Toon posts:

vraag over crossfire

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb juist het volgende moederbord gekocht:

Abit AT8 ATI RD480 Based AMD K8 Dual Core ATX Main board, 2000MT/s HT, Dual DDR400, ATI CrossFire™

het is met crossfire, dus 2 grafische kaarten, maar kan iemand mij aanraden welke ik zou kunnen nemen, het zou voor een game pc en zware programma's te kunnen draaien zijn.

Ik denk ATI Radeon?

bedankt.

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:12

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Je mag best wat meer info geven. Zoals buged e.d. Ook zou je zelf wat reviews kunnen opzoeken.

Een ATI radeon heb je natuurlijk altijd nodig met crossfire, aangezien dit een systeem van ATI zelf is. Dus nVidia gaat er niet op werken (dat heet SLI).

• PSspike
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:31
:) crossfire is van ATI, dus zult sowieso een Radeon moeten nemen. Een X1900XT Crossfire edition met een X1900XT should do the trick ;)

Pana Aquarea J 7kW monobloc L/W-WP || 11,8 kWp PV (Fronius Symo 10kW, 20x280Wp + 19x325Wp) || Daikin L/L-WP 5kW op 1x4.2kW Stylish en 2x2kW Perfera || Atlantic Explorer v4 270L WPB || PVOutput

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik denk dat je zeker een Ati kaart nodig hebt.
Wat voor kaart(en) hangt van je budget en je eisen af. Ik zou zeggen, begin eens met de Pricewatch zoek een paar kaarten die aan je budget voldoen en ga daar benchmarks/reviews van lezen.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
2 keer een X1900XTX 512MB
en 4GB ram
en een FX62/FX60

Verwijderd

FiXeR.nl schreef op maandag 20 maart 2006 @ 13:57:
2 keer een X1900XTX 512MB
en 4GB ram
en een FX62/FX60
hehe, mooi antwoord op een slecht topic >:)

Moet er wel 1 CF edition zijn toch ?

Edit : Had je dit niet beter uit moeten zoeken voordat je het bord kocht ?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2006 13:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wel, met dat nieuwe gedoe met crossfire, ik ken er niet zoveel van ( nooit te laat om te leren)

budget zo rond de 200 - 300 € zijn per kaart

toch al bedankt voor de informatie

Verwijderd

als dat je budget is.. dan denk ik dat je liever voor SLI kan gaan!!.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 13:58:
[...]

hehe, mooi antwoord op een slecht topic >:)

Moet er wel 1 CF edition zijn toch ?

Edit : Had je dit niet beter uit moeten zoeken voordat je het bord kocht ?
ik geloof dat met de nieuwe drivers straks niet meer een CF edition nodig is..

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:44

Outerspace

Admin General Chat
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 14:02:
Hij heeft net een nieuw moederbord gekocht met Crossfire ;) Waarom zou hij dan voor een nieuw moederbord gaan kiezen?

Wauw, een sig!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:09

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Als ik TS was dan zou ik in eerste instantie eerst één goede ATI Radeon kaart kopen om vervolgens nog even door te sparen voor een tweede kaart. Bijvoorbeeld de hier al genoemde X1900XTX. Deze zit al zo rond de €450 - €500. Om nu twee kaart van elk rond de €200 tot €300 te kopen lijkt mij een beetje zonde. Je wilt twee kaarten, omdat je grafisch power wilt hebben, dan kun je volgens mij in dit geval eerst één goede kaart kopen welke nagenoeg het zelfde presteerd als de twee kaarten van elk €200 tot €300, dan kun je later nog upgraden met nog een goede kaart, zodat je performance langer gewaarborgd blijft.

[ Voor 70% gewijzigd door _Dune_ op 20-03-2006 14:54 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07 17:44
De ontwikkelaar van de Source games (Half Life 2/Counter Strike: Source) heeft laatst een nieuwe hardware survey gehouden. In de resultaten viel heel erg op het grote verschil tussen aantallen CrossFire systemen (ATI) vergeleken met SLI (nVidia). Op een aantal van in totaal ruim 480.000 gebruikers waren er 3600 met SLI, tegen 57 met CrossFire. Dat gecombineerd met het feit dat ATI het CrossFire systeem gaat vervangen door iets anders, zou ik haast willen aanraden om dat moederbord terug te brengen en te zoeken naar een andere oplossing, ofwel 1 high end videokaart of, als je veel geld uit wil geven, een SLI opstelling van nVidia. Dat heeft, in ieder geval totdat ATI met hun nieuwe systeem komt, toch iets meer houdbaarheid.

[ Voor 7% gewijzigd door DaCoTa op 20-03-2006 15:03 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:09

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

DaCoTa schreef op maandag 20 maart 2006 @ 15:02:
De ontwikkelaar van de Source games (Half Life 2/Counter Strike: Source) heeft laatst een nieuwe hardware survey gehouden. In de resultaten viel heel erg op het grote verschil tussen aantallen CrossFire systemen (ATI) vergeleken met SLI (nVidia). Op een aantal van in totaal ruim 480.000 gebruikers waren er 3600 met SLI, tegen 57 met CrossFire. Dat gecombineerd met het feit dat ATI het CrossFire systeem gaat vervangen door iets anders, zou ik haast willen aanraden om dat moederbord terug te brengen en te zoeken naar een andere oplossing, ofwel 1 high end videokaart of, als je veel geld uit wil geven, een SLI opstelling van nVidia. Dat heeft, in ieder geval totdat ATI met hun nieuwe systeem komt, toch iets meer houdbaarheid.
Hoe kom je er bij dat ATI het CrossFire systeem wil vervangen? Volgens mij wil ATI alleen van de master kaart af, zodat je CrossFire gebruiken met twee kaarten zonder een specifieke master kaart te hebben.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

De topic starter moet zich eerst eens afvragen waarom hij crossfire wil gaan gebruiken.
Naar mijn mening is Crossfire(ati) net als SLI (nvidia) zonde van je geld omdat je in het
gunstigste geval 50% meer performance haalt in games tenopzichte van 1 videokaart.
En bedenk goed Crossfire is zo snel als de langzaamste kaart van je Crossfire opstelling.

Mooi review voor de topic starter: http://www.digit-life.com/articles2/video/cf2.html
ps. Helemaal zelf gevonden op Google.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:44

Outerspace

Admin General Chat
Ik ben het eens met _Dune_ :)
Daarnaast is SLI al veel langer ontwikkeld dan Crossfire, dus geen wonder dat niet iedereen Crossfire heeft ;) Daarnaast zou ik je bron wel eens willen zien, want ik geloof niet dat ATi hun Crossfire nu al laat verstoffen.

Wauw, een sig!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07 17:44
_Dune_ schreef op maandag 20 maart 2006 @ 15:08:
Hoe kom je er bij dat ATI het CrossFire systeem wil vervangen? Volgens mij wil ATI alleen van de master kaart af, zodat je CrossFire gebruiken met twee kaarten zonder een specifieke master kaart te hebben.
Ja idd, ik doelde op het master/slave principe van CrossFire. Ik weet niet of de CrossFire master of slave kaarten van nu compatibel zullen zijn met wat ze gaan verzinnen.

Bron. In het artikel van DailyTech staat dat in principe iedere kaart master kan zijn, maar dat betekend ook dat de huidige master en slave kaarten niet de logica bevatten die nodig is voor het nieuwe CrossFire systeem.

[ Voor 24% gewijzigd door DaCoTa op 20-03-2006 15:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie hulp. Ik denk dat ik 2 kaarten van 256 zal steken. Moeten dit 2dezelfde zijn want ik heb iets gelezen als master en slave kaart?

Verwijderd

http://www.theinquirer.net/?article=29990

testje crossfire 2x x1600xt op Asus A8R-32 MVP Deluxe RD580
waarom heb je die A8R-32 MVP niet genomen?

Verwijderd

Topicstarter
welja ik had een p3 1200 met 512 sd ram, ik wou eens deftig game pc, heb ik wat gaan navragen en hebben ze me dit mobo aangeraden, van de oude moederborden weet ik wel iets, maar nu met alle nieuwe systemen ben ik totaal niet meer mee.

• Bolis
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-11-2025
Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 14:02:
ja, maar hij heeft dus een crossfire bord. Dus crossfire hmmm. Ik zou voor de X1800XT gaan. Die is nog redelijk goed voor z'n prijs (bij sommige winkels erg goedkoop).

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier volgende kaart gevonden:

Productnaam: Sapphire Radeon X1600 Xt 256ddr3 Pci-e Tvout Dvi Retail
Prijs: € 205,00 (incl. 21% BTW)

link: http://luckys.be/prodinfo.asp?NR=25118&Preview=

is dit aan te raden of niet ?

bedankt voor alle informatie tot nu, want met crossfire ben ik echt noob in.

je moet het ooit eens leren e. :)

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-02 15:22
de x1600 kaarten hebben geen masterkaart nodig, het is wel ten sterkste aangeraden om die nieuwe chipset van ATi te gebruiken met 2x16 PCI-express lijnen

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-07 14:45

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op maandag 20 maart 2006 @ 15:21:
En bedenk goed Crossfire is zo snel als de langzaamste kaart van je Crossfire opstelling.
.
Wat niet waar is. bij SLI zijn 2 kaarten van dezelfde snelheid nodig. Bij Crossfire draaien beide kaarten op hun eigen snelheid.

• brada
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-04 00:57
Edmin schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 23:30:
[...]

Wat niet waar is. bij SLI zijn 2 kaarten van dezelfde snelheid nodig. Bij Crossfire draaien beide kaarten op hun eigen snelheid.
Wat hij zegt is wel waar. Als je al een X1900Xt crossfire hebt en je zet er een X1600XT bij dan schakelt de crossfirekaart tijdelijk een aantal pipelines uit, schakelt wawt geheugen uit en verlaagt de snelheid zodat beide kaarten op dezelfde snelheid lopen. Dus bij crossfire kan je wel twee verschillende kaarten erin zetten maar veel zul je er niet aan hebben.

Waarom heeft een computer geen versnellingen?

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:19

Bever!

3

brada schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 23:37:
[...]

Wat hij zegt is wel waar. Als je al een X1900Xt crossfire hebt en je zet er een X1600XT bij dan schakelt de crossfirekaart tijdelijk een aantal pipelines uit, schakelt wawt geheugen uit en verlaagt de snelheid zodat beide kaarten op dezelfde snelheid lopen. Dus bij crossfire kan je wel twee verschillende kaarten erin zetten maar veel zul je er niet aan hebben.
je kan geen x1600 naast een x1900 zetten.
en int geval van 2 1900's bijvoorbeeld, kan elke kaart op verschillende clockfrequenties werken zonder dat de snelste zich schaalt aan de zwakste oid.

Verwijderd

Beter gewoon eerst een X1900XT halen en er later een X1900 CF bij prikken.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 08:59 ]

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Bever! schreef op woensdag 19 april 2006 @ 02:22:
[...]

je kan geen x1600 naast een x1900 zetten.
en int geval van 2 1900's bijvoorbeeld, kan elke kaart op verschillende clockfrequenties werken zonder dat de snelste zich schaalt aan de zwakste oid.
dat is waar ;)
snelheid houden de kaarten en schalen wat dat betreft niet naar de ander.
alleen de pipes worden wel gelijk gezet.
http://www.ati.com/technology/crossfire/faq.html

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt iedereen voor de nuttige informatie, vooral de site van ati met faq was zeer handig voor me. Bedankt voor jullie hulp

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2006 13:38 ]

Pagina: 1