super orb

Pagina: 1
Acties:

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02-2025
hi
kan iemand mij zegen waarom erbij de super orb een zakje zilver en wit pasta bij zit weet niet wat ik daar mee doen moet en er zit ook een stekker bij die op een voeding moet aansluiten maar kan geen aansluiting op de super orb vinden.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:00

Exirion

Gadgetfetisjist

Weet je wel hoe een computer aan en uit moet? |:(

Die pasta die erbij zit is dus k-o-e-l-p-a-s-t-a, en die moet je heel dunnetjes tussen je core en de koeler in smeren. Verbetert de warmteoverdracht dus de koeling. De stekker heb je niet nodig als je mainboard 2 FAN connectors heeft, want dan sluit je ze gewoon daar op aan. Stekker is alleen nodig als je mobo niet 2 fans aan kan sturen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

whahahahahaha jah ben je 4 jaar ofzo>? en heb je die orb jevonden ofzo in de speel tuin

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:19
Dat is de zg. koelpasta. Dit smeer je op de core van je processor, geloof ik, ik heb er nog geen ervaring mee. Je zou eens kunnen proberen effe te zoeken op dit forum, er zijn al veel vragen over geweest.

Kom op mensen, reageer ns normaal.

• syberjunky
Op dinsdag 23 januari 2001 18:37 schreef Exirion het volgende:
dit soort antwoorden verwacht je van een 12jarige dus ik ga er maar van uit dat je in die leeftijd zit:(het is voor jou misschien simpel maar aangezien dit mijn eerst super orb is en alleen slot a coolers gebruikte ben ik hier niet van op de hoogte.dus als je niet een normaal antwoord kan geven rot dan op.we zijn hier om mekaar tehelpen dacht ik.:(

• syberjunky
Op dinsdag 23 januari 2001 18:41 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Dat is de zg. koelpasta. Dit smeer je op de core van je processor, geloof ik, ik heb er nog geen ervaring mee. Je zou eens kunnen proberen effe te zoeken op dit forum, er zijn al veel vragen over geweest.

Kom op mensen, reageer ns normaal.
dankje voor je antwoord ga even kijken of ik het kan vinden.:)

Verwijderd

Exirion is wel een beetje iritant, op elk topic antwoord hij zo bot :(

• syberjunky
Op dinsdag 23 januari 2001 18:40 schreef SuCks het volgende:
whahahahahaha jah ben je 4 jaar ofzo>? en heb je die orb jevonden ofzo in de speel tuin
zeker pas uit je luiers:+

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 23 januari 2001 18:47 schreef meat106 het volgende:

[..]
dit soort antwoorden verwacht je van een 12jarige dus ik ga er maar van uit dat je in die leeftijd zit:(het is voor jou misschien simpel maar aangezien dit mijn eerst super orb is en alleen slot a coolers gebruikte ben ik hier niet van op de hoogte.dus als je niet een normaal antwoord kan geven rot dan op.we zijn hier om mekaar tehelpen dacht ik.:(
Ja, maar je kan natuurlijk ook het een en ander zelf uitzoeken dacht ik zo. We worden overspoeld met topics die al honderden keren aan de orde zijn geweest, en onderwerpen waar het hele internet over volgeschreven is. Genoeg over de Super Orb te vinden! En als je nog eens iets post: Hoofdletters en leestekens maken het geheel wat leesbaarder. Als we het toch over 12-jarigen hebben: je schrijfstijl heeft er veel van weg

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Pleur op Exirion!
Net alsof iemand zin heeft in dat geouwehoer van jou rare debiel .En de volgende die reageerd met ''gebruik de search'' kan ook tyfus krijgen! Stelletje crackhoeren!!

• syberjunky
Op dinsdag 23 januari 2001 18:37 schreef Exirion het volgende:

Die pasta die erbij zit is dus k-o-e-l-p-a-s-t-a, en die moet je heel dunnetjes tussen je core en de koeler in smeren. Verbetert de warmteoverdracht dus de koeling. De stekker heb je niet nodig als je mainboard 2 FAN connectors heeft, want dan sluit je ze gewoon daar op aan. Stekker is alleen nodig als je mobo niet 2 fans aan kan sturen.
dank je reageerden een beetje tesnel op je eerste antwoordt.

• syberjunky
Op dinsdag 23 januari 2001 18:54 schreef Exirion het volgende:

[..]
Ja, maar je kan natuurlijk ook het een en ander zelf uitzoeken dacht ik zo. We worden overspoeld met topics die al honderden keren aan de orde zijn geweest, en onderwerpen waar het hele internet over volgeschreven is. Genoeg over de Super Orb te vinden! En als je nog eens iets post: Hoofdletters en leestekens maken het geheel wat leesbaarder. Als we het toch over 12-jarigen hebben: je schrijfstijl heeft er veel van weg
Sorry mijn schrijven is niet al tebest.
Niet goed op gelet op school|:(.Maar de leeftijd van 12 ben ik al 22jaar voorbij.:)

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Niet zeiken gewoon die orb erop zetten en overklokken die zooi :(

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 23 januari 2001 18:58 schreef Bojan het volgende:
Pleur op Exirion!
Net alsof iemand zin heeft in dat geouwehoer van jou rare debiel .En de volgende die reageerd met ''gebruik de search'' kan ook tyfus krijgen! Stelletje crackhoeren!!
Jaja.. :r

• noshit
  • Laatst online: 20-06 16:16

noshit

Je kan het ook als tandpasta gebruiken

Verwijderd

Exirion , as ge niks beters te doen hed dan mensen die ook eens een leuke koeler hebben en dan niet weten wat ermee te doen af te zeiken , bol het dan af en ga je oma uitmaken voor seniele del ofzo . Dit forum is er om elkander te helpen en ideeën uit te wisselen . Dus reactie's als de jouwe kunnen we hier missen als de pest ! En daarbij , dat filmpje waar niemand iets om gaf volgens jou , dat was VET cool , kie het jou niet nadoen !

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 20:00
Op dinsdag 23 januari 2001 19:41 schreef noshit het volgende:
Je kan het ook als tandpasta gebruiken
Ja, nu bij de ETOS in de aanbieding heeft mijn moeder ff 20 tubes tandpasta gehaald van het merk 'Artic Silver', maar die Zendium vond ik toch beter :+

• noshit
  • Laatst online: 20-06 16:16

noshit

Is niet zo goed voor je glazuur zullen we maar zeggen :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 23 januari 2001 19:48 schreef real_raichu70 het volgende:
Exirion , as ge niks beters te doen hed dan mensen die ook eens een leuke koeler hebben en dan niet weten wat ermee te doen af te zeiken , bol het dan af en ga je oma uitmaken voor seniele del ofzo . Dit forum is er om elkander te helpen en ideeën uit te wisselen . Dus reactie's als de jouwe kunnen we hier missen als de pest ! En daarbij , dat filmpje waar niemand iets om gaf volgens jou , dat was VET cool , kie het jou niet nadoen !
Het hoort gewoon niet in dat forum thuis. Punt uit. En ga nou niet doeen alsof je ook maar iets weet van wat ik wel en niet kan, OK?

Maar goed, ik heb er misschien te bewust een paar topics uitgepikt waar ik me aan ergerde. Sawry |:( :)

Verwijderd

Zeg eff voor alle duidelijkheid kunnen sommigen het hier onder ons ook beetje fatsoenlijk houden?

Dat ze nou 500 of 1000 Topics hebben geplaatst of hier al jaren wil niet betekenen dat ze meteen voor God hoeven te gaan spelen .. en dan alle newbies een beetje de grond in lopen te trappen of af te zeiken ..

Gewoon normaal doen of lees anders deze Topic niet.. dan hoef je er ook niet op te reageren nog minder te ergeren ..

Dankje

Verwijderd

oeps...

• NEOTEK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 21:05

NEOTEK

Neotek

dames, dames! :7

Kubuntu

Verwijderd

Oh, nog een kleine waarschuwing:

Koelpasta is zeer giftig en kan kankerverwekkend zijn..

Natuurlijk wisten jullie bovenstaande info al, maar toch he....

Verwijderd

Op dinsdag 23 januari 2001 23:39 schreef VipTweak het volgende:
Oh, nog een kleine waarschuwing:

Koelpasta is zeer giftig en kan kankerverwekkend zijn..

Natuurlijk wisten jullie bovenstaande info al, maar toch he....
dus niet gebruiken als tandpasta hehe :)

Verwijderd

ik heb deze cooler ook op een duron 800
en heb het witte spul er nog niet tussen gedaan, simpelweg omdat ik het vergeten ben en omdat ik nog aan overklokken moet beginnen (ik heb hem pas een paar daagjes).

Schilt het veel in temp? en hoe warm mag zo'n duron eigenlijk worden? Hij is nu 49 graden.

• Yigal76
  • Laatst online: 16-04 21:49
Op dinsdag 23 januari 2001 18:35 schreef meat106 het volgende:
hi
kan iemand mij zegen waarom erbij de super orb een zakje zilver en wit pasta bij zit weet niet wat ik daar mee doen moet en er zit ook een stekker bij die op een voeding moet aansluiten maar kan geen aansluiting op de super orb vinden.
Ik heb ook een SuperOrb binnen gekregen van OC-shop en dar zat zelfs Artic silver bij! (Waarvoor dank heren van OC-shop!!!)
Dat witte goedje is inderdaad koelpasta wat je op de core van je proc moet smeren om een groter koeloppervlak te krijgen.
Aan de Orb zelf zit een drie-punts stekker die je op je moederbord kunt steken (zoek naar "CPU fan" of zoiets). Ook zit er een stekker bij die je tussen je voeding van (bv) je cdrom speler of je harddisk kunt stoppen (voor als je geen connector hebt op je moederbord).
Voor vragen mail me op fritsbolkestein@hotmail.com

Voor al diegenen die zo zielig reageren:
Kijk in de spiegel en ga uithuilen!!!

• Bohjaaaa
  • Laatst online: 21-07-2022

Bohjaaaa

tuiper de tuip

Op dinsdag 23 januari 2001 18:35 schreef meat106 het volgende:
hi
Na dit hierboven gelezen te hebben, denken veel gastjes hiero dat dit een simpele vraag afkomstig van een nerd of dummie. Maar de vraag is ingewikkelder als je denkt. Sterker nog, ik heb nog NIEMAND echt antwoord zien geven op de vraag. Begrijp me niet verkeerd, ik ben echt geen haar beter, want ik weet ook het antwoord niet :) Ik wil eigenlijk ook wel eens weten wat het verschil is tussen WITTE en ZILVEREN pasta. Want volgens mij wist meat106 wel dat het spul is om tussen je cpu en die orb te smeren maar weet hij niet waar hij de witte en waar de zilveren moet douwe. Ik zou dat daar ook even over me koppie krabbuuh. Maar goed.

Verwijderd

Op dinsdag 23 januari 2001 22:09 schreef johannusm het volgende:

[..]
Dat ze nou 500 of 1000 Topics hebben geplaatst of hier al jaren wil niet betekenen dat ze meteen voor God hoeven te gaan spelen .. en dan alle newbies een beetje de grond
[..]
Dankje
Uhh voor G.O.T. zal je bedoelen :)

Ok, ik ben het er wel een beetje mee eens, maar Exirion was hier niet ergens schuldig aan, hij gaf hulp, lees maar goed.

En als er dan toch es een keer goed gelezen wordt, kijk dan effe naar wat Bojan en RealRaichu doen. RealRaichu doet dit wel vaker he.... en Bojan is een *ehum* vul zelf maar wat in.

Als je gaat lopen kankeren op iemand, kies dan de goede uit.

Ook bedankt >:)

Verwijderd

Op woensdag 24 januari 2001 09:06 schreef Hooi het volgende:

[..]
Uhh voor G.O.T. zal je bedoelen :)

Ok, ik ben het er wel een beetje mee eens, maar Exirion was hier niet ergens schuldig aan, hij gaf hulp, lees maar goed.

En als er dan toch es een keer goed gelezen wordt, kijk dan effe naar wat Bojan en RealRaichu doen. RealRaichu doet dit wel vaker he.... en Bojan is een *ehum* vul zelf maar wat in.

Als je gaat lopen kankeren op iemand, kies dan de goede uit.

Ook bedankt >:)
------------------
simpele reactie ...
ik noemde geen namen had het over algemeen.
lees zelf dus ook beter !
------------------

Verwijderd

Ach ja,
veel plezier nog johannusm.

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Hi all,

ook ik wil toch nog even reageren op een aantal vragen en opmerkingen .
We stellen even het volgende :
zilveren spul = Artic silver of soortgelijk
witte spul = Thermische pasta (giftig)
het verschil hiertussen is dat artic silver miniscule zilverdeeltjes bevat en daardoor minderen warmte weerstand heeft dan witte pasta , daar tegenover staat dat Artic silver enorm veel duurder is ... maar dus wel beter koelt .
Een andere opmerking dat pasta je koeloppervlak vergroot is onzin , een alu koeler of koper is meestal ruw en een ruwe ondergrond maakt dus slecht contact met de processor core en dus kan de processor te heet worden , denk aan pentium 4 en de heatspreader , het contact oppervlak is klein dus moet het warmte geleidendcontact zo klein het ook is maximaal worden benut en dus pasta en tussen .
Hoe ? Artic silver is de beste die te koop is , een klein beetje op de koeler en een klein beetje op de kleine rechthoekige groenige / blauwige core indien thunderbird / duron en dan voorzichtig op elkaar en gaan met die Banaan !!.

ik hoop hier voldoende te hebben uitgelegd

greeeetzzzz }:O

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 24 januari 2001 11:14 schreef Misterpc het volgende:
Een andere opmerking dat pasta je koeloppervlak vergroot is onzin , een alu koeler of koper is meestal ruw en een ruwe ondergrond maakt dus slecht contact met de processor core en dus kan de processor te heet worden , denk aan pentium 4 en de heatspreader , het contact oppervlak is klein dus moet het warmte geleidendcontact zo klein het ook is maximaal worden benut en dus pasta en tussen .
Je verhaal klopt, maar je spreekt je zelf tegen. Inderdaad, het oppervlak van de core en de koeler zijn ruw zodat ze niet optimaal contact maken. Daarom moet er pasta tussen waardoor het effectieve koeloppervlak weldegelijk wordt vergroot! Dat is nou juist de bedoeling van de pasta, dus het is zeker geen onzin dat men zegt dat het koeloppervlak groter wordt. De oneffenheden worden opgevuld door de pasta waardoor er effectief een groter contactoppervlak tussen core en koeler ontstaat.

Verwijderd

Op dinsdag 23 januari 2001 18:58 schreef Bojan het volgende:
Pleur op Exirion!
Nee Bojan jij bent altijd zo aardig voor mensen.
in je profiel staat dat je 15 januari bent aangemeld dan heb je toch meteen wel een behoorlijk grote bek.
Dus ik denk dat jij je beter stil kunt houden

Verwijderd

[melig] Artic, the pasta with a bite! [/melig]

• white_panther
  • Laatst online: 30-04-2023

white_panther

Campzone here we come....

bij 75 graden brand een transistor door :) dus houdt het liever iets koeler :)

achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier

Pagina: 1