Toon posts:

[Asus DRW-1608P2S] DVD niet sneller dan 4x branden

Pagina: 1
Acties:
  • 478 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sindskort een nieuwe DVD-brander, een Asus DRW-1608P2S.

Het valt mij bij het branden op dat ik de snelheid niet hoger dan 4x kan instellen (in nero, of in welk ander brandprogramma dan ook). Op de site van Asus staat dat hij 8x en 16x ook zou moeten kunnen.

Het gaat in dit geval om DVD+R
Ik gebruik als medium de standaard Philips DVD+R (1-16x speed)

Ik heb de firmware van de brander al geupdate, maar dit heeft geen resultaat.

Link naar DRW-1608P2S op Asus-site

Bij voorbaat dank :)

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem en gebruik de zelfde dvd's. Heb de brander ongeveer 2 maanden.

Verwijderd

De brander in kwestie is er een gebaseerd op de Pioneer DVR-110. Zelf heb ik de Pioneer DVR-110D, welke inderdaad slecht omgaat met het merk Philips (8x dvd's max op 4x, na een firmware-update slechts 6x). Waarschijnlijk dus gewoon een kwestie van combinatie brander en media. Het beste advies zou zijn om het merk Philips te droppen en om voor de betere merken zoals onder andere Verbatim te gaan. Voor de rest is de brander namelijk een hele goeie.

Verwijderd

Topicstarter
tja, kheb er verder ook nog totaal geen problemen mee gehad.

kheb verder alleen nog maar met verbatims van 4x en imations van 4x gebrand, dus ik weet niet of het aan het merk ligt. Ik zal het vanmiddag eens met een paar sony's van 8x proberen :)

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:24
Misschien voortaan de search even gebruiken voor je gaat posten?

[rml][ dvd-r]snelheid asus 1608p2s klopt niet[/rml] gaat over hetzelfde probleem.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-02 21:42
moet je de firmwire niet upgraden

Verwijderd

Topicstarter
B-Buster schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 12:46:
Misschien voortaan de search even gebruiken voor je gaat posten?

[rml][ dvd-r]snelheid asus 1608p2s klopt niet[/rml] gaat over hetzelfde probleem.
idd, had ik misschien beter kunnen doen...

toch blijf ik het vreemd vinden, kheb hier een sony (1-8x compatible), en nero (en dvdshrink) geven beiden aan dat hij op 12x kan, toch raar... nou vraag ik me echt af wat er gebeurt als ik em op 12x brand, ik ben bang een kapot/mislukt schijfje.

kdenk dat het verder vrij duidelijk is: de compatibiliteit van deze brander is niet al te best...

• B-Buster
Het is inderdaad vreemd, maar het ligt gewoon aan de brander. Hij is gewoon erg kieskeurig. Het is jammer als je net zoals ik dan een flinke lading van die Philips dvdtjes hebt liggen. Heb daarom dus die Asus maar weggedaan.. had wel al die dvdtjes om kunnen ruilen maarja, dan neem je een ander merk en krijg je weer de vraag 'doet ie ut of doet ie ut niet?'

Op 12x branden lukte mij overigens toen gweoon niet. Hij gaf als max. snelheid in dat keuzevakje 4x aan, hoger was niet selecteerbaar.

Verwijderd

Rommelbrander als je't mij vraagt, heb hier zelfde probleem, mijn NEC die veel goedkoper was geeft nooit problemen.

Asus antwoord op mijn vraag waarom dit nog steeds niet werkt klinkt als volgt:

"The DRW-1608P2S works better with DVD-R media" Tja da's ook een antwoord, maar had het dan op de doos gedrukt dan had ik hem wel in het rek laten staan...

Dat was dus mijn allerlaatste Asus brander in mijn hele leven !
Ik had het moeten weten in het jaar 2000 herinner ik me ook al dat hun DVD lezers dikwijls problemen gaven om dvd's en vooral cdr's te lezen.

Asus voor mobo's, vga's en notebooks ok maar blijf weg van hun optische rommel....

• B-Buster
Qua compatibiliteit is het inderdaad een slechte brander, maar de brandkwaliteit was prima. Best jammer want van Asus zou je beter verwachten.

offtopic: béétje onnodig om hiervoor twee topics te bumpen :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

FYI: jouw andere nutteloze kick is verwijderd. Gaarne niet alle oude gerelateerde topics opzoeken en te kicken met een linkje naar dit topic :)
Pagina: 1