NAT problemen met Alcatel Speed Touch Pro

Pagina: 1
Acties:

• Wapster
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-04 20:08
ik heb al even rond gekeken op het forum en al vele uren verspild met het zoeken op internet, met het zoeken naar het oplossen van mijn probleem.

Ik had thuis eerste een speed touch home + een vigor router voor adsl met een isdn verbinding. Alleen de router sneuvelde dus heb ik maar de speed touch home gehackt tot een speed touch pro. Het probleem is echter, ik kan nu geen poorten meer forwarden naar mijn pc. Daar heb ik over het algemeen vrij weinig last van maar bij het hosten van games is het toch wel lastig.

Ik heb al geprobeerd via telnet een poort te forwarden maar dan krijg ik een dat hij geen static verbinding kan maken. Misschien ook wel logisch omdat we hier thuis met dynamische ipadressen werken, maar ik heb ook geen idee, hoe ik een vast ip adress aan mn eigen pc zou kunnen toewijzen.

Heeft één van jullie hier misschien ervaring mee of een oplossing?

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-04 06:31
Hé Wapster,

Wellicht kan je even kijken in het grote portmapping topic -> Click. Hierin staat het een en ander goed uitgelegt. Wat je het beste kan doen is om een statisch ip in te stellen op je computer. In de FAQ kan je genoeg vinden over het instellen van statische IP adressen op je computer!

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• Wapster
ja ik heb even gekeken, maar als ik een statisch ip-adress op mijn comp instel krijg ik nog steeds de melding dat mn router geen "static connection" kan maken.

En in die andere toppics wordt een progje aangeraden waar je dan vervolgens weer voor moet gaan betalen.

Edit:
ik heb nu portmapper gebruikt, maar hoe kan ik testen of een port nu ook daadwerkelijk naar mij geforward wordt?

[ Voor 21% gewijzigd door Wapster op 20-03-2006 15:17 ]

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-04 06:31
Je moet even op internet een online portscan doen! Daar kan je precies zien wat open staat en niet :) Shieldsup is een voorbeeld :)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:04
Resetten en anders even flash updaten, sommige configs werken gewoon niet lekker :)

• Wapster
bedankt voor de link
mmm die alcatel port mapper werkt niet goed ofzo, de port is nog steeds gesloten en ik kan het programma op de één of andere manier ook niet afsluiten. Nog andere ideeën die miss helpen?

@HeldereM dan ben ik alle instelingen toch ook kwijt :( was een hele zaterdag kwijt met alles goed in te stellen, ik heb namelijk ook nog een linksys wireless achter de alcatel staan ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Wapster op 20-03-2006 17:00 ]

Pagina: 1