EP-8RGM3I komt niet uit standby-mode

Pagina: 1
Acties:

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 22:54

Malebolgia

Move, or be moved

Topicstarter
Heb het volgende probleem met een Epox EP-8RGM3I moederbord icm Windows XP Home:

De PC is in standby gegaan vanuit windows. Daardoor bleef het groene powerledje langzaam knipperen. Heb geprobeerd dmv achtereenvolgens het power-on-password, de reset-knop en daarna kort de power-button het systeem weer op te starten. Enige resultaat: PC gaat aan (fans draaien), oranje HD-led brandt constant en geen enkel beeld of geluid. De power/reset buttons zitten in een Antec Sonata kast, en hebben altijd goed gefunctioneerd.

Heb al het volgende geprobeerd:
- Got afgestruind naar vergelijkbare problemen en oplossingen; allen zonder resultaat
- voedingschakelaar uit en weer aan
- voedingsstekker eruit en weer in
- voedingskabel uit moederbord en er weer in
- bios reset (clear cms) dmv verplaatsen cmos-jumper (volgens user manual) --> werkte niet
- bios reset dmv 1 minuut verwijderen bios-batterij --> werkte wel
- alle toetsencombo's (CTRL+ALT+DEL, tijdens opstarten F2, F8 en DEL geprobeerd) --> geen resultaat.

nu is het bios gereset, maar de PC reageert nog steeds hetzelfde: als de power-button wordt ingedrukt, gaan de fans draaien, de HD-led brandt constant en de monitor blijft stand-by. That's it. Geen opstart-piep, geen reactie bij de DVD-drive, niets.

Hoe kan ik dit moederbord nog uit zijn slaap krijgen, want verder is er niets mee aan de hand. Is nooit overgeklokt, goed gekoeld etc etc.) Bij voorbaat dank!

"People should know when they're conquered..."

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:04
Verkeerde drivers gok ik. Dus lijkt me iets meer voor WOS.

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 22:54

Malebolgia

Move, or be moved

Topicstarter
ok, als het probleem inderdaad verkeerde drivers, zou een modje hem dan naar WOS willen verplaatsen?

En als dat inderdaad het geval is, hoe kan ik daar iets aan veranderen dan? Want ik kan de PC nu niet eens meer opstarten. Zaken als bios updaten zijn ook niet mogelijk.

"People should know when they're conquered..."