Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

aanval op cp, kan niet terug pingen

Pagina: 1
Acties:

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:48
hoi allemaal,

ik krijg hier (thuis) nogal vaak een waarschuwing van norton worm protection dat hij een inbraak voorkomen heeft op de netbios-ssn poort (139). ik ben het nu een beetje beu en ik wil achterhalen waar deze aanval vandaan komt. ik heb net al gezocht op de search en daar stonden dingen als pingen en in cmd nslookup "ip" gebruiken. de eerste 2 sets cijfers zijn de zelfde als mijn ip adres, het aanvallende adres was 137.120.137.54(4651), via het TCP protocol

gedaan, alleen k krijg geen verbinding met de gene die mij een integer overflow stuurde. timed out, server unknown enzo. ik zou graag willen weten waar de aanval vandaan komt (ongeveer, nederland brazilie voor mijn part)

kan ik hier nog iets mee / tegen doen, behalve dus mn scanner up-to-date houden enzo. of moet ik gewoon leren leven met het feit dat ik aangevallen wordt?

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DropjesLover schreef op maandag 20 maart 2006 @ 12:14:
hoi allemaal,

ik krijg hier (thuis) nogal vaak een waarschuwing van norton worm protection dat hij een inbraak voorkomen heeft op de netbios-ssn poort (139). ik ben het nu een beetje beu en ik wil achterhalen waar deze aanval vandaan komt. ik heb net al gezocht op de search en daar stonden dingen als pingen en in cmd nslookup "ip" gebruiken. de eerste 2 sets cijfers zijn de zelfde als mijn ip adres, het aanvallende adres was 137.120.137.54(4651), via het TCP protocol

gedaan, alleen k krijg geen verbinding met de gene die mij een integer overflow stuurde. timed out, server unknown enzo. ik zou graag willen weten waar de aanval vandaan komt (ongeveer, nederland brazilie voor mijn part)

kan ik hier nog iets mee / tegen doen, behalve dus mn scanner up-to-date houden enzo. of moet ik gewoon leren leven met het feit dat ik aangevallen wordt?
Netbios "aanvallen" worden enorm veel uitgevoerd, sterker nog, het zijn meestal geen echte aanvallen maar netbios-scans van die heerlijke windowsbakken die rechtstreeks aan het Internet hangen. Imho lekker negeren dus en al helemaal niet terug gaan klooien.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Verwijderd

Let er even op dat je 'windows file- en printersharing' of 'windows bestands- en printerdeling' niet aan hebt staan op de interface waarmee je computer aan het internet hangt.

Rechtsklikken op netwerkomgeving (eventueel in het startmenu), eigenschappen. Dan rechtsklikken op je internetverbinding en eigenschappen. Daar eventueel vinkje weghalen.