Ik maak voor een contact form om het 'from' veld te validaten, gebruik van een regular expression.
Echter werkt mijn regular expression niet goed zoals verwacht word met PHP, terwijl hij het in een programma zoals 'The Regex Coach' het wel goed doet...
Heb nu de check op het veld zo gemaakt, dat die reguliere expressie overbodig is, dus je zou zeggen dat dat ook goed is, echter doe ik het liever met de reguliere expressie, omdat ik denk dat dat een veel betere performance geeft...
Voor de validatie middels regex gebruik ik de volgende PHP code:
Moet er wel in de kantlijn bij zeggen, dat ik nog niet zo heel erg super geweldig ben in PHP met regex'jes, vandaar ook deze n00b vraag, maar ben gewoon ten einde raad... Je zou immers zeggen dat hij het overal goed moet doen...
Echter werkt mijn regular expression niet goed zoals verwacht word met PHP, terwijl hij het in een programma zoals 'The Regex Coach' het wel goed doet...
Heb nu de check op het veld zo gemaakt, dat die reguliere expressie overbodig is, dus je zou zeggen dat dat ook goed is, echter doe ik het liever met de reguliere expressie, omdat ik denk dat dat een veel betere performance geeft...
Voor de validatie middels regex gebruik ik de volgende PHP code:
PHP:
Probleem met deze regular expression is dat PHP alles ná het @ hoe dan ook goedkeurt, terwijl 'The Regex Coach' dit niet doet... Nu is dus mijn vraag, waar dit aan zou kunnen liggen...1
2
3
4
5
| function checkEmail($email) { $email = strtolower($email); return preg_match("^[a-zA-Z0-9_-]+([\.]{1}[a-zA-Z0-9_-]+)*@[a-zA-Z0-9_-]+([\.]{1}[a-zA-Z0-9_-])*([\.]{1})+[a-zA-Z]{2,4}$^", $email); } |
Moet er wel in de kantlijn bij zeggen, dat ik nog niet zo heel erg super geweldig ben in PHP met regex'jes, vandaar ook deze n00b vraag, maar ben gewoon ten einde raad... Je zou immers zeggen dat hij het overal goed moet doen...
[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 20-03-2006 15:08 ]