[JAVA]Volume control in java

Pagina: 1
Acties:

• Joenes
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-01-2024
Lo allemaal,

Ben een beginnende java programmeur (voor zover ik al van programmeur kan spreken) en heb een vraagje. Ik ben voor m'n studie (Industrial Design in Eindhoven) bezig met phidgets. Kort gezegd externe knoppen die via usb zijn aan te sluiten en onder andere te programmeren zijn in java. Nu heb ik een draaiknop aangesloten waaruit ik waardes van 1 tot 1000 krijg (in java) naar mate ik de knop open draai. Nu wil ik hier graag het volume mee regelen binnen mijn programma alleen kan ik niet vinden hoe ik het volume kan regelen binnen java. Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

alvast bedankt

impreson.com

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 20:06

Gerco

Professional Newbie

Zoiets?:
Changing a Line's Volume

Let's assume your program associates a particular graphic slider with a particular line's volume control. The value of a volume control (i.e., FloatControl.Type.VOLUME) is set using the following FloatControl method:

void setValue(float newValue)

Detecting that the user moved the slider, the program gets the slider's current value and passes it, as the parameter newValue, to the method above. This changes the volume of the signal flowing though the line that "owns" the control.
Je moet een Mixer verkrijgen van AudioSystem. Die heeft Lines en die Lines hebben Controls. Als je de goede Line te pakken hebt (die met de VOLUME control), moet je die Control gebruiken om het volume te veranderen met setValue().

Zoals veel dingen in Java lijkt dit een beetje over-engineered, maar het zal vast allemaal zijn nut hebben. Ik heb nog nooit iets met audio in java gedaan, maar dit was gevonden door eenvoudig te [google=java sound volume control]

[ Voor 20% gewijzigd door Gerco op 20-03-2006 15:24 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• dip
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-01-2023

dip

shut up ulé

It's scientifically known, that base improves the tase of cheezes!

Verwijderd

hoi Joenes,

Is het gelukt je programmeerprobleem op te lossen?
Joenes schreef op maandag 20 maart 2006 @ 15:09:
Lo allemaal,

Ben een beginnende java programmeur (voor zover ik al van programmeur kan spreken) en heb een vraagje. Ik ben voor m'n studie (Industrial Design in Eindhoven) bezig met phidgets. Kort gezegd externe knoppen die via usb zijn aan te sluiten en onder andere te programmeren zijn in java. Nu heb ik een draaiknop aangesloten waaruit ik waardes van 1 tot 1000 krijg (in java) naar mate ik de knop open draai. Nu wil ik hier graag het volume mee regelen binnen mijn programma alleen kan ik niet vinden hoe ik het volume kan regelen binnen java. Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

alvast bedankt