetten kwam ik erachter dat ik niet tegelijk iets kan downloaden, terwijl ik nog lekker aan het internetten ben.
(We hebben van @home een nieuwe modem gekregen, en er zit ook een router tussen)

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? ( het zal wel met het openzetten van poorten te maken hebben, maar ik heb dus geen id hoe ik dit doe...) Alvast bedankt...

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Waarmee download je?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:39

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hmm, wil je met een bepaald programma iets downloaden? Want je zou best via Internet Explorer of FireFox kunnen downloaden, maar Bittorent/Emule/FTP's vereisen vaak een poortenconfiguratie in de router :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Euhm, dit geldt voor alles... Ik heb limewire, bitcomet.. en ook gwoon tijdens het gwone downloaden.. ( dat venster van windows)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:39

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dat laatste snap ik niet helemaal (dat venster van Windows?).
Maar hier vind je welke poorten je moet openzetten voor BitComet en in Limewire kan je dat zelf aangeven.

Verder welke router heb je, en wat heb je verder allemaal doorgenomen qua poorten openzetten in je routerhandleiding?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist niet hoe ik dat uit moest leggen dus heb er maar ff een printscreen van gemaakt..

Verder heb ik een E-Tech Router ( RTVP03 ), en dit heeft iemand anders voor me geinstalleerd dus weet er ook nix van af :/

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:33
Je download toch op die screen met 320kB/s.
Niks mis mee dus, dat het niet sneller gaat ligt denk ik aan die vage poolse site

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat niet om de snelheid, als ik alleen webpagina's bezoek gaat het goed
als ik alleen met limewire/bitcomet werk, gaat het goed
als ik met limewire/bitcomet werk en ik ga webpagina's bezoeken, gaat het NIET goed....

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik @home gebeld, en ze zeiden dat het aan de router lag. Ik moest maar eens proberen de router er tussenheen te halen, en meer konden ze niet doen omdat het niet bij hun lag :( Rotvolk, ik heb eerst een half uur moeten wachten om 1 zo'n gekke kerel aan de lijn te krijgen.. maarja.. Ik heb de router ertussen weggehaald, en het werkt weer perfect...

Nu moet ik het alleen nog voor elkaar krijgen dat de router goed moet worden ingesteld..Zodat ik boven ook weer kan internetten...
Iemand een goede uitleg hierover...

Verwijderd

Waarom rotvolk? Het werkt toch, ze hadden toch gelijk?

En het is logisch dat ze je geen ondersteuning geven dat doet (bijna) geen helpdesk.
Vaak wordt alleen eigen geleverde apparatuur ondersteund.

Verder moet je portforwarding aanzetten in je router om zo het 1 en ander door te lussen.

Wat voor router heb je?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2006 15:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verder heb ik een E-Tech Router ( RTVP03 ), en dit heeft iemand anders voor me geinstalleerd dus weet er ook nix van af
Maja ik vind dat ze wel een beetje goede service moge bieden, als je zolang moet wachten voordat je eindelijk een kerel eraan krijgt...
Pagina: 1