[FreeBSD-5.4] ntpd kan niet synchen.

Pagina: 1
Acties:

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
Ik heb echt alles afgezocht voor dit probleem en ik kan echt nergens een oplossing vinden..
Ik wordt er helemaal gek van 8)7 |:(

Ik probeer met ntpd de tijd van mijn server te synchen met een ntp server van mijn provider.
Dit gaat prima met ntpdate, maar omdat ik graag zelf als ntp server binnen mijn netwerk wil serven is het dus de bedoeling om ntpd te gaan draaien.

Dat lukt dus niet, om een of andere reden kan ntpd de servers niet bereiken.
als ik ntpd -q draai krijg ik: no reply; clock not set in mijn logfiles.

Hij kan blijkbaar de server niet bereiken.
In de logs van mijn firewall staat nergens dat er iets geblokt wordt, en ntpdate deed het altijd gewoon goed dus eigenlijk moet het ook gewoon werken..

Ik kom er echt niet meer uit..
Kan iemand me misschien tips geven want ik wordt er helemaal hopeloos van.

hier onder nog even mijn /etc/ntp.conf
code:
1
2
3
4
5
6
7
server ntp.xs4all.nl prefer
server ntp0.nl.uu.net
server ntp1.nl.uu.net
driftfile /var/db/ntpd.drift
restrict default ignore
restrict 127.0.0.1 mask 255.255.255.0
restrict 192.168.2.1 mask 255.255.255.0 nomodify notrap

Ik wil best de debugging output posten maar die is nogal groot, dus daar wacht ik even mee tot iemand er wat aan denkt te hebben..

Ik weet niet wat verder nog nodig is aan info dus als er meer info moet zijn zeg het, en ik post het..

[ Voor 5% gewijzigd door xzenor op 20-03-2006 14:03 ]

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Topicstarter
Ik stond al op het punt om te typen dat ik dat allemaal al geprobeerd had en dat ntpdate wel werkt en ntpd niet en toen las ik de onderste reply in die post en die lost het dus op.
Wel vreselijk slecht dat het zelfs in de FreeBSD documentatie zo aangegeven staat terwijl het zo dus niet werkt.

Hartstikke bedankt, ik ben met google al heel veel tegen gekomen waaronder ook tweakers.net posts maar dit antwoord heb ik nergens nog gelezen.