[Linux] LH3 netserver

Pagina: 1
Acties:

• netsensei916
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-10-2006

netsensei916

Convicted Debian Junkie

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met het installeren van linux (debian) op een LH3 netserver van HP? Ik heb hier één staan waar ik graag linux op zou willen gooien. Alleen heb ik er niet zo direct ervaring mee.

Ik weet wel dat het geen normale install zal zijn, maar ik had voor de grap toch maar een debian cd in de lade gestoken en em laten rebooten. Op het eerste zicht leek dat te gaan lukken maar hij verslikt zich op de Symbios raid controller (denk ik). Voor zover ik kan nagaan wil de kernel hem niet herkennen. Wat gegoogled maar daar blijkt dat er voor controller in kwestie wel degelijke ondersteuning zou moeten zijn.

Iemand ideeën of suggesties? thx!

Edit: het gaat om deze SCSI adapter:

SymBIOS SYM53c895

[ Voor 5% gewijzigd door netsensei916 op 20-03-2006 13:43 ]

"There are only 10 kinds of people on this world. Those who know binary and those who don't"

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-02 11:15
Alsik me niet vergis moet je cd3 van de debian install cd's gebruiken.

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-12-2025

nzyme

terror

hmmm volgens mij moet je gewoon de juiste kernel gebruiken of iig de juiste module :?

| Hardcore - Terror |

• Superboer12
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-02 23:08
Zelf heb ik ook een HP Netserver LH3 draaien op Debian 3.1 (Sarge).
Waarschijnlijk heb je je hdd's aangesloten op de integrated HP NetRAID adapter (voor de losse NetRAID adapters geldt trouwens dezelfde driver). De Symbios controller waar je het over hebt is een normale SCSI controller die standaard ondersteunt wordt en dus geen problemen zal geven.
Om deze te kunnen gebruiken dien je in de setup de 'megaraid' module te laden.

Start de setup in expert modus (in cd boot menu 'expert'), zodat het setup menu tevoorschijn komt. Loop eerst de eerste paar stappen door tot de partitionering. Open dan de console. Laad dan de juiste module
code:
1
modprobe megaraid
Vervolgens kun je verder gaan met de setup.

De megaraid driver zit standaard in de 2.4(SMP) kernel van Debian Sarge gebakken. In de 2.6 kernel van Debian is de driver als kernel module beschikbaar. Hier kun je dus niet zo maar van booten, dat is een punt waar je rekening mee dient te houden. Standaard installeert Debian de 2.4 kernel, dus dit probleem ontstaat pas bij het upgraden naar een 2.6 variant.

Nog een tip. Debian installeert standaard de niet-SMP kernel. Als je in je HP bak een tweede CPU hebt, dan dien je de SMP kernel ff te installeren.

Owja, in de unstable is een ook een nieuwe driver aanwezig, 'megaraid2'.

Infinitus est numerus stultorum

• DJ Buzzz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-02 22:00
Wij hebben met de studievereniging ook een dergelijke bak draaien. We gebruiken hiervoor ook de megaraid driver voor de onbiard RAID controller. De megaraid2 driver werkt in ons geval niet. Verder draait die bak gewoon Debian stable met de 2.4.27 kernel.

We hebben ook een tijdje 2.6 gedraait, maar deze crashte soms op onverwachte momenten op de megaraid driver. Tot nu draait 'ie in de huidige opstelling stabiel.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02 16:28

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik heb ook een Netserver LH3 en kreeg de installatie van Linux ook niet voor elkaar. (nu kom ik er eindelijk achter waarom.. :P) Ik heb toen FreeBSD geïnstalleerd en dat herkent de MegaRAID controller wel standaard :) Maar nu ik dit weet ga ik toch ook eens Debian proberen, aangezien je op FreeBSD minder makkelijk gameservers kan draaien.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Superboer12
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-02 23:08
djbuzzz schreef op maandag 20 maart 2006 @ 18:26:
Tot nu draait 'ie in de huidige opstelling stabiel.
Mijn Netserver LH3 heeft op 16 januari 2005 zijn linux kernel opgestart en draait nog steeds heerlijk :7

Het heeft me veel geld gekost om het handeltje bij elkaar te krijgen (zit ook nog maar op het VWO...), maar ik heb het geen seconde zonde gevonden. Het is misschien niet meer de nieuwste hardware, maar het is nog heerlijk snel.

I love the sound of the 10disc 10k RAID5 array :9
(daarnaast nog 2disc RAID1 en 2disc RAID1 SATA, maar dat klinkt lang niet zo lekker)

Infinitus est numerus stultorum

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-02 23:33
je kunt gewoon zo'n netinstall iso downloaden, en dan "linux26" booten. Ik heb dan weliswaar niet de kaart die jij hebt, maar megaraid ging meteen perfect!

ach...in een volgend leven lach je er om!

• netsensei916
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-10-2006

netsensei916

Convicted Debian Junkie

Topicstarter
Alvast héél erg bedankt met de antwoorden.

Ik ga het alvast eens proberen!

Ik kan nu alvast hier op het werk ook verder!!

"There are only 10 kinds of people on this world. Those who know binary and those who don't"

Pagina: 1