Fysieke beveiliging servers. Hoe doen jullie dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 315 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Wij zitten momenteel met een klein probleem.
We hebben een klant die op zijn kantoor 2 servers heeft staan. Beide staande servers van de HP ML 350 serie.
Ze hebben daar geen server ruimte of andere veilige ruimte die afgesloten kan worden. Het staat gewoon in een ruimte waar ook gewerkt wordt.
Een tijd terug is daar ingebroken en zijn beide servers meegenomen. Gelukkig backup van de dag ervoor nog. Ze waren binnen een dag dan ook weer draaiende. Toch is zoiets niet heel fijn en sindsdien zit de klant dus met een onveilig gevoel wat dit betreft.

Daarom lopen we met het idee om ze vast te zetten aan het bureau of in de muur vast te zetten met een kabel.
Punt hierbij is dat je geen grepen of wat dan ook hebt in de server om het vast te zetten. Dat is dus een klein probleem.
Een andere optie waar ik aan zat te denken was om de voetjes van de server los te schroeven zodat hij met de onderkant van de server op het bureau staat en dan door de bodem van de server heen het geheel vast te schroeven in het bureau. Het bureau is vrij stevig en zit vast in de grond. Het sleuteltje van de voorkant van de server leg je dan of in de kluis of op een andere veilige plek. Hierdoor kan je de kappen niet loskrijgen om de server dan gewoon los te schroeven. Redelijk veilig dus.

Ik heb ook bij kensington zitten kijken, maar daar is het meeste voor laptop schermen en TFT's en dergelijke. Niet echt iets voor deze situatie.
Hebben jullie misschien ervaring hier mee, of eventueel andere ideen? Alvast bedankt.

p.s. Ik zat te twijfelen tussen dit forum en BV. Maar BV leek mij meer voor virussen en spyware en dergelijke. :) Hoop dat hij goed staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Een serverkast met slot? Da's al een stuk moeilijker weg te tillen iig.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
CyBeR schreef op maandag 20 maart 2006 @ 14:40:
Een serverkast met slot? Da's al een stuk moeilijker weg te tillen iig.
Is niet echt ruimte voor, en dan moeten alle kabels en netwerk aansluitingen aangepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:19

TeeDee

CQB 241

We hebben hier staalkabels, bevestigingspunten (welke je met lijm op de systeemkast plakt) en een hangslot. Werkt perfect, en het duurt voor een inbreker te lang om dat allemaal door te knippen (als ze het al doorkrijgen.

Zal even loeren waar we dat halen.

We haalden deze bij bechtle, alleen is het een discontinued product.

Merk/type: Proline Secukit.

[ Voor 17% gewijzigd door TeeDee op 20-03-2006 14:49 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Laatst online: 15-06 15:50
Ik heb wel eens bij een klant speciale beugels gezien om je server vast te zetten aan een (betonnen) vloer. Was een stalen basis die met keilbouten in de vloer ging, en dat een beugel over de server heen zodat zij- en boven kant er niet uitgehaald kon worden. Enige nadeel vond ik dat de voorkant gewoon open kon, dus ze kunnen altijd nog de schijven eruit hot-swappen :)

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120212

servers ergens anders zetten, er is vast wel ergens plek in dat gebouw.
trek twee nieuwe utp-kabels en klaar is kees.
of misschien is er wel zo'n systeemplafond, dan kun je ze daar zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:00
Het probleem is dat de dief niet ziet dat er beveiliging is en dus zijn rug verrekt. en dan kun je problemen krijgen (aanklacht)
Ik heb het meegemaakt dat de desbetreffende dief zo boos was dat ie de hele kast met een koevoet heeft kapotgeslagen.

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Uberhaupt zou ik die bakken niet dirct in het zicht zetten, maar ja, daar zal niet altijd de mogelijkheid toe zijn.
Toen ik nog studeerde waren op school alle PC's voorzien van een (zelfgemaakt) plaatstalen raamwerk. Dat was vastgemaakt met bouten in de tafel. Op zich natuurlijk wel weg te halen - alleen je maakt het ze een stuk lastiger.
Door de bodem heen vastschroeven zou ik zowieso niet aan beginnen. Kost je namelijk je fabrieksgarantie met een beetje pech ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120212

Jiriki schreef op maandag 20 maart 2006 @ 14:44:
Ik heb wel eens bij een klant speciale beugels gezien om je server vast te zetten aan een (betonnen) vloer. Was een stalen basis die met keilbouten in de vloer ging, en dat een beugel over de server heen zodat zij- en boven kant er niet uitgehaald kon worden. Enige nadeel vond ik dat de voorkant gewoon open kon, dus ze kunnen altijd nog de schijven eruit hot-swappen :)
hoe moet ik me dat voorstellen? een metalen frame over de compu, dat met chemische ankers in de grond zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
The_Eagle schreef op maandag 20 maart 2006 @ 14:45:
Uberhaupt zou ik die bakken niet dirct in het zicht zetten, maar ja, daar zal niet altijd de mogelijkheid toe zijn.
Toen ik nog studeerde waren op school alle PC's voorzien van een (zelfgemaakt) plaatstalen raamwerk. Dat was vastgemaakt met bouten in de tafel. Op zich natuurlijk wel weg te halen - alleen je maakt het ze een stuk lastiger.
Door de bodem heen vastschroeven zou ik zowieso niet aan beginnen. Kost je namelijk je fabrieksgarantie met een beetje pech ;)
Die garantie was ik dus ook al bang voor. En in het zicht, tsja, dat wordt lastig met 2 ruimtes waar voor de rest niets staat als kopieermachines en bureau's.
Maar die stalen buizen erover heen zal ik eens naar kijken. Wel een idee inderdaad.
Anoniem: 120212 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 14:45:
servers ergens anders zetten, er is vast wel ergens plek in dat gebouw.
trek twee nieuwe utp-kabels en klaar is kees.
of misschien is er wel zo'n systeemplafond, dan kun je ze daar zetten.
Systeemplafond is ook niet echt handig. In beide servers zit een tapestreamer waar elke dag een ander bandje in moet.
technopeuter schreef op maandag 20 maart 2006 @ 14:45:
Het probleem is dat de dief niet ziet dat er beveiliging is en dus zijn rug verrekt. en dan kun je problemen krijgen (aanklacht)
Ik heb het meegemaakt dat de desbetreffende dief zo boos was dat ie de hele kast met een koevoet heeft kapotgeslagen.
Zijn rug verrekt en dan een aanklacht. Komop, dat is toch te triest voor woorden, moet hij maar met z'n handen van een ander zijn spullen afblijven.
En kapot slaan, ja dat risico loop je altijd. Ook in een kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Bij ons op school (:r) zijn een half jaar geleden ook alle pc's uit ons lokaal weggehaald, en de nieuwe (waar we 4mnd op moesten wachten) zouden ook in een frame komen. De bureaucratie kennende hebben we maar een eigen oplossing bedacht, en de pc's met een enkele M10 bout aan de bureau's verankerd :P
Werkt beter dan een frame waarvan je het slot kunt doorknippen, nadeel is alleen de garantie :)

[ Voor 3% gewijzigd door SlinkingAnt op 20-03-2006 14:57 ]

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 13:45
'k Denk ook dat er vrij weinig overblijft dan het vastmaken van de servers aan de grond/bureau's.

Is het mogelijk om hier een kast voor aan te schaffen? Een kast waar je de servers in kwijt kan en welke op slot kan? Er zijn degelijke kasten te verkrijgen die niet zo 1, 2, 3 te openen zijn.

Bordjes waarop je vermeldt dat er diverse camera's aanwezig zijn, willen ook nog wel eens afschrikken.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Laatst online: 15-06 15:50
Anoniem: 120212 schreef op maandag 20 maart 2006 @ 14:46:
[...]
hoe moet ik me dat voorstellen? een metalen frame over de compu, dat met chemische ankers in de grond zit?
Nee, gewoon mechanisch. Paar flinke gaten in de vloer boren en daar zitten de bouten in. Omdat de server daar op staat kun je ook niet bij de bovenkant hiervan.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 15-06 20:56

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

2e hands voor ~150 euro een 19" rack op de kop tikken en ze daar in zetten? Zo'n rack openbreken kost ze wss. ook al teveel tijd, en het geheel is ook niet bepaald te tillen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

Ik zou me aansluiten bij de laatste spreker. Ik weet natuurlijk niet of jullie vloebedekking hebben of een harde vloer, maar meestal wordt het aardig stoffig in de serverkast bij dergelijke kleine kantoortjes met een server onder het bureau. Wat dat betreft is een rack wel interessant....

Alleen zit je vervolgens wel met een warmte probleem wat je op moet lossen.

In hoeverre heeft de serverleverancier oplossingen? Je zou zo zeggen dat een Dell, HP of IBM hier toch wel een beetje over heeft nagedacht... Kensington locks zijn leuk voor de Verzekering, maar als ik zie hoe ze hier een keertje los zijn gegaan.... Uiteindelijk waren alleen de PC's weg, monitoren waren allemaal van stekkertje ontdaan, evenals de toetsenborden, muis etc..... Ze hadden nog net niet de stroomdraden meegeknipt (dat was dan wel weer jammer... ;)) en dat zag er uit als betonschaar, dus ik vraag me af of zo'n kensington daar blij van was geworden....

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:28

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Bij mijn oude werkgever hadden we ook gewoon een 19" kast. Deze was maar een halve meter hoog. Of er nu 2 server staan of zo'n kast maakt volgens mij ook niet zo heel veel uit.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-04 08:56

peace, love & linux

Na 2 inbraken waarbij alle toendertijd splinternieuwe Apple G4's werden gestolen hebben we alles waar het apple logo opstaat nu in een soort kluisjes vastgezet. http://www.anchorpad.com/APSLargeUniversal.html
Om een machine daar op de normale manier uit te halen (dus met juiste sleutels enz) ben je al een kwartiertje zoet. Met bruut geweld lukt het helemaal niet.

Na de eerste inbraak hebben we het ook geprobeerd met dikke staalkabels, maar die hebben ze bij een 2e inbraak gewoon door geknipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Laatst online: 15-06 21:44
avatar schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 13:58:
Na 2 inbraken waarbij alle toendertijd splinternieuwe Apple G4's werden gestolen hebben we alles waar het apple logo opstaat nu in een soort kluisjes vastgezet. http://www.anchorpad.com/APSLargeUniversal.html
Om een machine daar op de normale manier uit te halen (dus met juiste sleutels enz) ben je al een kwartiertje zoet. Met bruut geweld lukt het helemaal niet.

Na de eerste inbraak hebben we het ook geprobeerd met dikke staalkabels, maar die hebben ze bij een 2e inbraak gewoon door geknipt.
Wordt dat op de vloer vastgeplakt? En dat krijgen ze niet los?

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Nu online
Mensen allemaal bedankt voor jullie bijdrage.
Kom net bij de klant en hoor ik dat ze boel helemaal gaan verbouwen vanwege de aankoop van het gebouw.
Nu afgesproken dat we wachten totdat dat klaar is en dan komt er een fatsoenlijke kast.
Lekker makkelijk. :Y)
Pagina: 1