hallo.
Ik heb thuis een router staan met 4 (lan) uitgangen , die allemaal bezet zijn.
1 van deze uitgangen is voor mij ... maar nu de stampede deraan komt (DPC) wil ik men 'internetloze' linux pc (met ubuntu erop) ook gebruiken natuurlijk.
Mijn bedoeling was devolgende : router => lan kabel => oude linux pc => mijn pc
De ubuntu pc zou dan 24/24 draaien zodanig dat ik ook altijd internet heb.
Ik heb niet zo heel veel ervaring met linux , maar ik heb genoeg doorzettingsvermogen (en tijd) om het werkend te krijgen.
Ik dacht de lan verbinding 'binnen' te laten komen via de ethernet poort op het moederbord en te laten 'vertrekken' via een pci lan kaartje...
Heb ik hier software voor nodig ? zo ja dewelke ?
En hoe kan ik dit configureren ?
En gaat mijn internet hierdoor trager gaan ? of gaat het geen verschil geven ? (de linux pc heeft een 750Mhz proc , 256 ram ...)
vriendelijke groeten , evert
Ik heb thuis een router staan met 4 (lan) uitgangen , die allemaal bezet zijn.
1 van deze uitgangen is voor mij ... maar nu de stampede deraan komt (DPC) wil ik men 'internetloze' linux pc (met ubuntu erop) ook gebruiken natuurlijk.
Mijn bedoeling was devolgende : router => lan kabel => oude linux pc => mijn pc
De ubuntu pc zou dan 24/24 draaien zodanig dat ik ook altijd internet heb.
Ik heb niet zo heel veel ervaring met linux , maar ik heb genoeg doorzettingsvermogen (en tijd) om het werkend te krijgen.
Ik dacht de lan verbinding 'binnen' te laten komen via de ethernet poort op het moederbord en te laten 'vertrekken' via een pci lan kaartje...
Heb ik hier software voor nodig ? zo ja dewelke ?
En hoe kan ik dit configureren ?
En gaat mijn internet hierdoor trager gaan ? of gaat het geen verschil geven ? (de linux pc heeft een 750Mhz proc , 256 ram ...)
vriendelijke groeten , evert