geen SMS (van SFR) ontvangen op Vodafone van Debitel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaoske
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-07 13:24

Gaoske

Moddicted...

Topicstarter
Ten eerste hoop ik dat dit het goede forum is, zo niet, please tell me where to post elsewhere...

Vorig jaar juni heb ik een nieuwe abonnement afgesloten bij Debitel en daarbij een tel gekozen (geen simm only).
De reden om over te stappen was natuurlijk zoals bij iedereen kostenbesparing. Ik wilde daarbij wel mijn nummer behouden dat ik bij Orange had. Volgens de verkoper van de winkel die dit heeft nagebeld was dit geen probleem.

Ik had dus:
nieuw toestel bij mijn abonnement (Nokia)
nieuw 2-jarig abonnement bij Debitel van 70 euro per maand op het Vodafone netwerk.
oud nummer van Orange meegenomen

mijn motivatie voor 2jarig abo dat ik anders nooit doe en iedereen afraad:
Ik had op dat moment een nieuwe tel bij dat abonnement (dus met garantie) en een verzekering.
Daarnaast was mijn oude tel gejat en heb ik daarvoor ook een nieuwe telefoon gekregen tegen het eigen risico. ook deze was verzekerd.

Het probleem:

Grote vakantie leer ik een Frans meisje kennen in Frankrijk en krijg met haar verkering. Financieel en sexueel gezien niet verstandig 8)7 ik weet het, maar niet meer terug te draaien.

We smsen vrij veel omdat dat goedkoper is dan bellen. Zij heeft een telefoon op het franse netwerk SFR, onderdeel van Vodafone. van het ene moment op het andere ontvang ik geen berichten meer van haar op 15 november. We controleren beiden de instellingen en nummers, maar daar ligt het niet aan. Ik zoek contact met Debitel en het proces wordt in gang gezet. nog steeds ontvang ik haar berichten niet en ik weet inmiddels het volgende:

De berichten die ik niet ontvang zijn alle berichten van het SFR netwerk, andere franse aanbieders kunnen mij wel bereiken. Ik heb dit getest met haar moeder, zus en vriendinnen waarvan enkele SFR en andere Orange of Bouygtel (weet niet hoe je het schrijft) hebben.
Debitel zegt eerste het niet te ondersteunen maar zegt nu dat het ligt aan het nummerbehoud. Ik heb hierom voor Debitel gekozen en ben accoord gegaan met het nummerbehoud. Als dat niet werkt, zou je denken dat ze je een oplossing kunnen bieden.

Het enige dat ze bieden is Nummerwissel (gratis) maar ik heb Debitel aangeschaft met nummerbehoud en daar dus recht op.
Daarnaast willen ze ok nog een netwerkwissel proberen, vind ik ook prima, maar dan moet ik wel de hogere kosten van KPN gaan betalen van hun.

Ik wil dus zo snel mogelijk sms ontvangen door:
a: Debitel, Vodafone of SFR regelt mijn probleem.

b: ik koop een nieuw abo bij Vodafone en neem mijn nummer daar naartoe mee want zij garanderen mij een probleemloze werking met nummerbehoud. hiervoor moet wel Debitel mijn abo ongeldig maken wat ze niet willen terwijl ik al meerdere mails heb ontvangen waarin ze hun foutieve nummerbehoud onderkennen.

Zijn er mensen met Technische dan wel administratieve kennis, invloed of ervarig die me kunnen helpen?

MVG Gijs Kloppenburg

PS contact buiten het forum is altijd mogelijk op msn... mijn naam @ gmail

M'n hobby PC'tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:23
Heb je geen rechtsbijstand verzekering? Laat ze dan even een briefje sturen naar Debitel, want je hebt in zo'n situatie natuurlijk het recht om je contract te ontbinden.

Neem anders een keer contact op met Vodafone, misschien dat die je kunnen helpen.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaoske

Gaoske

Moddicted...

Topicstarter
Met Vodafone heb ik al contact gehad. Zij kunnen er in eerste instantie niets aan doen omdat zij mijn gegevens niet hebben en ik geen contract bij hen heb. Daarnaast verzekeren ze dat het bij een contract rechtstreeks bij hen wel goed geregeld zou zijn. Natuurlijk zullen zij dus niet veel doen om mij bij Debitel te laten blijven.

Een rechtsbijstandverzekering heb ik als het goed is wel, maar wil het liever makkelijker regelen wanneer dat mogelijk is.

M'n hobby PC'tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaoske

Gaoske

Moddicted...

Topicstarter
O-) kick :?

M'n hobby PC'tje