Toon posts:

[WIN2k3 SBS] Internet op netwerk traag door server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eerst werd het internet dmv modem -->> router -->> pc's verdeeld over de PC's hierbij werkt het internet gewoon goed en was het snel.

Nu is het netwerk uitgebreid met een server de situatie is nu als volgt
modem -->> server -->> switch -->> pc's

Nu laden de pagina's erg traag het lijkt wel of je via een inbelmodem werkt.
Als je de speedtest laat draaien is de snelheid gewoon goed ook de ping connecties zijn gewoon goed.

Moet ik ergens nog iets instellen op de server?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-04 10:40
DNS foutje misschien?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou uberhaupt niet zo werken als ik jou was, maar gewoon:
code:
1
modem --> router --> switch --> PC's plus server

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• djluc
Dat is natuurlijk geheel afhankelijk van de taak van die server. Die kan bijvoorbeeld als firewall dienen...

Verwijderd

Topicstarter
iderdaad dit is express gedaan om de computers zo ver mogelijk van directe verbinding af te houden.

het werkt goed er zitten in alle pc Gigabit netwerk kaarten in alleen de pagina's van internet laden zo traag

• djluc
Dat kan echt een DNS probleem zijn. Bijvoorbeeld omdat de primaire DNS niet reageert waardoor je na een tijdje pas resultaat krijgt van de 2e DNS server.

Verwijderd

Topicstarter
bij primary de DNS van de internet provider invoeren? zou dat het kunnen oplossen

• djluc
Daar kunnen we zo niet veel over zeggen. Dat is o.a. afhankelijk van bijvoorbeeld Active Directory, welke DNS servers je zelf draait etcetera.

• Dennisch
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-01-2022
Ik zou ook zeggen dat het om foutief ingestelde DNS gaat. Immers een speedtest gaat wel gewoon snel (hier komt geen DNS meer aan te pas)

Als je SBS hebt draaien heb je ook een interne DNS draaien, zorg dat de DNS servers van je ISP ingevuld zijn bij de forwarders op je SBS bak en laat je clients verwijzen naar de SBS server. Zou je je client gelijk naar de DNS server van je ISP laten verwijzen gaat het niet helemaal goed met je AD.

AMD Athlon X2 6000+ AM2, MSI K9N SLI Platunim, XFX GTX 260 xXx 896mb, 4 GB DDR2 800, 2 TB HDD

Verwijderd

Topicstarter
probleem is opgelost de dns forwarder was inderdaad verkeerd ingesteld.

probleem is nu opgelost .

thnx
Pagina: 1