Goedendag,
Op mijn website heb ik een heel simpel invoerveld waar mensen hun mail adres kunnen voeren zodat ze worden toegevoegd aan een mailinglist. Dit gaat via een heel simpel formulier:
Nu heb ik her en der op het web gelezen dat er wat gevaren vastzitten aan het versturen van mail via de mail() functie, het zogenaamde header-insertion probleem. Meestal wordt dit probleem beschreven aan de hand van een voorbeeld waarbij ook de afzender en het bericht kunnen worden ingevuld. Nu is mijn vraag dus, loop ik een risico met zulk een simpel formuliertje?
De data wordt als volgt verwerkt:
Met vriendelijke groet en bijvoorbaat dank voor de reacties,
Jan
Op mijn website heb ik een heel simpel invoerveld waar mensen hun mail adres kunnen voeren zodat ze worden toegevoegd aan een mailinglist. Dit gaat via een heel simpel formulier:
code:
1
2
3
4
| <form action="tiptip.php?task=add" method="post"> <input name="adres" value="vul hier je adres in" type="text" /><br> <input type="submit" value="voeg me toe!" /> </form> |
Nu heb ik her en der op het web gelezen dat er wat gevaren vastzitten aan het versturen van mail via de mail() functie, het zogenaamde header-insertion probleem. Meestal wordt dit probleem beschreven aan de hand van een voorbeeld waarbij ook de afzender en het bericht kunnen worden ingevuld. Nu is mijn vraag dus, loop ik een risico met zulk een simpel formuliertje?
De data wordt als volgt verwerkt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| function addadress($adr){ $sqlcheck= "SELECT adres FROM adressen"; $check= mysql_query($sqlcheck); $flag=0; while($row3 = mysql_fetch_array($check)){ if($row3['adres']==$adr){$flag=1;} } if($flag == 0){ $SQLinsert = "INSERT INTO adressen SET adres = '$adr'"; $insert = mysql_query($SQLinsert); send_test_mail($adr); //stuurt een testmailtje met de melding dat hij/zij is toegevoegd echo('Je bent nu toegevoegd aan het Newton TIPtip<sup>© </sup> systeem'); } if($flag == 1){ $sqldel= "DELETE FROM adressen WHERE adres = '$adr'"; $del = mysql_query($sqldel); send_last_mail($adr); echo('Je stond er al in, nu ben je uitgeschreven!'); } } |
Met vriendelijke groet en bijvoorbaat dank voor de reacties,
Jan